Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-01@21:52:48 GMT

مشکل گلدن گلوب با زنان و رنگین‌پوستان چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۸۲۹۳۳

مشکل گلدن گلوب با زنان و رنگین‌پوستان چیست؟

اسامی نامزدهای مجموعه تلویزیونی کمدی «درام خانم میزل شگفت‌آور» (The Marvelous Mrs. Maisel) و سریال دارک کمدی (کمدی سیاه و تلخ) «بری» (Barry) در فهرست دیده می شد، اما سریال‌های مهمی چون «وقتی ما را می‌بینند» (When They See Us) به کارگردانی آوا دوورنی (Ava DuVernay) و «سرخوشی» (Euphoria) به کارگردانی دافنا لووین (Dafna Levin) به رغم موفقیت در تلویزیون، اقبالی در گلدن گلوب ۲۰۲۰ به دست نیاوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین علیرغم تلاش هالیوود برای فراگیر بودن و درک ماجراهای فمینیستی و  رنگین پوستی، فهرست نامزدهای اعلام شده گلدن گلوب ۲۰۲۰ هیچ بازتابی از این فعالیت نشان نداد. گلدن گلوب ۲۰۲۰ مشخص کرد انجمن مطبوعات خارجی هالیوود هنوز برای به رسمیت شناختن استعداد زنان فیلم‌ساز، مشکل دارد. در طول تاریخ هفتاد و پنج ساله گلدن گلوب، زنان فقط هفت مرتبه برای بهترین کارگردانی نامزد شده‌اند.

ناتالی پورتمن، مجری گلدن گلوب ۲۰۱۷، قبل از اعلام فهرست نامزدهای تمام مرد آن سال، خواستار توجه به حذف تاریخی زنان فیلم‌ساز در این مراسم شد. پس از آن سال، این ماجرا برای دو سال متوالی تکرار شد. انجمن مطبوعات خارجی هالیوود همچنین فهرست فیلم‌سازان گلدن گلوب ۲۰۲۰ را کاملا از میان مردان انتخاب کرد.

در مقام مقایسه، نامزدهای امسال جایزه اسپریت (Spirit) آمریکا، دو زن را در بخش کارگردانی در بر می‌گیرد. همچنین اولیویا وایلد برای فیلم «بوک اسمارت» نامزد جوایز فیلم مستقل گاتهام Gotham) ۲۰۱۹ آمریکا شد.

علاوه بر این، دو بخش بهترین فیلم گلدن گلوب ۲۰۲۰ شامل فیلم موزیکال یا کمدی و فیلم درام، تماما به کارگردانان مرد اختصاص یافت. انجمن مطبوعات خارجی هالیوود همزمان با هفتاد و هفتمین دوره جوایز سالانه گلدن گلوب، فقط پنج زن را نامزد کرده است.

 

مراسم اعطای جوایز هفتاد و هفتمین دوره گلدن گلوب، ۵ ژانویه ۲۰۲۰ (بامداد دوشنبه ۱۶ دی) در هتل بورلی هیلتون در بورلی هیلز، کالیفرنیا برگزار می‌شود.

جایزه گلدن  گلوب به معنای گوی طلایی، نام مجموعه جوایزی است که هر ساله در آمریکا توسط ۹۳ عضو انجمن مطبوعات خارجی هالیوود به بهترین تولیدات سینمایی و تلویزیونی، هم داخلی و هم خارجی اهدا می شود. این جایزه نخستین بار در سال ۱۹۴۴ به فیلم های تولیدی و محصولات تلویزیونی تعلق گرفت. بخش بهترین فیلم، یکی از مهمترین بخش های رقابتی فیلم‌سازان گلدن گلوب است. همچنین جایزه یک عمر فعالیت هنری، از مهمترین جوایز گلدن گلوب به شمار می‌رود که هر سال به یکی از بزرگان عرصه سینما و تلویزیون آمریکا داده می‌شود.

5757

کد خبر 1330799

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: هالیوود گلدن گلوب جشنواره های سینمایی جوایز سینمای جهان باشگاه استقلال آندره استراماچونی لیگ برتر نوزدهم انتخابات مجلس یازدهم ایالات متحده آمریکا بوریس جانسون وزارت بهداشت عراق انگلیس سینمای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۲۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک باشگاه جدید: ادامه ماجراجویی ستاره هالیوود در فوتبال

به گزارش "ورزش سه"، رایان رینولدز به سهامدارانی پیوست که سهام باشگاه نکاکسا در لیگ برتر مکزیک را خریداری کرده‌اند. او این کار را به همراه راب مک‌الهنی، دوست و شریک کاری‌اش انجام داده است.

مک‌الهنی و رینولدز با همدیگر سهام باشگاه رکسهام را خریده‌اند که در حال حاضر وضعیت بسیار خوبی دارد و به تازگی به دسته سوم فوتبال انگلیس صعود کرده است.

رینولدز که در حال تبلیغ برای قسمت سوم ددپول است و بزودی اکران این فیلم را جشن می‌گیرد، علاقه خاصی به سرمایه‌گذاری در فوتبال پیدا کرده و در گفت‌وگوهای اخیرش اعتراف کرده که دوست دارد حضور فعال‌تری در فوتبال داشته باشد.

برخلاف تجربه رکسهام که مالکان اصلی این باشگاه فقط رینولدز و مک‌الهنی هستند، در نکاکسا آنها با سرمایه‌گذاران دیگری هم شریک هستند و مالک بخشی از سهام باشگاه شده‌اند.

این گروه سهام‌داران از افراد معروفی تشکیل شده که چند نفر از آنها افرادی مانند اوا لونگوریا، مسوت اوزیل، کیت آپتون، جاستین ورلاندر و ریچارد همیلتون هستند.ش

دیگر خبرها

  • تردد بیش از ۲۷ هزار تبعه خارجی در افغانستان
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده‌اند
  • رفع مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • حل مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • ویروس غیبت در نشست‌های خبری به مربیان دیگر سرایت کرد/ خونِ شجاعی و الهامی از مورایس و بقیه رنگین‌تر است؟ +فیلم
  • مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی رفع شد
  • حل مشکل تردد و ورود موقت وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • یک باشگاه جدید: ادامه ماجراجویی ستاره هالیوود در فوتبال
  • کوتاه قدترین سلبریتی های زن هالیوود چه کسانی هستند؟