Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-05-08@03:53:31 GMT

ایران در صورت حمله خود پاسخ خواهد داد

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۸۴۰۲۲

ایران در صورت حمله خود پاسخ خواهد داد

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان گفت:  آمریکایی ها به سرعت برای بهره برداری از اعتراضات و تظاهراتی که در لبنان برگزار می شود، هستند و به دنبال آن هستند که از آن برای منافع خود بهره برداری کنند.

وی افزود: آمریکایی ها به شکل وقیحانه و علنی در این تظاهرات دخالت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده آمریکا در شورای امنیت به شکل واضح گفت که تظاهرات در لبنان، یمن و عراق و هر مکانی که ایران در آن است ادامه خواهد یافت و فشارها تا تحقق اهداف سیاسی آمریکا ادامه خواهد یافت.

نصرالله تاکید کرد: آنچه نماینده آمریکا گفت به مفهوم این است که این ناآرامی ها ابزار فشار بر ایران است. آمریکایی ها از روز اول این تظاهرات را انقلاب ملت لبنان علیه حزب الله قلمداد کرده اند و رسانه های عربی و کشورهای حوزه خلیج فارس هم به آنها کمک کرده اند با علم به اینکه احدی این موضوع را مطرح نکرده است. آمریکایی ها یا خودشان را گول می زنند یا دنیا را یا اینکه برخی لبنانی ها گزارش های اشتباه و گمراه کننده می دهند.

دبیر کل حزب الله لبنان اعلام کرد: حرفهای پمپئو علیه حزب الله نشان دهنده فشار وی بر لبنان برای خارج کردن حزب الله از دولت است و این بعید است. بهره برداری آمریکایی ها از تظاهرات لبنان آشکار است و این همزمان با آن است که اسرائیلی ها آنچه در لبنان رخ می دهد را به مثابه فرصتی می دانند. پمپئو با سخنانش، خود را سخنگوی ملت لبنان می داند!

وی گفت: حزب الله خطر اول برای اسرائیل و علیه طمع ورزی های آن و خطری برای طرح های هیمنه آمریکا بر لبنان و منطقه است. حزب الله خطری برای ملت لبنان نیست بلکه مدافع ملت لبنان است.

نصرالله گفت: دولت آمریکا و رژیم اسرائیل سیاست باج خواهی را دنبال می کنند. معادله آمریکایی که به دنبال تحمیل آن بر ملت لبنان هستند این است« از حاکمیت خود به امید کمک به شما دست بردارید». از همه لبنانی ها می خواهم که هوشیار باشند و تحت تاثیر این دعوت های فریبکارانه و اقدامات تحریک آمیز آمریکا برای سوق دادن لبنان به فتنه و هرج و مرج قرار نگیرند.

دبیر کل حزب الله لبنان بیان کرد: اگر لبنانی ها با یکدیگر همکاری کنند توان عبور از بحران را دارند. آنچه مطلوب آمریکاست دست برداشتن ما از قدرتمان و تن دادن به قیمومیت و دست برداشتن از حاکمیتمان است. برخی مسئولان لبنانی حرفهای مسئولان ایرانی را با هدف تحریک برخی لبنانی ها تحریف می کنند.

وی تاکید کرد: هر که به ایران حمله کند، ایران خود پاسخ خواهد داد و ساکت نمی ماند. اگر اسرائیلی ها یا آمریکایی ها به ایران حمله کنند آنها خودشان پاسخ خواهند داد.

نصرالله از معترضان لبنانی خواست که اجازه بهره برداری آمریکا از اعتراضات و تظاهرات را ندهند.

دبیر کل حزب الله لبنان افزود: ما از ابتدا با استعفای دولت موافق نبودیم زیرا کشور تحمل خلاء را ندارد. امیدواریم که در رایزنی های پارلمانی های دوشنبه آینده فردی مامور تشکیل کابینه شود. استعفای نخست وزیر سبب از دست رفتن وقت شد و مانع از کار پارلمان شد و نهادهایی که دست به اصلاحات می زنند را تعطیل کرد. اگر این رخ نمی داد کشور به آنچه رسیده، نمی رسید و وارد بحران نمی شد. استعفای دولت به نابسامان تر شدن اوضاع در همه زمینه ها منجر شد. پس از استعفای دولت، کشور به سمت و سویی دیگر رفت.

وی اعلام کرد: پس از استعفای دولت در وضع جدیدی وارد شدیم که تشکیل دولت است. گزینه های چندی وجود دارد که از جمله آنها تشکیل دولت تک طیفی است. در تیم سیاسی ما برخی موافق  و برخی دیگر مخالفند. مخاطرات و  تبعات بررسی شده است. ما در حزب الله و برادران جنبش امل با دولت از یک طیف مخالفیم. اگر دولت از یک طیف واحد در شرایط کنونی تشکیل شود اوضاع پیچیده تر خواهد شد و چگونه می خواهد بحران با این خطرناکی را حل کند. هر دولت نجات ملی به گامهایی نیاز دارد و هنگامی دولت تک طیفی باشد و آنکه در کمین آن نشسته است در برابر مزایدها قرار خواهیم گرفت. اما گزینه دوم خروج جریان ملی آزاد و حزب الله و بقیه متحدان از دولت است که ما به خاطر منافع کشور با آن موافق نیستیم.

نصرالله ادامه داد: دولت تک طیفی گزینه غیرمناسبی است و به نجات کشور در این مرحله منجر نمی شود. آیا مسئولیت ملی ایجاب می کند که برخی از ما مسئولیت پذیر باشیم یا همه مسئولیت پذیر باشیم؟ حل بحران کنونی با همکاری جمعی و دادن امتیازات به خاطر نجات کشور رخ می دهد. گزینه سوم دولتی به ریاست سعد حریری است که از نظر ما مانعی ندارد اما این گزینه از سوی حریری محقق نخواهد شد زیرا شروط غیرمناسبی دارد.

وی تاکید کرد: گزینه چهارم این است که نامی پیشنهاد شود یا حریری یا جریان المستقبل موافقت کنند و اکثریت پارلمانی آنرا بپذیرند و این گزینه را پذیرفته ایم. گزینه های سوم و چهارم مطرح هستند اما حریری باید به راهکار کمک کند. سه اسمی که مطرح شده اند را ما نداده ایم اما با آن موافقت کردیم اما در لحظات آخر تحول دیگری رخ داد. فراکسیون های پارلمانی تاکنون با اسمی موافقت نکرده اند و فراکسیون وفاداری به مقاومت در روز دوشنبه موضع خود را اعلام خواهد کرد.

دبیر کل حزب الله لبنان افزود: امیدواریم که در رایزنی های پارلمانی دوشنبه آینده فردی مکلف به تشکیل کابینه شود. بستن راهها در جریان اعتراضات مردم را به خطر می اندازد و برخی به دنبال هرج و مرج و برخورد هستند. تاکنون مردم موفق شده اند که به سوی درگیری کشیده نشوند. از لبنانی ها می خواهم که صبر و تحمل و آگاهی بیشتری به خرج دهند و تاکنون در کنترل امور موفق عمل کرده اید. حزب الله و جنبش امل کمیته ای برای کنترل اوضاع با وجود همه اقدامات تحریک آمیز تشکیل داده اند. از حامیان حزب الله و جنبش امل می خواهم که بر اعصاب خود مسلط شوند و صبر و تحمل پیشه سازند و به درگیری کشیده نشوند.

وی اعلام کرد: در موضوع امنیتی لبنانی ها تاکنون با مسئولیت پذیری عمل کرده اند و اگر خدا بخواهد به پایان نزدیک می شویم. ما از ارتش لبنان و فرماندهی آن می خواهیم که در گشودن راهها بشتابند. مردم باید همدل باشند. به کسانی که به دنبال سوء استفاده از اوضاع و سوداندوزی هستند می گویم که هم اکنون نیاز به همدلی است و اگر کشور فروبپاشد همه در همه مناطق اوضاع سختی خواهند یافت. بالا بردن قیمت ها برای سودبردن مجاز نیست. احتکار کالا از نظر شرعی جایز نیست و جرم است. هر آنچه به زندگی مردم اعم مربوط می شود اعم از نان و بنزین و دارو نباید دستمایه قرار بگیرد.

نصرالله افزود: امیدواریم که دوشنبه رایزنی ها انجام شود و فردی مامور تشکیل کابینه شود و پس از آن شاهد تشکیل کابینه باشیم.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: سید حسن نصرالله لبنان تظاهرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۴۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور: ایران قوی می‌تواند گزینه نظامی را از روی میز حذف کند/حمله به سفارت ایران نشان دهنده استیصال رژیم صهیونیستی بود

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی سه شنبه شب در دهمین گفت‌وگوی زنده تلویزیونی رییس جمهور با مردم درباره عملیات وعده گفت: ابعاد عملیات وعده صادق باید در نشست‌های مختلف و محافل علمی، پژوهشی، سیاسی و امنیتی مورد بحث‌ و بررسی قرار گیرد.

رئیس‌جمهور عملیات وعده صادق را موجب غرور ملی دانست و گفت: همه این‌ عملیات را ستودند. این عملیات می‌تواند در سایر حوزه‌ها زمینه رفع مشکلات، اجماع سازی و غرور ملی را به دنبال داشته باشد.

آیت الله رئیسی تاکید کرد: غزه جلوه نورانیت، مقاومت و ایستادگی،  صبر و دلدادگی به خدا است. پیروز این میدان از نظر همه صاحب نظران سیاسی در دنیا مردم مقاوم فلسطین و ناکامان این میدان رژیم صهیونیستی و حامیان آن است.

حمله به سفارت ایران نشان دهنده استیصال رژیم صهیونیستی بود

رئیس‌جمهور ادامه داد: رژیم صهیونیستی دچار استیصال و شکست شده است؛ یکی از جلوه های این استیصال، حمله به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق است. عملی که بر خلاف همه قوانین و مقررات بین المللی بود. بعد از آن رهبر انقلاب اسلامی اعلام کردند که رژیم صهیونیستی تنبیه خواهد شد و این وعده ای که دادند به دست رزمندگان ما تحقق پیدا کرد.

ایران قوی می‌تواند سایه جنگ را از سر کشور بردارد

آیت الله رئیسی وعده صادق را جلوه بسیار روشن عقلانیت انقلابی دانست و افزود: این عملیات جلوه زیبایی از همکاری میدان و دیپلماسی و رسانه بود. همه بخش‌ها در این عملیات همکاری داشتند و ثابت کردند ایران قوی می‌تواند سایه جنگ را از سر کشور بردارد و می تواند گزینه نظامی را از روی میز حذف کند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: باید با قدرت ظاهر شد؛ البته همواره اعلام کرده ایم این عقلانیت می تواند در همه زمینه‌ها کار را پیش ببرد.

آیت الله رئیسی اضافه کرد: در مقابل گفتمان عقلانیت انقلابی، دیپلماسی التماسی قرار دارد. عقلانیت انقلابی گفتمانی است که جواب می‌دهد و تاکنون گفتمان برتر بوده است.

رئیس‌جمهور با اشاره به آمار مرگ و میر در اثر کرونا در دولت قبل، گفت: در اول این دولت با مشکل کرونا مواجه بودیم که روزانه ۷۰۰ خانواده داغدار می شدند. آن زمان برخی فکر می‌کردند با چند تماس تلفنی می‌شود مشکل را حل کرد. به نظرم رسید که یکی از جلوه‌های عقلانیت انقلابی، رفع مشکل واکسن کرونا یا عضویت در بریکس و شانگهای یا وعده صادق بود؛ ان شاء الله یکی از جلوه‌های این عقلانیت انقلابی، رونق اقتصادی در کشور خواهد بود.

وی ادامه داد: آنچه که در سیاست خارجی دولت مردمی رخ داد تغییر رویکرد دیپلماسی التماسی بود. معتقدیم با گفتمان امام و رهبری و گفتمان مورد انتظار مردم تبدیل به کشوری قدرتمندی خواهیم شد.

رئیس‌جمهور افزود: امروز با جلوه‌ای که جمهوری اسلامی با حرکت وعده صادق رقم زد سایه جنگ از کشور برداشته شد برخلاف آنچه که برخی فکر می‌کردند با موشک می‌شود معامله کرد می‌توان گفت با قدرت سایه جنگ از کشور برداشته شد.

نخستین گفت و گوی آیت الله رئیسی با مردم در ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ برگزارشد که واکسن کرونا، ساخت مسکن و رفع مشکل کمبود کالاهای اساسی سه محور مهم در میان سخنان رئیسی بود.

همچنین در ۲۶ مهر ۱۴۰۰ دومین گفت وگوی تلویزیونی رئیسی با مردم برگزار شد که رئیس جمهور به طرح مسأله حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، معیشت مردم را با مذاکرات رفع تحریم گره نمی زنیم، پرداخت حقوق کارمندان بدون استقراض از بانک مرکزی گریزی زد.

۱۴ آذر ۱۴۰۰ آیت الله رئیسی برای سومین بار میهمان نگاه های مردم از قاب تلویزیون بود که واکسن کرونا، رفع کامل دغدغه گرانی کالاهای اساسی و رونمایی از سیاست خارجی «همسایگی» از نکات مهم مطرح شده بود.

کمی بیش از یک ماه و نیم بعد از سومین مصاحبه تلویزیونی رئیس جمهور، ۵ بهمن ۱۴۰۰ آیت الله رئیسی برای بار چهارم گفت‌وگوی رودرروی تلویزیونی با مردم داشت، گفت وگویی که این بار از واکسن کرونا فاصله گرفته و تجارت خارجی کشورمان را محل بحث و بررسی قرار می دهد.

پنجمین گفت وگوی تلویزیونی رئیسی را شاید بتوان یکی از مهم ترین گفت وگو های وی با مردم دانست زیرا در جریان این گفت وگو، رئیس جمهور از افزایش مبلغ یارانه ها به نفری ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان خبر داد.

رئیس‌جمهور در ششمین گفت‌وگوی مستقیم خود با مردم، شنبه ۴ تیر ۱۴۰۱ پخش شد که توزیع ارز ترجیحی بر سر سفره مردم، مقابله دولت سیزدهم با تورم ماهانه ۶۰ درصد و کسری بودجه ۴۸۰ هزار میلیاردی، اجرای اصلاحات اقتصادی با اجماع تمام مسئولان و دست‌اندرکاران، مقابله جدی با تخلفات افزایش بی ضابطه قیمت‌ها ناشی از حذف ارز ترجیحی، توسعه روابط همسایگی با هدف افزایش سرمایه‌گذاری خارجی و دنبال کردن اهداف و برنامه‌های قانون جوانی جمعیت، از مهمترین محورهای صحبت‌های بی‌واسطه آیت‌الله رئیسی با مردم بود.

هفتمین گفت وگوی تلویزیونی آیت الله رئیسی که تاریخ چهارشنبه ۶ مهر ۱۴۰۱ انجام شد، پر از نکات سیاست خارجی دولت سیزدهم بود. رئیس جمهور در هفتمین گفتگوی زنده تلویزیونی با مردم به تشریح نتایج و دستاوردهای حضور خود در دو نشست مهم سران شانگهای و مجمع عمومی سازمان ملل و نیز تحلیل رخدادهای روزهای اخیر کشور و تاکید بر استقبال از نقد و اعتراض و عدم پذیرش آشوب و اغتشاش پرداخت.

آیت‌الله رئیسی ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ در هشتمین گفت‌وگوی زنده خود با مردم کشورمان به دغدغه دولت نسبت به نوسانات قیمت‌ها و تلاش در جهت رفع آن، رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان از طریق بانک مرکزی، عدم تاخیر در پرداخت یارانه و حقوق کارکنان دولت علی‌رغم همه مشکلات، مدیریت و منابع و مصارف، عقب نبودن دولت از وعده ایجاد اشتغال و تحقق وعده ساخت یک میلیون مسکن در سال، تعهد و اقدامات دولت در زمینه مبارزه با فساد، همت دولت در تکمیل پروژه‌های بر زمین مانده مسکن و تحقق اقدامات مثبت دولت در ارتقای کیفیت فضای مجازی و طرح فراگیر و چند لایه اجتماعی برای کاهش هزینه‌های درمانی اشاره کرد.

نهمین گفت‌وگوی زنده تلویزیونی آیت‌الله رئیسی با مردم روز سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ و در دومین سالروز اعتماد ایرانیان به رئیس دولتِ مردمی رقم خورد.

رئیس‌جمهور در نهمین گفتگوی تلویزیونی با مردم، با تاکید بر اینکه برای امیدوار کردن مردم در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردم، تصریح کرد: دهه ۹۰ را باید دوره تعطیلی خیلی از بخش‌ها بدانیم، با همراهی مردم و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی تلاش کردیم مشکلات را حل کنیم و شرایط در مدت ۶ ماه متفاوت شد به نحوی که در اسفند ۱۴۰۰ رشد ۰.۴ درصدی به ۴.۵ درصد افزایش و تورم ۵۹.۳ درصدی به ۴۰ درصد کاهش یافت.

ادامه دارد

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور: ایران قوی می‌تواند گزینه نظامی را از روی میز حذف کند/حمله به سفارت ایران نشان دهنده استیصال رژیم صهیونیستی بود
  • ۴ عملیات حزب‌الله علیه صهیونیست‌ها/ گنبدآهنین هدف قرار گرفت
  • حمله پهپادی حزب الله لبنان به پایگاه «المطله»
  • حمله موشکی حزب‌الله به مقر فرماندهی لشکر اسرائیل در جولان
  • حمله موشکی حزب‌الله لبنان به «مرگلیوت»
  • انتقام موشکی مقاومت لبنان از صهیونیست ها | محل اصابت موشک های حزب الله به شهرک صهیونیست نشین + ویدئو
  • حزب الله مسئولیت حمله موشکی به «کریات شمونه» را به عهده گرفت
  • حزب الله مسئولیت حمله موشکی به «کریات شمونه» را به عهده گرفت
  • حزب‌الله لبنان شهرک اسرائیلی کریات‌شمونا را موشک‌باران کرد
  • تخلیه شمال فلسطین اشغالی از بیم واکنش حزب الله