Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید عباس صالحی دوشنبه شب در گفت وگو با خبرنگاران در ساوه، در مورد مشکل تامین کاغذ افزود: جداسازی کاغذ فرهنگی از سایر کاغذها، فرایندی زمان‌بر بود اما از مرداد مسیر روان‌تری را آغاز کردیم و اکنون حدود ۴۶ میلیون تن خرید ارز برای واردات کاغذ انجام شده است، ولی تا کالا از گمرک ترخیص شود چند ماه طول می‌کشد اما روند تامین کاغذ تسهیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: دولت در اواخر اردیبهشت به این نتیجه رسید که کاغذ را در زمره کالاهای اساسی بگنجاند اما باید برای کاغذ فرهنگی برای کتاب و نشریات حساب جداگانه باز می‌کردیم که سالانه حدود ۹۰ میلیون دلاربا ارز ۴۲۰۰ تومانی هزینه دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد امنیت شغلی خبرنگاران گفت: در دولت لایحه تشکیل سازمان نظام رسانه‌ای تدوین شده و در مجلس در حال بحث و گفت و گو است که بر اساس آن از خبرنگاران به عنوان اعضای یک تشکل صنفی حمایت می‌شود و دولت هم می تواند از این سازمان صنفی حمایت داشته باشد.



وی در پاسخ به سووالی در خصوص  بی مسوولیتی دفاتر مرکزی برخی نشریات در قبال بیمه خبرنگاران، گفت: پیگیر این مسأله هستیم و باید مدیران نشریات آن را جدی بگیرند و در این مورد خواستار یک گزارش جامع از استانها هستم.
وی اضافه کرد:در طول ۹ ماه؛ کل دریافت یارانه رسانه‌ها ۱۳ درصد بوده و با این رقم نمی‌توان پاسخگوی بحران در رسانه‌ها شد.
وی در مورد روند فرایند مجوزها گفت: مجوز ها را از بیش از ۱۳۰ مورد به ۳۶ مورد در سال‌جاری کاهش داده ایم و در ده دستورالعمل نیز شرایط و فرایندها مورد اشاره قرار گرفته است.

وی گفت: از نمایندگان رسانه‌های استان مرکزی درخواست می‌کنیم برای رایزنی در مورد مشکلات به معاونت‌های مرتبط مراجعه نمایند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد بیمه خبرنگاران، گفت: در یکسال اخیر شمار بیمه‌شدگان رسانه‌ای دست کم دو برابر شده است و همین روند را تداوم خواهیم بخشید.
صالحی گفت: مطبوعات در ایران در فاصله پنج سال اخیر به دلیل افزایش پهنای باند اینترنت کشور و فراگیری شبکه‌های اجتماعی دچار شوک ارتباطی شدند که سبب گسست‌هایی در حوزه مطبوعات کاغذی ما شد به طوری که اکنون میزان استفاده روزانه از اینترنت در کشور حدود ۱۷۵ دقیقه است. 
وی در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا در مورد تامین مسکن خبرنکاران گفت:طرح تفاهم‌نامه مسکن با وزارت راه و شهرسازی با هدف بهره مندی زیرمجموعه‌های وزارت ارشاد از مزایای مسکن ملی در حال نهایی شدن است و همه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در این تفاه‌منامه دیده شده اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته برای  یک سفر ۲ روزه به استان مرکزی، با استقبال مسوولان این استان وارد اراک شد.

حضور در گلزار شهدا، دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر و کارکنان فرهنگ و ارشاد استان، شرکت در نشست شورای فرهنگ عمومی، دیدار با پیشکسوتان فرهنگ و هنر و دیدار با مدیران سازمان‌های وابسته از برنامه های روز نخست سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به اراک بود.

بازدید از تالار مرکزی،  کتابخانه مرکزی و حوزه علمیه خاتم الانبیاء اراک از جمله برنامه‌های روز  دوم سفر  سیدعباس صالحی‌در اراک بود.  

دیدار با فعالان جامعه قرآنی و اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان در بیت تاریخی حضرت امام (ره)، نشست صمیمی با پیشکسوتان فرهنگ و هنر نیز از دیگر برنامه‌های روز دوم سفر وزیر فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی به استان مرکزی است که در خمین برگزار می‌شود.

 نشست با اصحاب فرهنگ و هنر ساوه و زرندیه و  مصاحبه با اصحاب رسانه در ساوه آخرین  برنامه‌های  سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان مرکزی بود.

برچسب‌ها ساوه سید عباس صالحی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کارگروه ساماندهی کاغذ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساوه سید عباس صالحی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کارگروه ساماندهی کاغذ ساوه سید عباس صالحی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کارگروه ساماندهی کاغذ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۴۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید بهروان، در جریان بازدید از چاپخانه‌ها و صنایع تولیدی شهر صنعتی کاوه شهرستان ساوه، اظهار کرد: با توجه به شعار سال، سلسله نشست‌هایی پارسال در راستای «رشد تولید، مهار تورم» با حضور اساتید برجسته صنعت چاپ، به صورت مجازی برگزار شد.

وی گفت: در این بررسی‌ها تاکید شد فعالین صنعت چاپ برای حفظ جایگاه خود، نیازمند تغییر رویه و ریل گذاری جدید هستند چرا که با رعایت نکردن این مقوله در آینده‌ای نه چندان دور از این چرخه حذف خواهند شد.

معاون برنامه ریزی دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حفظ جایگاه فعالان صنعت چاپ به عنوان صنایع مادر باید در دستور کار ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها قرار گیرد.

بهروان ادامه داد: صنعت چاپ به عنوان تاثیرپذیر می‌تواند در راستای صادرات محصولات تولیدی کشور نقش آفرین باشد.

معاون برنامه ریزی دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: افزایش تولید و فعال بودن صنایع غذایی و شیمیایی نیز می‌تواند به ارتقا و گسترش فعالیت‌های صنعت چاپ کمک کند.

بهروان گفت: از جمله تأکیدات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای پاسداشت زبان فارسی، عدم درج عناوین بیگانه بر روی محصولات داخلی است که باید مورد توجه ویژه باشد.

در این سفر یک روزه از فعالیت و نحوه بکارگیری از دستگاه‌های چاپ در شرکت‌های شهرک‌های صنعتی کاوه ساوه بازدید شد.

کد خبر 6098326

دیگر خبرها

  • عبور از نگاه سنتی به رسانه با پدیده‌ دانشجو ـ خبرنگار
  • فعالیت در نشریات دانشجویی تمرینی برای ورود به عرصه ملی و بین‌المللی رسانه است
  • فعالیت در نشریات دانشجویی تمرینی برای ورود به عرصه بین‌الملل رسانه است
  • شمسایی: جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد نفع دارد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه
  • شمسایی: منفعت برگزاری جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه است
  • نشست خبری جشنواره سرود فجر
  • صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است
  • افزایش ظرفیت تولید کاغذ تحریر/ ناشران و مخاطبان کودک و نوجوان حمایت می‌شوند
  • تحقق عدالت فرهنگی با فروش هم‌زمان حضوری و مجازی در نمایشگاه کتاب
  • آماده حمایت جدی از ناشران و مخاطبان این حوزه هستیم