Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@20:22:30 GMT

تاثیر خرده فرهنگی در یک شهرستان را روایت کردیم

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۸۴۰۸۱

تاثیر خرده فرهنگی در یک شهرستان را روایت کردیم

محسن جعفری‌راد کارگردان فیلم مستند رنج زیرپوست در نشست خبری  این اثر درباره شکل گیری ایده این مستند، اظهار داشت: در خانواده های پرجمعیت به ویژه مردانی که چند همسر انتخاب می‌کنند، حوادث و موقعیت‌های پر فراز و نشیبی تجربه می‌شود. من فرزند آخر یک خانواده 11 نفره و شاهد اتفاقات تلخ و شیرین بودم و همیشه به این فکر می کردم که چطور می توان این تجربه ها را به دیگران انتقال دهم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از نوجوانی نقد و روزنامه نگاری را شروع کردم و از روزهای پایانی زندگی مادرم که دچار معلولیت ذهنی و جسمی شده بود، تصمیم گرفتم با دوربین هندی‌کم از موقعیت او تصویر بگیرم و به من پیشنهاد ساختن فیلم بلند را دادند.

این مستندساز در پاسخ به این که چه چیزی باعث جسارتش در روایت این مستند شد، گفت: دو همسرِ پدرم و فرزندان او دچار بیماری‌های جسمی و روحی شدند و من نیز به بیماری صرع در نوجوانی به دلیل ضربه‌هایی که به سرم خورده بود، مبتلا شدم. می‌خواستم بگویم خشونت و جبر چه تاثیری بر آینده افراد می‌گذارد. از نظر مرد داستان زن ها حقوق چندانی ندارند و من کارهای داستانی دیگری درباره زنان ساخته بودم و اینجا می خواستم قصه جبر را روایت کنم. این که حاصل خرده فرهنگ در یک شهرستان می تواند چه تاثیری بر آینده افراد بگذارد.

جعرفی راد ادامه داد: همیشه برایم جالب بود مردی که به دو زن و 9 فرزند خود آسیب می زند، چه پاسخی به کائنات خواهد داشت. او به تدریج از موضع قدرت به موضع ضعف می گراید و در نهایت تصمیم می گیرد که باید از سرزمین پدری اش فرار کند. فرزندان نیز هیچ گونه تمایلی برای حفظ ارتباط شان با او ندارند.

کارگردان فیلم مستند رنج زیرپوست، خاطرنشان کرد: طبق پایان بندی این فیلم ما تمام موازین دینی را رعایت کرده ایم.

در ادامه این نشست مهدی مطهر تهیه کننده مستند رنج زیر پوست، گفت: عمده فیلم های من در این سال ها به تهیه کنندگی خانه مستند سازمان اوج بوده است و امسال شخصا دو فیلم را تهیه کنندگی کردم. یکی از آن ها «رنج زیر پوست» بود که در جشواره سینماحقیقت پذیرفته شد.

وی افزود: این فیلم نوعی قماربازی با خانواده را شروع می کند و ریسک بالایی دارد و بسیاری از فیلمسازان به سراغش نمی روند. زیرا دوربین در خانواده قرار می گیرد و اعضا تصوری از این که تصویرشان روی پرده می رود، ندارند و می تواند منشا اختلافات احتمالی باشد.

این تهیه کننده ادامه داد: این فیلم مخاطب را رنج می دهد و ما از او عذرخواهی می کنیم اما چه کنیم که قرار است واقعیت زندگی یک نفر باشد. تعبیر ناروایی به این فیلم نسبت می دهند که نباید به پدر و مادر حتی اوف گفت اما در فیلم رنج زیرپوست میبینیم که فرزندان، پدر را جریمه نکرده اند بلکه زمانه او را جریمه کرده است.

برچسب‌ها جشنواره سینما جشنواره سینما حقیقت مستند

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جشنواره سینما جشنواره سینما حقیقت مستند جشنواره سینما جشنواره سینما حقیقت مستند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۴۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال آینده

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سید جلال موسوی خطیر معاون ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: تاثیر سوابق تحصیلی حاصل از دروس نهایی دانش آموزان در آزمون سراسری سال بعد، با ده درصد افزایش به شصت درصد خواهد رسید.

موسوی خطیر با اشاره به اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی در صدد حذف آزمون چهار گزینه‌ای و تشریحی نمودن آزمون سراسری در سال‌های آینده است، گفت: نخستین اقدام برای این منظور، افزایش تاثیر سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در نمرات نهایی خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه شواهد نشان‌دهنده این است که برگزاری دو نوبت آزمون سراسری در سال آمادگی داوطلبان را بیشتر می‌کند و از اضطراب آنها می‌کاهد، افزود: یکی از راهبرد‌های موثر شورای عالی انقلاب فرهنگی، بیشتر کردن تعداد نوبت‌های برگزاری آزمون سراسری تا حذف برگزاری کنکور به شکل سنتی است.

معاون ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: با هوشمند کردن آزمون‌های سراسری، امنیت آزمون بیشتر و از تقلب کاسته می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پخش «در مرز غبار آلود» از سیما/ روایتی متفاوت از نادر طالب‌زاده
  • «در پا به ماه» نسخه نپیچیدیم بچه‌دار شوید/ تولد ۲۰ نوزاد را دیدیم
  • پخش مستند‌هایی با موضوعات اجتماعی، فرهنگی و تاریخی از شبکه افق
  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌
  • تاثیرات سلوکیان بر خاورمیانه: از تاثیر بر هنر و فلسفه تا مواجهه با شورش یهودیان
  • طبیعت چشم نواز ایلام در قاب مستند ایرانگرد
  • دستگیری ۹ خرده فروش مواد مخدر در شهرستان بهارستان
  • همایش تاثیر بحران‌های طبیعی بربنا‌های تاریخی در سمنان
  • روایت خزعلی از جنبش تعهد به خانواده
  • تاثیر ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال آینده