Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-05-04@20:39:25 GMT

بحران الماس همچنان ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۸۴۱۳۱

بحران الماس همچنان ادامه دارد

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، شرکت مشاوره صنعت "بین اند کو" در گزارشی پیش بینی کرد موجودی سنگ‌های قیمتی در بازار احتمالا در ابتدای سال ۲۰۲۰ صاف خواهد شد اما مدتی طول خواهد شد تا بازار به طور کامل احیا شود. فاینانس بانکی برای معامله گرانی که الماسهای خام را برای برش و صیقل دادن آنها خریداری می‌کنند در سال آینده به روند کاهشی خود ادامه خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخستین و قوی‌ترین فرصت صنعت الماس برای بهبود و رشد دوباره در سال ۲۰۲۱ خواهد بود که میزان عرضه هشت درصد کاهش پیدا می‌کند.

صنعت الماس با مشکل مازاد عرضه دست و پنجه نرم می‌کند که قیمتها را پایین برده و حاشیه سود را به شدت کاهش داده است. فاینانس محدودتر بانکی هم درآمدزایی معامله‌گران الماس را دشوار کرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، شرکت دوبیرز در پی افت فروش در سال ۲۰۱۹، هفته جاری برنامه توسعه تولید خود در دو سال آینده را محدود کرد که نشان می‌دهد بزرگترین معدنکاران الماس به تقاضای ضعیف واکنش نشان می‌دهند. دوبیرز در سالهای ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ یک میلیون قیراط کمتر از پیش بینی قبلی الماس استخراج خواهد کرد که معادل کمتر از یک درصد از تولید جهانی است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، خریداران دوبیرز از هزینه سنگهای خام به شدت عصبانی هستند زیرا قیمت سنگهای صیقل داده شده به شدت افت کرده است و این مسئله باعث حاشیه سود اندک و ضرر برخی از معامله‌گرانی شده که از دوبیرز و آلروسا سنگهای قیمتی را خریداری کرده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: قیمت الماس الماس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۴۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۸۰۰ مگاوات ماینر غیرمجاز/ ممنوعیت تبلیغ کولرهای گازی در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل توانیر با اشاره به ناترازی صنعت برق در ٣ بخش مالی، سوخت و تولید و مصرف برق، گفت: ناترازی در این صنعت به طور مستقیم یا غیرمستقیم عملکرد بخش‌های تولید، انتقال و توزیع برق را تحت تأثیر قرار داده است.

مدیرعامل توانیر در ادامه تاکید کرد: رشد شتابان مصرف (٥.٧ درصد) در سال گذشته یکی دیگر از چالش‌های صنعت برق عنوان شده که با توجه به رشد یک الی ٢ درصدی مصرف در کشورهای توسعه یافته، نیازمند تدبیر است؛ بخشی از رشد، مصرف برق نامتعارف است که به پدیده‌های نو ظهوری مانند ماینرهای غیرمجاز یا استفاده از کولرهای گازی در مناطق عادی اختصاص دارد.

وی در ادامه از کاهش فعالیت تولیدکنندگان مجاز رمز ارز از حدود ٣٥٠ مگاوات به کمتر از ٥٠ مگاوات خبر داد و تصریح کرد: به دلیل عدم بازدارندگی، راهکارهای قبلی مربوط به استخراج غیرمجاز و تاکنون ٨٠٠ مگاوات ماینر غیرمجاز کشف شده است.

این مقام مسؤول تاکید کرد: ٣٢ هزار مگاوات مصرف برق سامانه‌های‌سرمایشی در کشور، معادل کل مصرف برق کشور مصر با ١٢٠ میلیون نفر جمعیت، نشان می‌دهد در کشور ما مقررات و مناسبات خوبی برای بهره‌وری انرژی و مهار هدر رفت برق در این حوزه حاکم نیست.

وی با اشاره به ممنوعیت تبلیغ کولرهای گازی در مناطق عادی و معتدل، ادامه داد: ٨٠ درصد مناطق کشور معتدل محسوب می‌شود که توان صنعت برق در این عرصه به ابزارهای فنی و اجرایی محدود و بدون بهره‌گیری از ظرفیت حوزه حقوقی، امکان جلوگیری از مصارف بی‌رویه یا اجرای طرح‌هایی مانند توسعه خطوط برق وجود ندارد؛ بنابراین کارشناسان این حوزه در تمامی موضوعات مبتلا به صنعت برق ورود کنند.

کد خبر 6096106

دیگر خبرها

  • نرخ‌گذاری دلار کانال‌های تلگرامی در روز تعطیل/ خرید و فروشی نیست
  • کشف ۸۰۰ مگاوات ماینر غیرمجاز/ ممنوعیت تبلیغ کولرهای گازی در کشور
  • آماده‌باش برای مواجهه با سیلاب در استان های شمالی کشور
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده
  • ◄ ناچار به خروج کامل از صنعت حمل و نقل ریلی خواهیم بود
  • ادامه جستجوی مغروق نازلوچای با پهپاد
  • میزان بارش‌ها در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد
  • حمایت از مردم غزه، راهی که همچنان ادامه دارد
  • بارش‌ها برای چهارمحال‌ و بختیاری ادامه دارد
  • منش طلبگی | الماس گرانبهای روحانیت