Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-02@17:14:59 GMT

پرواز سیمرغ از کوه قاف به درون هنرمند

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۸۴۴۹۲

پرواز سیمرغ از کوه قاف به درون هنرمند

جست و جویی است که به یافتن خود می انجامد و انتظاری سخت که در آیینه آن، آدمی به جوهر هستی خویش دست می یابد گذشتن از کوره ی امتحانی دشوار که تاب آوردنش، جهان را دگرگونه می کند و از انسان موجودی یگانه می سازد."

این بیانیه ی نمایشگاه نقاشی انفرادی یوسف پوروقار هنرمند اصفهانی سکنا گزیده در دل جنگلهای سبز گیلان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یوسف پوروقار متولد ۱۳۴۲ ، فوق لیسانس نقاشی و دانش آموخته دانشگاه تهران است. این هنرمند ۲۵ سال تجربه آموزشی و تدریس در دانشگاه های الزهرا، تهران، هنر اصفهان، سوره اصفهان و دانشگاه آزاد نجف آباد را دارد.

وی از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۴ معاون موزه هنرهای معاصر اصفهان بود و داوری جشنواره های تجسمی کشور و برگزاری نمایشگاه های انفرادی و گروهی را در کارنامه پربارش دارد.

عطار در منطق الطیرش در باب سیمرغ شدن سی مرغ چنین می گوید : هم ز عکس روی سیمرغ جهان / چهره سیمرغ دیدند آن زمان/چون نگه کردند آن سی مرغ زود / بی شک این سی مرغ آن سیمرغ بود.

و هنرمند با کشف و شهودش در عالم هنر و معنا خود را در می یابد و سفر درونی اش را با رنگ و قلم مو بر بوم سپید روایت می کند . تماشاگر این قصه دیدنی باشیم .

۲۳ اثر اکرلیک و رنگ و روغن از یوسف پور وقار  از ۲۲ تا ۲۸ آذر از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در نگارخانه الهی شهر رشت به نشانی  گلسار بلوار گیلان خیابان ۱۸۸ پلاک ۸ در معرض تماشا قرار دارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 جهان دانشگاه آزاد دانشگاه تهران موزه هنرهای معاصر قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۴۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز با صائب تبریزی: شرم یوسف مانع رسوایی یعقوب ماست

برنمی آیم به تسکین دل خودکام خویش چون فلک در بیقراری دیده ام آرام خویش   موجه بی دست و پا رادایه ای چون بحر نیست فارغم از فکر آغاز و غم انجام خویش   چشمه امید رانتوان به خاک انباشتن ورنه می گشتم ز بی صیدی شکار دام خویش   شکرستانی برای تلخکامان گشته است غفلت شیرین لبان ازلذت دشنام خویش   دردسر بسیار دارد دردمندیها که من سوختم چون لاله تاپرکردم ازخون جام خویش   حرص برمن دردهای نسیه راکرده است نقد صبح نا گردیده می افتم به فکر شام خویش   گرچه مطلب نیست در پیغام دردآلود من خجلتی دارم،که نتوان گفت، از پیغام خویش   شرم یوسف مانع رسوایی یعقوب ماست چشم ما درپرده دارد جامه احرام خویش   قوت گویاییی تا در زبان خامه هست ثبت کن بر صفحه ایام صائب نام خویش کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حوزه انتخابیه قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی
  • فهرست پرواز‌های امروز فرودگاه اصفهان در روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ببینید| رازهای نگفته فرشته از زبان پردیس؛ چرا از گرفتن سیمرغ شاد نبود؟ رازگشایی از ملاقات شرعی تا آش و شکلات!
  • نخستین مرکز مانیتورینگ مراکز معاینه فنی شهر اصفهان راه‌اندازی می‌شود
  • فهرست پرواز‌های فرودگاه اصفهان(۱۲اردیبهشت ۱۴۰۳)
  • فهرست پرواز‌های فرودگاه اصفهان(۱۱اردیبهشت ۱۴۰۳)
  • «منم بچه مسلمان» هم با سیمرغ به تحول رسید
  • رونمایی از خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار درون شهری در اصفهان
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • امروز با صائب تبریزی: شرم یوسف مانع رسوایی یعقوب ماست