Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر اجرایی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کردی سقز گفت: جدای از ۴۸ اثر داخلی، ۱۷ اثر از کشورهای خارجی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، علیرضا اسماعیلی جمعه‌شب در اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کردی سقز اظهار داشت: رسیدن جشنواره سقز به این مرحله حاصل زحمات هنرمندان تئاتر این شهرستان بوده که بیست سال پیش ایده‌ای در نهان هنرمندان بود و اکنون به درخت تنومندی شده که در ایران و خارج از کشور شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در این مسیر با سختی‌هایی مواجه شده‌ایم گاها هم کارشکنی شده است اما از کسانی که صمیمانه و فقط بخاطر غنای فرهنگی دست ما را گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: امسال ۴۸ اثر و ۱۷ گروه خارجی به دبیرخانه جشنواره شانزدهم تئاتر کردی ارسال شد که تعدادی از شهرها و کشورهایی مانند آلمان، کرکوک و چمچمال بود که برای اولین بار آثاری به این جشنواره ارسال کرده بودند.

اسماعیلی همچنین تصریح کرد: گروه مشترک سوئد و سلیمانیه هم برای ا لین بار یک کار مشترک ارائه کردند هر چند گروه‌هایی هم از سوریه و آلمان درخواست شرکت کرده بودند اما بخاطر مشکلاتی حضور آنها میسر نشد.

وی ادامه داد: ۹ کار در بخش داخلی و دو کار از عراق و ترکیه به بخش مسابقه جشنواره راه پیدا کردند که در دو سالن اجرا شد و مانند همیشه با استقبال خوبی مواجه شد.

دبیر اجرایی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کردی سقز یادآور شد: برای نخستین بار در تئاترهای مناطق غرب کشور، بلیط‌فروشی ایجاد شد که استقبال خوبی از آن شد.

به گفته وی، سقز با برگزاری چندین جشنواره داخلی و خیابانی شهروند ظرفیت دارد که جشنواره تئاتر کردی را با غنای بیشتر و گستره بیشتری برگزار کند.

اسماعیلی در پایان اذعان داشت: تلاش مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد بخاطر پشتیبانی و تلاش برای گسترش این جشنواره جای تقدیر دارد.

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کردی سقز با حضور ۱۱ گروه داخلی و خارجی به مدت ۴ روز در سقز برگزار شد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۰

منبع: فارس

کلیدواژه: تئاتر جشنواره سقز اختتامیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۴۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان

عزت‌الله طیبی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: جشنواره فرهنگی هنری «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالم، گسترش و تعمیق فعالیت‌های پرورشی دانش آموزان در مدرسه است.

وی افزود: در این جشنواره دانش‌آموزان در بسیاری از رشته‌های هنری نظیر آفرینش‌های ادبی و فرهنگی، رسانه و فضای مجازی، فیلم و هنرهای نمایشی، هنرهای آوایی، هنرهای دستی و تجسمی بر اساس علاقه‌مندی خود به رقابت می‌پردازند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره آموزش و پرورش کردستان عنوان کرد: این جشنواره در راستای تحقق برنامه فراگیر پرورشی با اهداف تعیین شده در سند تحول بنیادین و رویکردهای تحول آفرین در تربیت هنری، زیبایی شناختی و رویکرد مدرسه محوری برگزار می‌شود.

طیبی‌راد ادامه داد: در این مرحله ضمن دریافت آثار، بررسی و تفکیک آنها توسط دبیرخانه، آثار برای داوری در اختیار اساتید مربوطه قرار می‌گیرد.

وی گفت: پس از داوری، آثار برتر رشته‌های مختلف انفرادی، گروهی و همگانی به دبیرخانه کشوری مستقر در استان اصفهان ارسال می‌شود.

گفتنی است، دبیرخانه استانی فرایند جمع‌آوری آثار چهل و دومین جشنواره فرهنگی هنری دانش آموزان (امید فردا) در استان و در کانون فرهنگی تربیتی شهید باهنر آغاز به کار کرده است.

کد خبر 6087428

دیگر خبرها

  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان القوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان االقوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت ۷ کشور خارجی
  • انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • فراخوان ارسال آثار «عملیات تنبیهی وعده صادق» به جشنواره پژواک اعلام شد
  • ببینید | فراخوان ارسال آثار عملیات تنبیهی وعده صادق به جشنواره پژواک اعلام شد
  • فراخوان دوسالانه «کارتون کتاب» منتشر شد
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • ۲ اثر به جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد راه یافت
  • فراخوان ششمین جشنواره دو سالانه بین المللی «کارتون کتاب»