Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد سخت‌گیری والدین بر دروغگویی کودکان تاثیر مستقیم دارد. پژوهشگران نهاد ویکتوریا تلوار در دانشگاه مک‌گیل کانادا که بر مطالعات رفتارشناختی کودکان متمرکز هستند می‌گویند هرچه میزان سخت‌گیری والدین نسبت به کودکان بیشتر باشد، آنان در دروغگویی و فریب والدین خود ماهرتر می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خصیصه به طور ویژه در کودکانی مشاهده شد که والدین‌شان به خاطر هر کار اشتباهی آنان را تنبیه می‌کردند.

این کودکان در نتیجه رفتار والدین یاد می‌گیرند چگونه دروغ بگویند تا از شیطنت‌هایشان مشمول اقدامات تنبیهی نشود. هر چقدر والدین سخت‌گیری بیشتری بر فرزندان اعمال کنند، قوه دروغگویی فرزندان رشد می‌کند تا بتوانند از از خود دربرابر تنبیه‌های احتمالی محافظت کنند.

یک تحقیق مشابه دیگر که توسط این نهاد دانشگاهی بر روی کودکان ۳ تا ۸ ساله انجام شده است نشان می‌دهد دروغگویی کودکان همچنین متاثر از ارزش‌های اخلاقی است که با آن‌ها بزرگ شده‌اند. بنابر این پژوهش، فاکتورهای رفتاری و اجتماعی نقشی مهم در پرورش توانایی دروغگویی کودکان بازی می‌کنند.

محققان می‌گویند برای پرهیز از رشد استعداد دروغگویی در کودکان بهتر است معلمان و والدین از ابتدای ۶ سالگی هر چه بیشتر با کودک درباره مباحثی چون راست‌گویی و دروغگویی صحبت کنند؛ همزمان که از اعمال سخت‌گیری اجتناب به عمل می‌آورند.

منبع: یورونیوز

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کودکان والدین سخت گیر دروغگویی تربیت فرزندان دروغگویی کودکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۵۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در بلوجونیور حساب باز کنید، 50 هزار تومان هدیه نقدی دریافت کنید

ثمین لقایی

موسسه پرسش – 09354202007

samin.laghae@porseshpr.ir

در ماهِ کتاب‌گردی و کتاب‌خوانی، بلوبانک به عنوان یکی از پیشرو‌ترین نئوبانک‌های ایران از 16 تا 31 اردیبهشت، امکانی را برای والدین فراهم کرده است که با باز کردن حساب برای فرزندان‌شان در بلوجونیور، آنهارا یک قدم به کتاب‌خوانی نزدیک‌تر کنند. حتما می‌پرسید که این اتفاق چگونه رقم می‌خورد؟

بلوجونیور این امکان را برای والدین فراهم می‌کند که برای فرزندان 7 تا 14 ساله خود حساب بانکی باز کنند و بر تمامی تراکنش‌های مالی آن‌ها نظارت داشته باشند. والدینی که فرزندی در این بازه سنی دارند، از 16 تا 31 اردیبهشت می‌توانند بعد از باز کردن حساب در بلوبانک سامان و نصب اپلیکیشن بلوجونیور، برای فرزندان خود هدیه 50 هزار تومانی خرید کتاب را دریافت کنند.

اگر فرزندتان هنوز در بلوجونیور حساب باز نکرده است، برای استفاده از این هدیه‌ی نقدی، کد دعوت BOOKJR را هنگام باز کردن حساب بلوجونیور، در اپلیکیشن فرزند خود وارد کنید. با دریافت هدیه بلو می‌توانید یک کتاب خواندنی و مناسب را همراه فرزندتان انتخاب و به او هدیه دهید و او را با دنیای هیجان‌انگیز قصه‌ها و کتاب‌ها آشنا کنید.
برای دیدن جزییات بیشتر «حساب و کتاب» به اینجا سر بزنید.

البته فراموش نکنید که پیش‌نیاز بازکردن حساب بلوجونیور، داشتن حساب حداقل یکی از والدین در بلوبانک است. اگر فرزند 7 تا 14 ساله دارید و هنوز حساب در بلو حساب باز نکرده‌اید، این روزها فرصت مناسبی برای ایجاد یک تغییر خانوادگی است.

دیگر خبرها

  • در بلوجونیور حساب باز کنید، 50 هزار تومان هدیه نقدی دریافت کنید
  • جزئیات جدید از پیدا شدن دختر صحرا؛ پشت‌پرده دزدیده شدن «یسنا» فاش شد!
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت
  • کشور‌های مختلف برای محافظت از کودکان چه کردند؟
  • والدین ثبت‌نام کُتب درسی را تا ۲۵ اردیبهشت انجام دهند
  • تاثیر مخرب دروغگویی بر سلامت مغز
  • والدین دارای نوآموز بخوانند
  • حکومت نظامی شهر فرانسوی برای جوانان
  • چگونه کودک باهوش‌تری داشته باشیم؟
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت/ کشورها برای محفاظت از کودکان چه کردند؟