Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساختمان قدیمی روزنامه اطلاعات همچنان در صدر خبرسازترین وجه تاریخ میراث مطبوعات ایران قرار دارد. ساختمان تمام آجری اطلاعات که در سال 94 ثبت میراث ملی شد و قرار بود عنوان نخستین موزه مطبوعات ایران را به‌دست آورد، نه تنها به این هدف نرسید که حالا خبر واگذاری‌اش، بیم تخریب و تغییر کاربری این بنای حدوداً 93 ساله را در بافت قدیمی محله خیام به وجود آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمیده امینی‌فرد خبرنگار

پیشتر گفته می‌شد سرقفلی این ساختمان در دست ساکنان جدید خیابان میرداماد است و ملک در اختیار فرد دیگری است. اما آن‌طور که محمد جواد حق شناس، عضو شورای شهر تهران به «ایران» می‌گوید؛ این ساختمان طی سال‌های گذشته از سوی یک نهاد واسطه‌ای که ذیل یکی از نهادهای نظامی قرار دارد، در ازای بخشی از بدهی‌ها به شهرداری تهران واگذار شده و هم‌اکنون نیز این ملک تماماً در اختیار سازمان املاک شهرداری تهران است. به گفته او، این ملک از گذشته محل بحث بوده و در چند سال گذشته هم مذاکرات متعددی برای بهره‌برداری از آن انجام شده است. اما طرح اولیه‌ای که به اعتقاد حق شناس، منطقی نیز به نظر می‌رسد، انتقال یکی از معاونت‌های دور از ساختمان مرکزی شهرداری به این ساختمان است. ظاهراً براساس آخرین مذاکرات، قرار شده یکی از معاونت‌ها که احتمالاً معاونت شهرسازی و معماری است، به این نقطه یعنی ضلع شمالی پارک شهر نرسیده به خیابان امام خمینی منتقل شود. به گفته حق شناس، یکی از اهداف مورد نظر این است تا معاونت‌ها و ساختمان مرکزی در نزدیکی هم قرار داشته باشند. البته هنوز این موضوع قطعی نشده و همچنان مسئولان در حال گفت‌و‌گو هستند. این عضو شورا با رد هرگونه تخریب یا تغییر کاربری این ساختمان می‌گوید: ساختمان روزنامه اطلاعات هم‌اکنون نوسازی شده و خالی ماندن آن رویکرد مناسبی نیست و باید هرچه زودتر درباره حفظ این سرمایه تصمیم‌گیری شود.
با این توصیف تصمیم به موزه شدن این ساختمان دور از انتظار خواهد بود. در آن طرف، اما علی محمد سعادتی، شهردار منطقه 12 با رد هرگونه تخریب ساختمان روزنامه اطلاعات به ایران می‌گوید: ساختمان‌هایی که واجد ارزش میراثی بوده و ثبت ملی شده‌اند، قابل خرید و فروش هستند و این به معنای این نیست که خریدار می‌تواند هرگونه دخل و تصرفی که خواست، انجام دهد. درواقع خریدار می‌تواند با حفظ ارزش تاریخی و میراثی بنا، از آن کارکرد اقتصادی در حوزه فرهنگ داشته باشد و برای آن کاربری‌های فرهنگی و هنری مثل ایجاد گالری و حتی رستوران تعریف کند. البته هرگونه بهره‌برداری باید در چارچوب ضوابط و مقررات و با حفظ و صیانت از بنا انجام شود.
او با بیان اینکه تاکنون کسی برای بهره‌برداری از این ساختمان به شهرداری منطقه مراجعه نکرده است، تأکید می‌کند:خریدار برای هر نوع تعمیرات، مرمت و بهره‌برداری باید به شهرداری مراجعه کرده و مجوزهای لازم را بگیرد، اما تاکنون کسی به ما مراجعه نکرده است.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۵۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای تسهیلات 40 میلیاردی به کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان + جزییات

به گزارش صدای ایران از ایرنا،روح اله خدابنده لو روز جمعه افزود: کارفرمایان با جذب مددجویان بهزیستی و ایجاد اشتغال برای این گروه علاوه بر اجر اخروی می‌توانند از مشوق‌های بیمه‌ای بهزیستی و تسهیلات کم بهره استفاده کنند.

به گفته این مسوول، تسهیلات اشتغال برای افراد دارای معلولیت از سن ۱۸ تا ۵۰ سالگی قابل پرداخت است.

وی اظهار داشت: همه مددجویان بهزیستی در حوزه‌های تخصصی توانبخشی، پیشگیری و اجتماعی منوط به اینکه پرونده فعال داشته و فاقد شغل باشند، می‌توانند از تسهیلات اشتغال بهزیستی بهره‌مند شوند.

مدیر کل بهزیستی زنجان با بیان اینکه مددجویان بعد از گذراندن دوره آماده‌سازی شغلی از سوی مددکار حوزه شغلی بهزیستی احراز صلاحیت می‌شوند، خاطرنشان کرد: مددجویان شاغل و حقوق‌بگیر بخش‌های دولتی و غیردولتی مشمول دریافت تسهیلات اشتغال بهزیستی نمی‌شوند.

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از بازار گل و گیاه ارغوان تا پایان ۱۴۰۳
  • ظرفیت آرامستان گرگان تکمیل است/ گورستان جدید سال آینده بهره‌برداری می‌شود
  • برگزاری آیین بهره‌برداری از پروژه تعریض و ایمن‌سازی بزرگراه آزادگان
  • بهره‌برداری از تقاطع غیرمسطح تندگویان در مردادماه امسال
  • بهره برداری ساختمان شرکت فولاد در سایت سنگان + عکس
  • اعطای تسهیلات 4 میلیاردی به کارفرمایان در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • اعطای تسهیلات 40 میلیاردی به کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • بهره برداری از توقفگاه خودرو‌های سنگین شهرک دانش، به زودی
  • شهرداری کلنگ به دست؛ این بار نوبت یکی از قدیمی‌ترین بناهای هنری تهران است
  • باید ساختمان‌های باشکوه در ایران ساخته شود