Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود طالبی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، وسعت اراضی زیر کشت زراعت درختان در این استان را یکهزار و ۵۰۰ هکتار دانست و افزود: این میزان در یک دهه گذشته و قبل از پدیده خشکسالی به ۵ هزار هکتار نیز می‌رسید.

به گفته وی، هم‌اکنون میزان تولید محصول چوب در هر هکتار در این استان ۱۵ مترمکعب است و در صورت رعایت فاصله کشت اصله درخت، آبیاری منظم و دریافت آموزش و ترویج علمی، می‌توان این میزان تولید چوب در هکتار را تا 2 برابر افزایش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

معاون آموزشی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری، از تولید سالانه  ۱۴ میلیون و ۶۲۵ هزار کیلوگرم چوب در استان خبر داد و تاکید کرد: امسال هر کیلوگرم چوب تولید استان ۱۴هزار ریال قیمت‌گذاری شده بود.

طالبی، بیشترین ارقام درختان این استان را " کبوده " عنوان کرد و گفت: متاسفانه برخی بهره‌برداران بدون مطالعه و هماهنگی با کارشناسان زراعت چوپ استان اقدام به کشت درختان"تبریزی " که از استانهای اصفهان و آذربایجان غربی وارد شده است، کرده‌اند که با توجه به ناسازگاری اقلیم منطقه، تاکنون با افت و رشد کٌند مواجه شده‌اند.

وی، بیشتر بیشه‌های زراعت چوب در استان را در شهرستان‌های کیار و فارسان اعلام کرد و گفت:با بررسی انجام شده از یکهزار و ۵۰۰ هکتار بیشه‌زارهای استان تنها ۱۰ درصد به صورت اصولی داشت و برداشت انجام می‌شود و مابقی بیشه‌زارهای استان دارای خاک فقیر و  فاقد مواد عالی برای تولید چوب مرغوب است.

به گزارش ایرنا ، چهارمحال و بختیاری با تولید سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزارتن  محصولات کشاورزی ، دامی ، شیلات و عسل ، ۶۶ هزار نفر بهره بردار دارد.

برچسب‌ها چهارمحال وبختیاری کشاورزی زراعت چوب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چهارمحال وبختیاری کشاورزی زراعت چوب چهارمحال وبختیاری کشاورزی زراعت چوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۵۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص یک میلیارد ریال اعتبار برای ساخت آسمان نمای دیجیتال

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری گفت: ساخت مرکز نجوم با توجه به ظرفیت‌های موجود در شهرستان بروجن ضروری است.

بیشتر بخوانید

آغاز فعالیت اولین آسمان نمای دیجیتال چهارمحال و بختیاری

کرمی فرماندار بروجن افزود: یک میلیارد ریال از محل اعتبار به غیر از اعتبارات تملک دارای سرمایه برای ساخت نخستین مرکز آسمان نمای دیجیتال در شهر بروجن اختصاص می‌یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • اختصاص عمده کشت نهال در کشور به خوزستان
  • تخصیص یک میلیارد ریال اعتبار برای ساخت آسمان نمای دیجیتال
  • یک میلیارد و یکصد میلیون ریال جریمه نقدی برای واحد تولیدی متخلف
  • استاندار: عمده کشت نهال در کشور به خوزستان اختصاص یافت
  • عمده کشت نهال در کشور به خوزستان اختصاص یافت
  • برگزاری سالانه ۱۰ کنگره شهدا در کشور
  • زنگ کار و تلاش در چهارمحال و بختیاری به صدا درآمد
  • نرخ تورم ماهانه چهارمحال و بختیاری از میانگین کشوری کمتر است
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد
  • کشف کالاي قاچاق به ارزش ۳ ميليارد ريال در بروجن