Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴  اوایل دهه ۱۷۰۰ بازرگانان بریتانیایی به ایالات متحده سفر کردند و در سال ۱۷۹۰ بانک پنسیلوانیا را برای تامین بودجه جنگ‌های انقلاب آمریکا که طی سال‌های ۱۷۷۵ تا ۱۷۸۳ رخ داد، تاسیس کردند و از آن سال تاکنون سیستم بانکی آمریکا پیشرفت چشمگیری کرده است که در حال حاضر با سیستم بانکداری مدرنی در این کشور رو به رو هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با پیشرفت چشمگیر آمریکا در سیستم بانکی، بانک‌های این کشور برای تامین امنیت کاربرانش روش‌های گوناگونی را به کار برده اند.   بیشتر بخوانید:
دردسرهای فعال‌سازی رمز دوم یک‌بار مصرف
زمانی که یک شهروند آمریکایی از کارت اعتباری خود برای پرداخت استفاده می‌کند بانکی که آن کارت اعتباری از آن جا صادر شده است موقعیت مکانی فرد را از طریق گوشی وی می‌سنجد و با موقعیتی که خرید در آن صورت گرفته است تطبیق می‌دهد و اگر موقعیت فرد با جایی که در آن خرید صورت گرفته است هماهنگی نداشته باشد کارت اعتباری وی مسدود می‌شود.

زمانی که یک شهروند آمریکایی بخواهد از طریق اینترنت وارد حساب بانکی خود شود باید مشخصات خود را وارد سایت آن بانک کند و کد تایید را دریافت کند و اگر با یک رایانه دیگر بخواهد وارد حساب خود شود باید رمزی که از طریق ایمیل بانک برای آن شخص ارسال شده است را در سیستم ثبت کند.

برخی از بانک‌های آمریکا پول شما را گارانتی می‌کنند به این معنا که اگر آن بانک هدف حمله هکر‌ها قرار گرفت و پول شما دزدیده شد بانک مبلغ آن پول را به حساب شما برخواهد گرداند.

برخی دیگر از بانک‌های آمریکا نیز هنگامی که هدف حمله هکر‌ها قرار میگرند و یا در آن‌ها کلاهبرداری‌هایی صورت می‌گیرد پولی که درحساب کاربرانشان بوده است را به صورت نقدی به آن‌ها بازپرداخت می‌کنند.

تقریبا تمام بانک‌های آمریکا به برنامه‌های بانکی مجهز هستند و زمانی که کارت یکی از شهروندان به سرقت رود وی می‌تواند از طریق برنامه این بانک که بر روی تلفن همراهش نصب است کارت خود را مسدود و غیرفعال کند.

بانک‌های آمریکا برای تامین امنیت حساب‌های کاربران خود در هنگام خرید‌های اینترنتی رمز یکبار مصرف را ارائه می‌دهند به این صورت که شما برای هربار خرید از یک رمز مجازی استفاده می‌کنید و هر رمز مجازی برای بار دوم قابل استفاده نیست.

یکی دیگر از روش‌هایی که بانک‌های آمریکایی برای تامین امنیت حساب کاربرانشان در پیش گرفته اند استفاده از کارت‌های تراشه و پین و یا تراشه و امضاء است. این کارت‌ها به یک مدار مجتمع متصل هستند که با هربار استفاده تمام اطلاعات آن‌ها رمزگذاری می‌شود؛ به این معنا که با هر بار استفاده از این کارت‌ها اطلاعات آن‌ها تغییر می‌کند. خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 بانک های آمریکا رمز دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۵۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخگویی به ۳۵۷ هزار تماس مشترکین آب و فاضلاب قم

 قاسم معارف وند از برقراری ۳۵۷ هزار تماس مردمی در حوزه‌های مختلف در تماس با مرکز تلفنی ۱۲۲ آبفای قم خبر داد و گفت: از این تعداد تماس ۶۶ درصد توسط کارشناسان و ۳۴ درصد توسط سامانه‌های خودکار مانند اعلام رقم کنتور، استعلام مبلغ آب‌بها و... پاسخگویی شده است. 

مدیر دفتر ارتباط با مشتریان شرکت آب و فاضلاب استان قم میانگین زمان انتظار شهروندان برای ارتباط با کارشناسان مرکز تماس ۱۲۲ آبفای قم را در سال گذشته ۵۴ ثانیه دانست و افزود: در این مدت، افزون بر ۷۲۰ هزار مورد اطلاع‌رسانی تلفنی و پیامکی به مشترکین در زمینه‌های مختلف اعم از اعلام قطعی آب، صرفه‌جویی در مصرف، عایق‌بندی کنتور، هشدار‌های مربوط به پس زدگی فاضلاب و. توسط دفتر ارتباط با مشتریان شرکت آبفای قم انجام شده است.

 معارف وند از ارائه بیش از ۱۷ هزار مورد خدمات غیرحضوری فروش و پس از فروش، بررسی صورتحساب، خرابی کنتور و اصلاح شماره موبایل توسط مرکز ۱۲۲ آبفای قم در سال گذشته خبر داد و گفت: در این مدت بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مورد شکایت مردمی در حوزه‌های مختلف آب و فاضلاب ثبت و برای رسیدگی به واحد‌های مختلف ارسال شد.

مدیر دفتر ارتباط با مشتریان شرکت آب و فاضلاب استان از هم استانی‌ها خواست؛ در صورت مشاهده هرگونه حادثه در شبکه‌های آب و فاضلاب شهر‌ها و روستا‌های استان با اعلام آن به شماره تلفن ۱۲۲ در هر ساعت از شبانه‌روز، در برطرف شدن سریع آن، مشارکت نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • سقف تراکنش‌های بانکی در یک روز چه قدر است؟
  • لیوان کاغذی رفیق صمیمی نوشیدنی های گرم و خنک شما!
  • سقف روزانه تراکنش‌های بانکی چقدر است؟
  • بمب اسپانیایی از همین حالا در لیست نکونام
  • بانک کشاورزی چک الکترونیک سایر بانک‌ها را نقد می کند
  • پاسخگویی به ۳۵۷ هزار تماس مشترکین آب و فاضلاب قم
  • ساعت اوج یعنی چه و چرا باید برق کمتری مصرف کنیم؟
  • هشدار؛ مراقب این نرم افزار‌های جعلی باشید
  • میوه‌های «وعده صادق» در موازنه جدید منطقه
  • مردم گم شده در دعوای سیاسی بر سر تورم!/یک ضربه دیگر بر بار شیشه/بازی بن‌سلمان با کارت فلسطین