Web Analytics Made Easy - Statcounter

«رضا میرزایی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: حدود ۱۸۰ واحد ذوب ضایعات غیرمجاز در شهرستان اراک وجود دارد که فعالیت آنها بیشتر در زمینه ذوب خاک آلومینیوم است و آلودگی‌های زیست محیطی بالایی دارند.

وی بیان کرد: ۳۰ واحد ذوب ضایعات غیرمجاز در اراک با همکاری مقام‌های قضایی استان مرکزی مهر و موم شده و تعطیلی سایر واحدهای مختلف نیز در دستور کار قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: بیشتر افرادی که در این واحدها فعالیت دارند از افاغنه هستند.

میرزایی اظهار داشت: نظارت‌ بر واحدهای صنعتی و تولیدی استان مرکزی به صورت مستمر و شبانه‌روزی انجام می‌شود و همه تلاش‌ها برای کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی در این استان و به ویژه کلانشهر اراک به کار گرفته شده است.

اراک یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۳۰ روز ناسالم را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.  

برچسب‌ها محیط زیست اراک استان مرکزی واحدهای آلاینده

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محیط زیست اراک استان مرکزی واحدهای آلاینده محیط زیست اراک استان مرکزی واحدهای آلاینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۵۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود مدعی العموم به موضوع زباله، چالش بزرگ محیط زیست رامسر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، بهمن سام خانیان، دربازدید از از جایگاه زباله کلاکولی در جنگل اشکته چال رامسر از زحمات و ابتکارات شهردار وسایر عوامل تقدیر وتشکر کرد، اما آن را کافی ندانسته و با تاکید بر تسریع در اتمام عملیات خاطر نشان کرد مرتب فرآیند عملیات را رصد نموده و بعد اتمام مواعد و زمان اعلامی عذری بر عدم انجام نخواهد پذیرفت.

در این بازدید شهردار رامسر توضیحات مبسوطی در خصوص فرآیند تصفیه شیرابه ومراحل پیش تصفیه و ایجاد جاده فرعی، نصب کانال و روند ورود و خروج شیرابه پس از پیش تصفیه به دستگاه تصفیه ارائه داد و مقرر شد پس از آزمایشات مراحل خلوص اولیه تصفیه، مراحل تایید و جاگذاری و نصب دستگاه تصفیه انجام شود وحداکثر زمان اتمام این پروسه را تا ۵ ماه دیگر اعلام کرد.

امینی شاد در قسمت تفکیک زباله بیان داشت: با شرکت دانش بنیان در حال مراحل نهایی اتمام قراداد هستیم که برای اولین بار در ایران صورت می‌گیرد که با نصب این دستگاه و راه اندازی آن از زباله موجود بنزین و... تولید خواهد شد و فرآیند تنظیم قرارداد را نهایتا تا دو ماه دیگر اعلام کرد.

دادستان رامسر  با همراهی علی امینی شاد شهردار، باهری رییس منابع طبیعی و نیاستی رییس محیط زیست رامسر از سایت زباله کلاکولی در جنگل اشکته چال رامسر بازدید کرد.

گفتنی است، زباله بعنوان بزرگترین چالش محیط زیست در استان مازندران بوده که نیازمند نگاه ویژه دولت در تخصیص اعتبارات جهت احداث زباله سوز و نجات طبیعت و بشر از مخاطرات زیست محیطی است.

دیگر خبرها

  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی
  • برگزاری کلاسهای آموزش محیط زیست در ارومیه
  • جامعه‌شناسی محیط‌زیست
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان 
  • معرفی ۳۶۷ متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • آبیاری غیرمتعارف و ظروف پلاستیکی چالش مهم محیط زیست
  • شرکت‌های دانش‌بنیان بوشهر برای حل مسائل زیست محیطی پای کار هستند
  • افزایش اعتبارات محیط زیستی در راستای رفع چالش‌ها
  • ورود مدعی العموم به موضوع زباله، چالش بزرگ محیط زیست رامسر