Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@02:36:27 GMT

حلقه افراد نزدیک به ترامپ تنگ‌تر شد

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۸۵۶۰۹

حلقه افراد نزدیک به ترامپ تنگ‌تر شد

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه هیل در گزارشی نوشت در پی بروز بحران اوکراین‌گیت، کاخ‌سفید حلقه افرادی که از محتوای مذاکرات تلفنی، ایمیل‌ها و ... رئیس‌جمهور مطلع می‌شوند را تنگ‌تر کرده است.

در این گزارش آمده است: شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان به نقل از منابع کاخ سفید گزارش داد پس از آن که گفتگوی تلفنی رئیس‌جمهور آمریکا در ۲۵ ژوئیه با رئیس‌جمهور اوکراین در کانون تحقیقات مجلس نمایندگان آمریکا در ارتباط با استیضاح قرار گرفت، مقامات کمتری از دولت آمریکا اجازه دارند به تماس‌های تلفنی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گوش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع کاخ‌سفید در گفتگو با این شبکه اعلام کردند متن این تماس‌های تلفنی به شمار کمتری از مقامات داده خواهد شد.

یک مقام آگاه در کاخ‌سفید به سی‌ان‌ان گفت: هیچ کسی اجازه حضور در این تماس‌ها را ندارد. او همچنین از تلاشی جدید برای محدود کردن دسترسی به تماس‌های تلفنی و مطلع شدن تنها مشاوران ارشد از این تماس‌ها خبر داد. او افزود: پس از فرار اسب، در انبار بسته شده است.

          بیشتر بخوانید:

 صدور کیفرخواست علیه دونالد ترامپ تصویب دو بند مربوط به استیضاح ترامپ در کمیته قضایی مجلس نمایندگان

چندین مقام در گفتگو با سی‌ان‌ان اعلام کردند زمانی که ترامپ با سران جهان صحبت می‌کند، تنها شمار کمی از افراد منتخب در آن جلسه حضور دارند و این فهرست توسط «رابرت اوبراین» مشاور امنیت ملی کاخ‌سفید تأیید می‌شود.

پیش‌تر در دولت و طی دوران ریاست جمهوری افراد دیگر، شمار بیشتری از مقامات اجازه حضور در این تماس‌ها را داشتند که این افراد شامل مشاوران متخصص در امور آن کشور‌ها می‌شد.

یک مقام هم به شوخی این تغییر را به «قانون ویند من» تشبیه کرد، که به الکساندر ویندمن اشاره دارد، کسی که به تماس تلفنی روز ۲۵ ژوئیه گوش داد و آن را به وکلا در شورای امنیت ملی گزارش داد.

وی گفت: «گر این تماس تلفنی فردا اتفاق می‌افتاد، دیگر ویندمن نمی‌توانست در آن حضور داشته باشد.

این گزارش در حالی منتشر شد که کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا به پیشبرد دو بند در استیضاح رأی داد که در آن ترامپ به سوء استفاده از قدرت و کارشکنی در فعالیت‌های کنگره متهم شده است. مجلس نمایندگان آمریکا در ماه سپتامبر و در پی فاش شدن تماس تلفنی ترامپ، تحقیقات در ارتباط با استیضاح را آغاز کرد. طی هفته‌های پس از آن، چندین مقام -از جمله ویندمن-در ارتباط با این تماس تلفنی در مجلس نمایندگان آمریکا شهادت دادند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دونالد ترامپ استیضاح ترامپ اوکراین گیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۵۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| حامیان فلسطین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو کردند

فیلم| حامیان فلسطین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو کردند

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • هو کردن رئیس مجلس نمایندگان آمریکا توسط دانشجویان
  • فیلم/ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هو شد
  • فیلم/ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو شد
  • فیلم| حامیان فلسطین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو کردند
  • برقراری ۱۷ هزار تماس تلفنی با مرکز ارتباطات اورژانس
  • گفت‌وگوی کامالا هریسر با رئیس رژیم صهیونیستی