اجرای اصلاحات در منطقه یورو تا ژوئن ۲۰۲۰ به تاخیر افتاد
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۸۵۶۹۱
به گزارش گروه بینالملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، سران کشورها و دولتهای منطقه یورو روز جمعه تصمیم گرفتند مجموعهای از اصلاحات را که برای محافظت از این منطقه در برابر بحرانهای جدید برنامهریزی شده بود، به ژوئن (خرداد-تیر) سال ۲۰۲۰ میلادی موکول کنند.
در بیانیهای که در پایان نشست منطقه یورو منتشر شد آمده است که وزرای دارایی «یوروگروپ»، شش ماه زمان بیشتر برای «ادامه کار روی بسته اصلاحات مکانیسم پایداری اروپا (ESM)» در اختیار دارند، پروژهای که در ژوئن سال ۲۰۱۵ میلادی آغاز شد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
۱۹ کشور منطقه یورو، تحت تأثیر بحران بدهیهای مستقل در پایان سالهای ۲۰۰۰ میلادی، خواستار آن هستند که از طریق ادغام بیشتر بانکهایشان، بودجه اختصاصی برای منطقه یورو و افزایش نقش برای «مکانیسم ثبات اروپا»، آمادگی بهتری برای بحرانهای احتمالی داشته باشند.
مکانیسم ثبات اروپا نوعی صندوق بینالمللی پول، اما در نسخه اروپایی است. این مکانیسم ابزار همبستگی مالی برای نجات کشورها به شمار میآید که اجازه دارد در صورت نیاز وارد بازارهای مالی شده و حتی به نجات دولتهای ناحی، یورو که در معرض تهدید ورشکستگی قرار دارند، بشتابد؛ مشروط بر آن که، کشورهای مورد نظر قوانین و مقررات مربوط به بست، بودجهای را رعایت کرده باشند.
انتهای پیام/
منبع: باشگاه خبرنگاران
کلیدواژه: منطقه یورو صندوق بین المللی پول
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۵۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
آغازگر اصلاحات بزرگ
آیتالله العظمی بروجردی در آن غوغای سیاستورزی سالهای قبل و بعد از حکومت رضاخانی و سختیها و تلخیهایی که با رحلت مرحوم شیخ عبدالکریم حایری یزدی، دامن حوزه علمیه قم را گرفته بود سه اثر شاخص را علیرقم جو زمانه تثبیت نمود که نشان از نهاد آرام و فکور او در آن ناآرامیها داشت.
به احیای حوزه علمیه قم پرداخت و آن را به عنوان نهادی دینی- مردمی، معرفی و تثبیت کرد.
حوزه را هم از گزند افراطیون و کجاندیشانِ درون و هم از خطرات سیاست و حوادث بیرون مصون داشت.
دومین اثر که مکمل اثر نخستین است، کادر سازی و فراهم ساختن زمینه حضور عالمان برجسته در بلاد مختلف داخل و خارج کشور و همچنین تشویق دیگر بزرگان برای نوشتن رسالههای عملیه بود.
بهطوری که در آن تاریخ پرآشوب هیچ ردپایی از بیتدبیری، تحکّم و آفت سیاست زدگی در روش آقای بروجردی نمییابید.
سومین اثر که میشود آن را از همه مهمتر دانست اوضاع کشور و جامعه را آرام نگه داشته و به دلیل رابطه تعریف شدهای که با حکومت از خود بروز داده بود در بین مردم و در چشم حاکمان بخصوص شخص شاه محبوب و مقتدر بود.
آیتالله العظمی بروجردی پیر فرزانهای بود که با چشم تیزبین خود عوارضی که در اثر کورفهمی ممکن بود دامنگیر مرجعیت و جامعه بشود را به درستی کشف میکرد و هشدار میداد .
آنچنان که تو گوئی در خشت خام و جام جم، نتایج سهمگین بد فهمیها و کجاندیشیها را با چشم خود قبل از وقوع حوادث میبیند.
مقایسه عملکرد او در دورههای مختلف، انسانِ منصفِ کنجکاو را متوجه میکند که تصفیه خانه دستگاه فکری آن مرد بزرگ که در نهانخانه روح بلند و ضمیر الهی او ریشه داشت آغازگر اصلاحات بزرگ اجتماعی و سیاسی بود و در آن دوران چون جنینی رشد و بالندگی پیدا کرد تا اینکه در مسیر نهائی خود اینچنین و در قالب نهضت خمینیکبیر و انقلاب اسلامی و بینشی نوین پا به عرصه نهاد.
امروز با گذشت بیشاز نیم قرن از رحلت ایشان، در مییابیم که آیتالله العظمی بروجردی خدا را برای جهانی میخواست که عاری از خشونت و ستم باشد. خدایی که در سایه دین او خلق در امان باشند و احساس رفاه و برادری و برابری نمایند.
آیتالله العظمی بروجردی همواره برای اصلاح امور دین و دنیای مردم فریاد میزد و همسنگ اعتقاد به خدا، احترام به انسانیت و آزادی را پایه و مایه هر حرکت و جوهر هر نتیجهای میدانست که بدون آن هر حاصلی گذرا، موقت و بی ارزش خواهد بود.
آن مرجع شایسته، چون اجداد طاهرینش بر اساس آیه شریفه؛ "ولقد کرمنا بنیآدم" آزادی را و کرامت را مشیت و خواسته ابدی میدانستند که در تقدیر ازل تا به ابد برای انسان نگاشته شده است.