Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@03:54:02 GMT

زیان بخش کشاورزی آمریکا از جنگ تجاری ترامپ با چین

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۸۶۰۰۵

زیان بخش کشاورزی آمریکا از جنگ تجاری ترامپ با چین

کشاورزان آمریکا که عموماً از حامیان دونالد ترامپ هستند ضربه زیادی از کاهش صادرات آمریکا و پایین آمدن قیمت کالا به خاطر جنگ تجاری ۱۷ ماهه خورده‌اند. ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۸ اقتصادی اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، کشاورزان و تاجران آمریکا در روز جمعه تمایلی به جشن گرفتن خبر بسته شدن قرارداد تجاری بین چین و آمریکا نداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر آنها هنوز مشخص نیست چین چگونه می‌خواهد 32 میلیارد دلار محصولات کشاورزی اضافی طی دو سال آینده خریداری کند.

 کشاورزان آمریکا که عموماً از حامیان دونالد ترامپ هستند ضربه زیادی از کاهش صادرات آمریکا و پایین آمدن قیمت کالا به خاطر جنگ تجاری 17 ماهه بین دو اقتصاد بزرگ جهان خورده‌اند.

 رابرت لایتهایزر، نماینده تجاری آمریکا گفت پکن موافقت کرده طبق این قرارداد تجاری که در ژانویه امضا می شود، خرید سالانه محصولات کشاورزی از آمریکا را از آغاز سال آینده میلادی حداقل تا 40 میلیارد دلار نسبت به 24 میلیارد دلار 2017 افزایش دهد.

 ولی مشخص نیست چگونه به این هدف خواهد رسید.

 تاجران و تحلیلگران می گویند افزایش قابل توجه خرید پروتئین هم ضروری خواهد بود مخصوصاً به خاطر این که چین بخش قابل توجهی ازخوک های خود را به خاطر بیماری از دست داده و تقاضا در این کشور برای واردات گوشت بالا رفته است.

چین همچنین احتیاج به خرید غلات و سوخت های زیستی بیشتری مثل اتانول دارد.

 لایتهایزر گفت اهداف خاصی برای خرید چین وجود دارد ولی منتشر نمی شود تا از بروز اختلال در بازار جلوگیری شود.

 مقامات چینی هیچ تعهد محکم یا مقدار مشخصی برای واردات از آمریکا ارائه نداده اند ولی اعلام کردند که چین احتمالاً گندم، برنج و ذرت بیشتری خواهد خرید. این محصولات در گذشته چندان از آمریکا وارد نمی شدند.

 پکن همچنین جزئیاتی در مورد عوارض تلافی‌جویانه بر محصولات کشاورزی آمریکا اعلام نکرد. در حال حاضر 33 درصد عوارض بر واردات دانه های سویا وجود دارد که ارزشمند ترین محصول صادراتی آمریکا به چین است. 72 درصد هم  بر واردات گوشت خوک عوارض وجود دارد. ترامپ گفت آمریکا برخی عوارض بر کالاهای چینی را پابرجا نگه خواهد داشت.

 واردات کالاهای کشاورزی و محصولات مربوط به آن از آمریکا در 2012 به رکورد 28.6 میلیارد دلار رسید. در آن زمان قیمت ها بسیار بالا بود. سال گذشته با وضع عوارض تلافی‌جویانه، واردات این محصولات به 13.2 میلیارد دلار رسید که پایین‌ترین حد طی یک دهه گذشته بود.

 به گفته تاجران و تحلیلگران، اگر دولت چین به وارد کنندگان خصوصی معافیت از عوارض بدهد، خرید دانه های سویا توسط چین در کوتاه مدت افزایش خواهد داشت ولی این افزایش در اوایل 2020 متوقف می شود چون دانه های ارزان تری که از آمریکای جنوبی برداشت می شوند، در دسترس خواهند بود.

 چین در حال حاضر قراردادی برای خرید دانه های سویای برزیل و آرژانتین در نیمه اول 2020 دارد. خریداران خصوصی در چین همواره ارزانترین محصول را می‌خرن و محصول برزیل از همه ارزان تر است.

 احتمالاً چین سایر گوشت ها را هم برای تامین نیاز خود به پروتئین وارد می کند. چین ممنوعیت 5 ساله واردات گوشت مرغ از آمریکا را ماه گذشته برداشت.

ترامپ: تعرفه‌های تنبیهی علیه چین دیگر اعمال نخواهد شدتوافق آمریکا و چین برای آتش بس در جنگ تجاری

 انتهای پیام/24

R7586/P/S7,78,83,85/CT10 واژه های کاربردی مرتبط دونالد ترامپ

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دونالد ترامپ دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۶۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه رسماً توقف تجارت با اسرائیل را تأیید کرد

وزارت بازرگانی ترکیه‌ در بیانیه‌ای اعلام کرد از روز پنجشنبه صادرات و واردات به مقصد فلسطین اشغالی یا از مبدأ آن را متوقف کرده است.

به گزارش مشرق، پیشتر شبکه خبری بلومبرگ گزارش داده بود ترکیه تمامی روابط تجاری خود با اسرائیل را امروز پنجشنبه به حالت تعلیق درآورده است. مطابق این گزارش ترکیه علاوه بر این استفاده کشورهای ثالث از بنادر ترکیه‌ای برای تجارت با اسرائیل را نیز ممنوع کرده است.

در تحولی جداگانه اسرائیل کاتص، وزیر امور خارجه اسرائیل گفته آنکارا واردات و صادرات کالاهای اسرائیلی در بنادر ترکیه را نیز متوقف کرده است.کاتص با متهم کردن ترکیه به نقض توافقات تجاری گفت که به وزارت خارجه اسرائیل دستور داده با تمرکز بر «تولید محلی و واردات از کشورهای دیگر» به دنبال جایگزین کردن تجارت با ترکیه باشند. وزارت خارجه اسرائیل تا به این لحظه درباره اینکه استفاده از کدام بنادر ممنوع شده‌اند و اینکه آیا اقدام ترکیه بندر مدیترانه‌ای «جیحان» را هم شامل می‌شود یا خیر، اظهارنظری مطرح نکرده.

این بندر از آن جهت اهمیت دارد که اسرائیل از طریق آن از جمهوری آذربایجان نفت وارد می‌کند. یک منبع دیپلماتیک به پایگاه «المانیتور» گفت وزارت خارجه اسرائیل هم‌اکنون در حال بررسی تبعات اقتصادی تصمیم ترکیه برای متوقف کردن صادرات است. ترکیه ماه گذشته میلادی محدودیت‌هایی برای تجارت ۵۴ محصول با اسرائیل وضع کرده بود.

تحلیلگران این اقدام را گامی در برابر فشارهای داخلی برای قطع روابط تجاری با اسرائیل در بحبوحه جنگ غزه تعبیر کردند. روز چهارشنبه هم «هاکان فیدان»، وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد کشورش قصد دارد به شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل در دیوان بین‌المللی دادگستری ملحق شود. آفریقای جنوبی در این دادگاه اسرائیل را به نسل‌کشی در غزه متهم کرده است. حجم تجارت دوجانبه ترکیه و اسرائیل طبق داده‌های رسمی سال گذشته معادل ۵.۴ میلیارد دلار بوده.

دیگر خبرها

  • چین صدر جدول نمایشگاه‌ها؛ ۸۵ درصد صادرات ایران برپایه نفت است
  • اقتصاد این کشور غافلگیر شد
  • اقتصاد کانادا غافلگیر شد
  • قطع واردات ورق‌های گالوانیزه خودرو به کشور
  • تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد
  • سخنگوی دولت: تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد
  • اردوغان: تعلیق مبادلات تجاری با اسرائیل ضروری بود
  • ضرورت خرید حمایتی تخم مرغ در راستای کاهش زیان مرغداران
  • ترکیه بالاخره تمامی روابط تجاری خود با اسرائیل را قطع کرد
  • ترکیه رسماً توقف تجارت با اسرائیل را تأیید کرد