Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، بارش برف و باران در کردستان طی چند روز گذشته در سراسر استان صورت گرفته و براساس داده های پایگاه های هواشناسی سطح استان میزان بارش ها در نیمه غربی و جنوبی استان یعنی در مناطق دیواندره، کامیاران و سنندج بیشتر از سایر نقاط کردستان بوده است.

براساس آخرین پیش بینی های اداره کل هواشناسی کردستان که ورود موج فعال بارشی را از بعد از ظهر پنجشنبه گذشته به استان اعلام کرده بود، بارش های نسبتا خوبی را در سراسر استان شاهد بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به ورود این سامانه بارشی و پدیده جوی غالب کردستان طی روزهای جمعه و صبح امروز ابری و مه آلود شدن هوا و بارش برف و باران در برخی نقاط از استان را شاهد بودیم.

همچنین بر اساس پیش بینی های اداره کل هواشناسی کردستان وضعیت دمای هوای استان طی روزهای آینده همچنان سرد خواهد بود و به همین دلیل نیاز است که پیش بینی های لازم در این خصوص صورت گیرد.

مدیرکل هواشناسی کردستان در خصوص آخرین وضعیت شرایط جوی این استان در گفت و گو با خبرنگار مهر، گفت: طبق بررسی نقشه ها و مدل های هواشناسی با حرکت شرق سوی سامانه بارشی تا امروز صبح شرایط بارش باران و برف، در ارتفاعات و نیمه شمالی استان بارش برف و در برخی ساعات مه و کاهش دید وجود داشت.

رحیم صدیقی اظهار داشت: از اواخر شب گذشته تا روز یکشنبه هوای استان نسبتا پایدار بوده و پدیده حائز اهمیت در این مدت مه صبحگاهی و کاهش دید در گردنه ها و محورهای مواصلاتی استان پیش بینی می شود.

وی افزود: از ظهر روز دوشنبه تا اواخر وقت سه شنبه سامانه بارشی دیگری وارد منطقه می شود که عمده بارش های آن در نواحی جنوبی استان رخ خواهد داد.

مدیرکل هواشناسی کردستان به بارش های اخیر در استان اشاره کرد و ادامه داد: بارش ها در این استان طی چند روز گذشته بیشتر به صورت برف بوده است و به همین دلیل نه تنها ارتفاعات، که داخل شماری از شهرهای استان نیز سفید پوش شدند.

صدیقی یادآور شد: همزمان با بارش مناسب برف به ویژه در ارتفاعات، در سنندج مرکز استان نیز بلندی ها و ارتفاعات سفید پوش شده و بارش باران در داخل شهر نیز به صورت پراکنده وجود داشت.

وی بیان کرد: در حال حاضر نیز هوای سنندج مرکز استان کردستان ابری همراه با مه است ولی دمای هوا نسبت به شب گذشته تا حدودی گرمتر شده است.

همچنین بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه های استان کردستان نیز هم اکنون تردد در تمامی جاده های این استان جریان دارد ولی تردد در گردنه های صعب العبور نیازمند همراه داشتن تجهیزات زمستانی است.

پلیس راه کردستان نیز از رانندگان وسائل نقلیه درخواست کرد ضمن توجه جدی به هشدارهای پلیس برای تردد در جاده های این استان، شرط احتیاط را به عنوان یک اصل مهم در دستور کار قرار دهند.

کد خبر 4796770

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان هواشناسی بارش برف برودت هوا انتخابات مجلس شورای اسلامی بوشهر مجلس شورای اسلامی ایلام گرگان قزوین بارش برف یاسوج ثبت نام کاندیداها تعطیلی مدارس خطبه های نماز جمعه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیرجند کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۶۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش پراکنده باران در ارتفاعات قم

بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی قم،بر اساس تحلیل نقشه‌های پیش‌بینی و پیش‌یابی هواشناسی امروز جمعه (۷ اردیبهشت) آسمان صاف تا کمی ابری و در برخی ساعات وزش باد پیش‌بینی می‌شود، اما در ارتفاعات احتمال افزایش ابر و بارش پراکنده در بعدازظهر وجود دارد.

فردا آسمان صاف و در بعدازظهر وزش باد رخ خواهد داد. روز یک‌شنبه آسمان صاف و گاهی وزش باد رخ انتظار می‌رود. روز دوشنبه آسمان صاف خواهد بود

 اما از اواخر وقت این روز افزایش ابر در سطح استان رخ خواهد داد. روز سه‌شنبه آسمان صاف تا قسمتی ابری، اوایل شب نیمه ابری تا ابری خواهد شد و در برخی ساعات وزش باد انتظار می‌رود. از روز یک‌شنبه تا سه‌شنبه روند دما افزایشی خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی به غرب کشور | افزایش نسبی دما در غالب مناطق تا اواسط هفته آتی
  • ببینید | خبر بد هواشناسی برای این استان‌ها؛ ورود سامانه بارشی قوی در راه کشور
  • تداوم بارندگی در نیمه شرقی و ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور
  • بارش پراکنده باران در ارتفاعات قم
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز سه‌شنبه
  • شنبه و یکشنبه در این مناطق کشور باران می بارد | سامانه بارشی جدید از روز سه‌شنبه وارد می شود
  • ورود سامانه‌ بارشی جدید به کشور از روز سه‌شنبه
  • هشدار هواشناسی به این استان ها بارش‌های اردیبهشتی / سامانه فراگیر بارشی کی از کشور خارج می شود؟
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در قم
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در خراسان جنوبی