Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل در سخنانی گفت که ادامه درگیری‌ها در لیبی به افزایش نیازهای بشردوستانه در این کشور منجر می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، معاون دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل در سخنانی در واکنش به اعلام آغاز "نبرد سرنوشت ساز" توسط خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" اظهار کرد: نگرانی‌های زیادی نسبت به بازگشت درگیری‌های گسترده به لیبی وجود دارد که ممکن است منجر به افزایش نیازهای بشردوستانه در این کشور شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ملت لیبی همچنان به دلیل ناتوانی طرفین درگیر در یافتن راه حل سیاسی برای بحران کشورشان، با رنج و مشقت مواجه هستند.

این مقام سازمان ملل ادامه داد: سازمان ملل و شرکای انسانی آن برنامه‌هایی را برای پاسخ سریع به تشدید احتمالی بحران انسانی در لیبی تدوین می‌کنند. مسئولیت اصلی ارائه کمک به افراد نیازمند بر عهده مقامات لیبی است، اما سازمان ملل متحد تلاش‌های خود را با آنها هماهنگ می‌کند تا اطمینان حاصل کند که افراد در معرض خطر، چه لیبیایی و چه خارجی، کمک‌های بشردوستانه لازم را دریافت می‌کنند.

خلیفه حفتر جمعه در گفت‌وگوی تلویزیونی آغاز عملیات "نبرد سرنوشت ساز" در طرابلس را اعلام کرد.

وی همچنین دستور داد که نیروهای تحت فرمانش به سمت مرکز طرابلس پیشروی کنند.

فائز السراج، رئیس شورای ریاستی دولت لیبی در واکنش به آغاز عملیات تعیین کننده جهت "پاکسازی طرابلس" و اعلام ساعت صفر توسط خلیفه حفتر، گفت: ای آزادگان، دروغ‌های افراد دچار توهم و صفحه‌ها و شایعه‌های آنها را باور نکنید. ساعت صفری جز ساعت توهم‌ها وجود ندارد و هیچ یورشی به طرابلس و محله‌های آن صورت نمی‌گیرد و از همگی شما می‌خواهم تا از طرح دولت مدنی حمایت کنید.

خلیفه حفتر در آوریل نیز حمله‌ای را برای کنترل بر طرابلس آغاز کرد، اما این حمله در مقابل دروازه‌های شهر با شکست پایان یافت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد ليبي عملیات حفتر علیه طرابلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۶۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نسل‌کُشی در غزه را فوراً متوقف کنید

به گزارش خبرگزاری مهر، «علی بحرینی» سفیر ایران در ژنو طی نامه‌های جداگانه‌ای خطاب به رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، اظهار کرد: وحشی‌گری رژیم صهیونیستی در غزه دیگر موجب شگفتی هیچ کسی نیست؛ این نسل‌کُشی را فوراً متوقف کنید.

سفیر ایران در ژنو همچنین ضمن برشمردن فهرستی از موارد جنایات جنگی، جنایات علیه بشریت و نسل‌کُشی که توسط رژیم صهیونیستی در ۸ ماه گذشته به وقوع پیوسته است، خواستار اقدام فوری سازمان‌های بین المللی برای توقف این نسل کشی شد.

سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل در ژنو در این مکاتبه با اشاره به گزارش مؤسسه دفاع مدنی در غزه مبنی بر کشف گور دسته جمعی حاوی پیکرهای ۲۰۰ تن از شهدای فلسطینی که توسط نیروهای اسرائیلی در مجتمع پزشکی ناصر در خان‌یونس غزه کشته و دفن شده بودند، در این نامه اظهار داشته است: پیش از ارتکاب به این جنایت نیز کارشناسان سازمان ملل در خصوص حمله به بیمارستان‌ها توسط رژیم صهیونیستی هشدار داده بودند.

بحرینی تاکید کرد: این واقعیت نشان می‌دهد که اگر این جنایات دهشتناک فوراً متوقف نشود، لاجرم شاهد تکرار چنین فجایعی خواهیم بود.

وی در این نامه با استناد به حقوق بین الملل، حقوق بین المللی بشردوستانه و اسناد مهم بین المللی از قبیل کنواسیون های چهارگانه ژنو، حمله به بیمارستان‌ها و اماکن درمانی، گرسنگی دادن به مردم به عنوان ابزار جنگی، جلوگیری از انتقال کمک‌های بشردوستانه و مواردی از این قبیل را مصادیق غیر قابل انکار جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی خوانده و اظهار کرد: سبعیت در حملات غیر انسانی رژیم صهیونیستی در غزه دیگر موجب شگفتی هیچ کسی نیست؛ این رفتار قبلاً نیز توسط این رژیم وعده داده شده است.

گفتنی است؛ کنوانسیون‌های بشردوستانه ژنو، متضمن حقوق غیر نظامیان در مخاصمات مسلحانه است و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ به عنوان پاسدار و نگهبان حقوق بین المللی بشردوستانه و کنوانسیون‌های ژنو موظف است حداکثر تلاش خود را برای اجرای مفاد این کنواسیون ها مبذول دارد.

کد خبر 6087829 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • ورود کشتی جنگی آمریکا به ساحل غزه/ حماس با پیشنهاد چین موافقت کرد/ هشدار درباره وقوع فاجعه در رفح
  • ساخت مراحل اولیه اسکله آمریکایی‌ها آغاز شد/ کشتی نظامی آمریکا در ساحل غزه پهلو گرفت
  • امریکا: آغاز ساخت اسکله در ساحل غزه
  • ادعای مقام آمریکایی: ساخت اسکله کمک‌رسانی به غزه آغاز شده است
  • سازمان ملل: نگران چرخه خطرناک و در حال افزایش خشونت در خاورمیانه هستیم
  • سازمان ملل: نگران چرخه خطرناک و در حال افزایش خشونت در خاورمیانه  هستیم
  • هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها
  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استانها
  • نسل‌کُشی در غزه را فوراً متوقف کنید
  • بازگشت چند تیپ از ارتش رژیم صهیونیستی به مناطقی از نوار غزه