Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستار انجام تحقیقات درباره اقدامات خشونت‌بار در عراق شده است. ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روسیا الیوم، شورای امنیت، شامگاه جمعه در بیانیه‌ای، از دولت عراق خواست تحقیقات درباره اقدامات خشونت‌بار و سرکوب معترضان در کشور را آغاز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شورای امنیت اعلام کرد: «اعضای شورای امنیت نگرانی شدیدشان را نسبت به کشتار معترضان و همچنین قتل، مثله کردن و دستگیری‌های خودسرانه تظاهرات‌کنندگان غیرمسلح ابراز می‌کنند.»

 طی روزهای اخیر قتل هولناک یک نوجوان توسط افراد ناشناس در میدان الوثبة بغداد و آویزان کردن وی از تیر برق و پخش تصاویر دلخراش از آن موجی از محکومیت‌های داخلی در عراق را برانگیخت.

پایتخت و برخی شهرهای عراق از 2 ماه پیش صحنه اعتراضات معترضین است. طی این اعتراضات، که همچنان ادامه دارد، طبق گفته کمیته حقوق بشر مرتبط با پارلمان، حدود 400 نفر تاکنون جان باخته‌اند که اکثر آن در وضعیتی مبهم یا در تیراندازی افراد مسلح ناشناس رخ داده است.

انتهای پیام/

R1016196/P/S8,90/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۶۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار درباره تاثیر اقدامات خرابکارانه رژیم صهیونیستی بر امنیت ناوبری هوایی لبنان

وزیر حمل و نقل دولت پیشبرد امور لبنان هشدار داد پارازیت و اختلال پیاپی ایجاد شده توسط رژیم صهیونیستی خطر بزرگی برای امنیت ناوبری هوایی است.

به گزارش ایسنا، علی حمیه، وزیر حمل و نقل دولت پیشبرد امور لبنان در جریان دیدار با دبیرکل و رئیس سازمان بین‌المللی هوانوردی کشوری (ایکائو) در شهر پونتا کانا در جمهوری دومینیکن گفت که مسأله امنیت ناوبری هوایی در حریم هوایی لبنان و فرودگاه به دلیل پارازیت و اختلال ایجاد شده توسط رژیم صهیونیستی در خطر است.

براساس گزارش روسیا الیوم، وی در ادامه افزود این موضوع خطر بزرگی برای ایمنی و امنیت ناوبری هوایی و برای همه کسانی است که از لبنان خارج و یا وارد آن می‌شوند.

این مقام لبنانی همچنین تصریح کرد: «ما فرصت نشست با دبیرکل سازمان ایکائو و رئیس آن را برای بررسی این وضعیت و خطرات آن غنیمت می‌شماریم.»

وی در پایان گفت فضای لبنان و منطقه باید از خطرات ناشی از این اقدام رژیم صهیونیستی مصون و امن باقی بماند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • اعلام جرم پلیس علیه سازمان‌هایی که در قبال کاهش سوانح ترافیکی کرمانشاه کوتاهی می کنند
  • اعلام جرم پلیس علیه کوتاهی مدیران درباره تصادفات
  • تأکید عراق بر پایبندی به توافق امنیتی با ایران
  • حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به جولان اشغالی
  • هشدار درباره تاثیر اقدامات خرابکارانه رژیم صهیونیستی بر امنیت ناوبری هوایی لبنان
  • همه وظیفه داریم در راستای کاهش سوانح اقدام کنیم
  • اکثریت صهیونیست‌ها خواستار استعفای نتانیاهو هستند
  • اجتماع دانشگاهیان خاش در حمایت از دانشجویان و دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی طرفدار غزه
  • خشم مردمی از برداشتن حجاب یک دانشجوی معترض توسط پلیس آمریکا