Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@21:09:52 GMT

سهم صنعت از بانک‌ها چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۸۷۱۰۷

سهم صنعت از بانک‌ها چقدر است؟

طبق این آمار در هفت ماهه اول امسال مجموعا ۴۴۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک‌ها و موسسات اعتباری به بخش‌های کشاورزی، ‌صنعت - معدن، مسکن - ساختمان،‌ بازرگانی، خدمات و بخش‌های متفرقه پرداخت‌شده که بیشترین سهم از این مبلغ معادل ۳۴.۵ درصد به بخش خدمات و کمترین آن معادل ۷.۴ درصد به مسکن - ساختمان، تخصیص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، «عصر ایران» در ادامه نوشت: سهم صنعت - معدن و بازرگانی از کل تسهیلات پرداختی بانک‌ها و موسسات اعتباری به بخش‌های مختلف اقتصادی در هفت ماهه اول امسال به ترتیب ۳۰.۷ و ۱۸.۷ درصد بوده است.

طبق این آمار در هفت ماهه اول امسال مجموعا ۴۴۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک‌ها و موسسات اعتباری به بخش‌های کشاورزی، ‌صنعت - معدن، مسکن - ساختمان،‌ بازرگانی، خدمات و بخش‌های متفرقه پرداخت شده که بیشترین سهم از این مبلغ معادل ۳۴.۵ درصد به بخش خدمات و کمترین آن معادل ۷.۴ درصد به مسکن - ساختمان، تخصیص یافته است.

در این میان بخش کشاورزی نیز با دریافت ۳۸ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از بانک‌ها و موسسات اعتباری در هفت ماهه اول امسال تنها ۸.۷ درصد از این تسهیلات را به خود اختصاص داده است.

گفتنی است که سهم هر سه بخش یادشده (کشاورزی، مسکن - ساختمان، خدمات) در هفت ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، کاهش داشته است.

این در حالی است که بخش صنعت - معدن با دریافت ۱۳۷ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در این مدت؛ ۳۰.۷ درصد از کل تسهیلات بانک‌ها و موسسات اعتباری را به خود اختصاص داده و نسبت به سهم ۲۷.۷ درصدی این بخش در مدت مشابه سال گذشته، شاهد افزایش دریافت تسهیلات بانکی نیز بوده است.

همچنین بخش بازرگانی که در هفت ماهه اول سال گذشته ۱۳.۸ درصد از کل تسهیلات بانک‌ها و موسسات اعتباری را به خود اختصاص داده بود،‌ در مدت مشابه امسال با دریافت ۸۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از این بخش سهم خود را به ۱۸.۷ درصد افزایش داد.

از طرف دیگر طبق گزارش منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)، تسهیلات پرداختی در قالب سرمایه در گردش در بخش صنعت و معدن نیز در هفت ماهه اول امسال مبلغ ۹۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان، معادل ۷۲.۴ درصد از کل تسهیلات اعطایی به این بخش بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۷۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سود شرکت ایلان ماسک نصف شد

شرکت آمریکایی تسلا سه‌شنبه شب پیش‌بینی‌های بد سرمایه‌گذاران را تأیید و اعلام کرد که فروش سه ماهه این سازنده خودروهای برقی ۹ درصد و سود تعدیل شده آن ۴۸ درصد کاهش یافته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از مارکت واچ، شرکت آمریکایی تسلا سه‌شنبه شب پیش‌بینی‌های بد سرمایه‌گذاران را تأیید و اعلام کرد که فروش سه ماهه این سازنده خودروهای برقی 9 درصد و سود تعدیل شده آن 48 درصد کاهش یافته است.

تسلا در سه ماهه اول سال جاری میلادی  1.13 میلیارد دلار یا 34 سنت به ازای هر سهم درآمد داشت، در حالی که در سه ماهه اول سال 2023، 2.2 میلیارد دلار یا 73 سنت به ازای هر سهم درآمد داشت.

بر اساس این گزارش، فروش تسلا در دوره سه ماهه اول سال جاری میلادی کاهش یافت و به 21.3 میلیارد دلار رسید.

اخراج 10 درصد کارکنان تسلاتسلا روباتاکسی را 8 اوت رونمایی می‌کند

تحلیلگران شرکت‌کننده در نظرسنجی فکت ست FactSet پیش بینی کردند که این سازنده خودروهای الکتریکی درآمد تعدیل‌شده 49 سنت در هر سهم از فروش 22.2 میلیارد دلاری را گزارش کند.

اگرچه سرمایه گذاران تسلا خود را برای اخبار بد آماده کرده بودند، اما سهام این شرکت بیش از 7 درصد رشد کرد.

تسلا در نامه ای به سهامداران ابراز اطمینان کرد که خودروهای جهان در آینده نه تنها برقی بلکه خودران و بدون راننده خواهند بود.

در این نامه آمده است: ما معتقدیم که خودران شدن خودروها در مقیاس وسیع تنها با داده‌های میلیون‌ها وسیله نقلیه و یک خوشه آموزشی عظیم هوش مصنوعی امکان‌پذیر است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تداوم کاهش نرخ رشد ۱۲ ماهه نقدینگی/ مهار خلق پول در بانک‌ها و موسسات اعتباری ناتراز
  • تداوم کاهش نرخ رشد ۱۲ ماهه نقدینگی/مهار خلق پول در بانک‌ها و موسسات اعتباری ناتراز
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور
  • قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار کاهش یافت
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد​
  • گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد
  • بانک‌هایی که همچنان نرخ سود ممنوعه روی میز دارند/ با بهره بانکی ۴۰ درصد، دلالی جایگزین تولید می‌شود!
  • تکمیل بزرگراه زهک-زابل وتقاطع غیرهمسطح زهک درشش ماهه اول امسال