Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@18:23:43 GMT

جشنواره قصه‌گویی زبان قصه را زنده نگه می‌دارد

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۸۷۴۷۴

جشنواره قصه‌گویی زبان قصه را زنده نگه می‌دارد

خامنه گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان موقعیتی را فراهم آورده که به نسل جدید یادآور شویم قصه را دست‌کم نگیریم.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، گیتی خامنه داور بخش بین‌الملل بیست‌ودومین جشنواره قصه‌گویی با بیان این مطلب افزود: «در بسیاری از نقاط دنیا زبان قصه هنوز زبان پراهمیتی برای اشتراک پیام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زبان قصه به گونه‌ای ناب است و به همین دلیل تاکنون کسی نتوانسته این عنصر را حذف کند و از زمان خلقت انسان امکانی برای ارتباط او با همنوعانشان بوده است.»

خامنه، جشنواره قصه‌گویی را رقابتی شیرین توصیف کرد و توضیح داد: «در مرور آثار ارسالی امسال، شاهد بودم که بسیاری از قصه‌گویان در شهرهای دور و نزدیک توانایی و مهارت‌های فوق‌العاده‌ای در قصه‌گویی از خود نشان دادند. همین اتفاق ثابت می‌کند که کانون مرکز رشد، پرورش و ارائه نیروهای خلاق و گاهی ناشناخته است و شادمانم که بخشی از این مجموعه و جزو کوچکی از این حرکت ماندگارهستم.»

وی همچنین درباره آثار شرکت‌کنندگان بخش بین‌الملل گفت: «قصه‌گویان دراین رقابت همگی آگاه و خوش‌بیان بودند. بسیاری از دوستان آثار ارزنده‌ای را با اجرای فوق‌العاده‌ای انتخاب کرده بودند.»

خامنه بر اساس تجربه بیست‌ودومین دوره از جشنواره قصه‌گویی پیشنهادهایی را برای دوره‌های آینده نیز مطرح کرد و گفت: «پیشنهاد می‌دهم علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره برای اینکه فرصت دیده شدن بیشتر توانایی‌شان در این عرصه به وجود آید، چند قصه مختلف را روایت کنند و برای جشنواره بفرستند. وقتی این اتفاق بیفتد ابعاد مختلفی از توانایی افراد به نمایش گذاشته می‌شود، البته با وجود همه مواردی که اشاره کردم همچنان از توانایی و خلاقیت تعداد زیادی از شرکت‌کنندگان به وجد آمده‌ام و برای آن‌ها در شهرهای دور و نزدیک آرزوی موفقیت دارم. زبان قصه، زبان دل انسان و زبانی است برای آنچه تنها در قالب کلمات امکان بیان دارد و شاید امکانی را به ما می‌دهد که در هنرهای دیگر ممکن نباشد. به کانون تبریک می‌گویم که چنین موقعیتی را فراهم آورده است.

بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از ۲۶ آذر تا ۳۰ آذر سال ۱۳۹۸ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد اجلاس نماز قرآن شهرستان انار کانون های مساجد فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد گیتی خامنه جشنواره قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۷۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیاده‌گویی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست‌ها است

به گزارش خبرگزاری مهر، «وحید جلال‌زاده» رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی، نوشت: زیاده‌گویی، تمامیت‌خواهی و مخالفت‌خوانی‌های مکرر پارلمان اروپا در خصوص ایران نه مبنای قانونی دارد و نه الزامی برای شورا و اتحادیه اروپا ایجاد می‌کند و نه گوش شنوایی در ایران دارد. فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست‌ها است.

کد خبر 6090022 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • ۱۱۰ فرصت اقتصادی استان به ۲ زبان زنده دنیا ترجمه شد
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • «شتر و آسیابان» به کازابلانکا رسید
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی آغاز شد
  • زیاده‌گویی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست‌ها است
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی
  • «مقرأة الحرمین»؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
  • روایت برگزیدگان جشنواره «قهرمان ایران» از عملکرد رسانه ملی