Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک روانشناس از برگزاری دوره مهارت‌آموزی برقراری روابط بین فردی با نام «در جست‌وجوی آن دگر...» خبر داد و از این مهارت به عنوان یکی از مهم‌ترین مهارت‌های زندگی یاد کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، کارگاه آموزشی مهارت برقراری روابط بین فردی با عنوان «در جست‌وجوی آن دگر...» در روز پنج‌شنبه ۲۸ آذر ماه ۱۳۹۸ با مربی‌گری و تدریس «علیرضا محمدی» در باشگاه اندیشه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برپایی این دورهٔ آموزشی بهانه‌ای شد تا با این روانشناس و مدرس مهارت‌های زندگی دربارهٔ کارگاه یاد شده و مباحث آموزشی آن به گفت‌وگو بنشینیم که حاصل آن در ادامه می‌آید:

 

مهارت برقراری روابط بین فردی به چه معناست؟

مهارت برقراری روابط بین فردی، توانایی ایجاد رابطهٔ سازگارانه، مثبت و مؤثر هر فرد انسانی با انسان‌های دیگر است. اگر چه رابطه اقسام مختلف دارد، ولی شاید روابط خانوادگی و دوستانه، نقش‌های پر رنگ‌تری در سلامت روانی و اجتماعی افراد داشته باشند. با به کار بستن این مهارت، فرد علاوه بر تحقق نیازهای خود، میزان اعتماد، مشارکت، همکاری با دیگران و استمرار یا خاتمهٔ روابط خود را نیز مدیریت می‌کند؛ به گونه‌ای که بتواند در کنار تقویت روابط سالم، روابط ناسالم خود را خاتمه دهد.

 

آموزش مهارت برقراری روابط بین فردی چه ضرورتی دارد؟

این مهارت از مهم‌ترین مهارت‌های لازم برای زیست انسانی است؛ اما شاید بیشتر ما این مقوله را به عنوان مهارتی که باید بیاموزیم، نمی‌بینیم. دلیل آن، ساده و بدیهی انگاشتن این امر است؛ زیرا به محض تولد، تنها راه برآورده شدن نیازهایمان، در شکل‌گیری رابطه با مادر بوده است و تجربهٔ نوع رابطهٔ ما با اوست که در آینده و به طور ناخودآگاه، روابط دیگر ما را شکل می‌دهد و هدایت می‌کند. آموزش این مهارت، به ما کمک می‌کند تا در ایجاد، حفظ، استمرار و حتی خاتمه دادن روابط خود، آگاهانه‌تر، سازگارانه‌تر و مثبت‌تر از پیش رفتار کنیم.

مهارت برقراری روابط بین فردی چه جایگاهی در بین مهارت‌های زندگی دارد؟

ارتقاء کیفیت زندگی و بهداشت روانی، افزایش میزان رفتارهای مثبت و سازگارانه در اجتماع و در یک کلام، نیک‌زیستی انسان‌ها، اصلی‌ترین هدف آموزش و یادگیری تمام مهارت‌های زندگی است؛ اما انسان از همان لحظهٔ تولد، برای آن که بتواند نیازهای خود را برآورد، ضرورت و لزوم برقراری رابطه را به شدت احساس می‌کند. بر این اساس می‌توان گفت ایجاد روابط بین فردی، از مهم‌ترین نیازهای انسان به عنوان موجودی اجتماعی است؛ تا جایی که یکی از شدیدترین مجازات‌ها برای او، قطع کردن امکان برقراری آن است.

 

در کارگاه آموزشی «در جست‌وجوی آن دگر...» چه سرفصل‌هایی را آموزش خواهید داد؟

این دورهٔ آموزشی به همت باشگاه اندیشه برگزار خواهد شد و در آن قرار است بر اساس سرفصل‌های سازمان جهانی بهداشت (WHO) و با انجام فعالیت‌های گروهی، دربارهٔ اهمیت روابط بین فردی، برقراری اعتماد در رابطه، ارتباط عاری از ابهام، پذیرش و حمایت از یکدیگر و نیز، حل تعارض و اختلاف به شیوهٔ سازنده، در کنار شرکت‌کنندگان ارجمند حاضر در کارگاه، از هم و با هم بیاموزیم.

 

مخاطبان این کارگاه بیشتر از کدام گروه سنی خواهند بود و آیا برای قشر یا اقشاری خاص، تخفیفی هم در پرداخت هزینهٔ کارگاه در نظر گرفته شده است؟

این کارگاه برای گروه سنی جوان به بالا طراحی شده است و گروه هدف اصلی این دوره، دانشجویان گرانقدر هستند. اگر چه در تعیین هزینهٔ برگزاری این کارگاه و کارگاه‌های مهارت‌آموزی دیگر، توان پرداخت مخاطبان لحاظ شده؛ اما برای دانشجویان، دانش‌آموزان و معلمان گرانقدر، تخفیف ویژه‌ای هم در نظر گرفته شده است که این عزیزان می‌توانند با بهره‌مندی از آن، در ارتقاء آگاهی و کیفیت زندگی همگانی سهیم شوند.

 

 

کارگاه آموزشی «در جست‌وجوی آن دگر...» از ساعت ۹:٣٠ تا ١٣ روز پنج‌شنبه ۲۸ آذر در باشگاه اندیشه واقع در خیابان انقلاب، خیابان وصال شیرازی، کوچه نایبی، پلاک ۲۳ برگزار می‌شود و علاقه‌مندان به شرکت در این کارگاه، می‌توانند برای ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر، از طریق تلگرام با شماره ٠٩٣٣٠٩۶٨٩٠٧ ارتباط حاصل کنند.

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد اجلاس نماز کانون های مساجد قرآن شهرستان انار فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد آموزش مهارت علی رضا محمدی باشگاه اندیشه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۷۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان آموزش‌های مهارتی را در محیط کار واقعی فرا گرفتند

شهرام ملایی هزاروندی گفت: آموزش‌های مهارتی در قالب ۹۲۸ هزار و ۲۵۹ نفرساعت در واحدهای پذیرنده پادگان، بنگاه‌های اقتصادی و زندان ارایه شده که این آموزش‌ها در محیط کار واقعی برای ۲ هزارو ۷۰۷ نفردر پادگان، ۲ هزار و ۵۱۶ نفر در بنگاه‌های اقتصادی و ۲۶۶ نفر در زندان اجرا شد.

او با اشاره به اینکه آموزش‌های محیط کار واقعی بیشتر در حوزه صنعت است، افزود: آشنایی مهارت جو با محیط کسب و کار، آماده‌سازی و ایجاد خودباوری در مهارت‌آموز برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی، حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی به ویژه در صنایع دستی و همچنین استفاده از ظرفیت آموزشی و عملی بنگاه‌های اقتصادی از جمله اهداف این طرح است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان با بیان اینکه توسعه مراکز آموزش در محیط کارواقعی با همکاری اصناف کشور یکی از برنامه‌های مهم سازمان در راستای ایجاد اشتغال پایدار است گفت: در این دوره‌ها دانش، مهارت و شایستگی لازم از استادکار به مهارت آموز، هم زمان با فرآیند تولید محصول و ارائه خدمات منتقل می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از ابتدای دولت سیزدهم در راستای اجرایی کردن بند ۲ سیاست‌های کلی اشتغال و بند پنج سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، طرح "مهارت‌آموزی در محیط کارواقعی " را با رویکرد ایجاد بسترهای لازم برای اشتغال مولد و پایدار در اولویت خود قرار داده است.

۵۵ مرکز دولتی و یک‌هزار و ۵۵۰ آموزشگاه آزاد فنی وحرفه‌ای با مجوز رسمی از اداره کل آموزش فنی وحرفه ای در خوزستان فعال است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • استپ کیدز سرمایه‌گذاری برای آینده بهتر کودکانمان
  • آموزش مهارت های کشاورزی به دانش آموزان آبادانی
  • تاثیرگذاری فیلم‌های کوتاه بیشتر است/ آشنایی نسل‌ امروز با فرهنگ رضوی
  • تردد روزانه بیش از ۱۰۰۰۰ نفر از مرز مهران
  • تاکید کلمبیا به اسرائیل برای برقراری آتش‌بس در غزه
  • بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان آموزش‌های مهارتی را در محیط کار واقعی فرا گرفتند
  • آموزش مکانیک خودرو مجتمع فنی تهران پایتخت
  • مهارت‌آموزی در دسترس‌تر از همیشه در سیستان و بلوچستان
  • کتاب آموزش زبان انگلیسی برای مبتدیان
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار