Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@09:17:15 GMT

پیروزی بوریس و برگزیت

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۸۷۷۴۳

پیروزی بوریس و برگزیت

روزنامه اعتماد در قسمتی از این گزارش آورده است: او اکنون قدرتمندترین نخست وزیر بریتانیا طی چند دهه گذشته است. او توانست کمپینی را هدایت کند که یک پیروزی تاریخی را برای حزب محافظه‌کار رقم بزند. محافظه‌کاران توانستند حتی حزب کارگر را در مناطق سنتی شکست دهند و حالا بوریس جانسون با اکثریتی قدرتمند پس از یک کمپین حدودا دوماهه به ساختمان شماره ۱۰ خیابان داونینگ بازمی‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حزب محافظه‌کار عملا توانسته اختلاف قابل توجهی را با حزب کارگر اصلی‌ترین رقیب خود ایجاد کند. از همین رو فضا کاملا فراهم است که بوریس جانسون برنامه خروج مدنظر خود از اتحادیه را پیش ببرد و تا پایان ژانویه طبق وعده‌ای که داده بریتانیا را از اتحادیه اروپا خارج کند.

پس از این پیروزی بزرگ در انتخابات سراسری برای محافظه‌کاران اما یک شکست سنگین برای حزب کارگر را به همراه داشت. جرمی کوربین پس از این شکست گفت که شب بسیار ناامیدکننده‌ای بود و قطعا برای انتخابات آینده وارد مبارزه نمی‌شوم. گفتنی است کوربین پس از این شکست بزرگ از سمت خود به عنوان دبیرکل حزب کارگر کناره‌گیری کرد. کوربین معتقد بود که مانیفست او تحت عنوان مانیفست امید می‌توانست موفق باشد، اما برگزیت چنان فضای بریتانیا را قطبی کرده که مردم موضوعات عادی روزمره و سیاسی خود را نادیده گرفته‌اند.

محافظه‌کاران با کسب ۳۶۴ کرسی توانستند بزرگ‌ترین پیروزی را از زمان مارگارت تاچر در سال ۱۹۸۷ رقم بزنند. تاچر نخست‌وزیر وقت بریتانیا اگرچه در انتخابات سال ۱۹۷۸ با ریزش کرسی‌های محافظه‌کاران مواجه شد اما او توانست با ۳۷۶ کرسی اکثریت مطلق پارلمانی را به دست آورد. تاچر همچنین در انتخابات سال ۱۹۸۳ یک رکورد کم سابقه را از خود به‌جای گذاشت. او توانسته بود در آن انتخابات ۳۹۷ کرسی را کسب کند که شاید دیگر برای محافظه‌کاران این رکورد در تاریخ تکرار نشود.

اما در طرف مقابل حزب کارگر به رهبری جرمی کوربین بدترین شکست تاریخی خود را رقم زد. حزب کارگر برخی کرسی‌هایی را از دست داد که به شکل سنتی از سال ۱۹۳۵ در اختیار این حزب قرار داشت و به هیچ عنوان تصور نمی‌شد که روزی محافظه‌کاران بتوانند در این مناطق نفوذ کنند. حزب کارگر هنگامی که در انتخابات سال ۲۰۱۵ از محافظه‌کاران با کسب تنها ۲۳۲ کرسی شکست خورد کمتر کسی تصور می‌کرد که این حزب با شکستی بدتر مواجه شود، چرا که با تغییر رویه حزب کارگر و بازسازی دوباره، این حزب در انتخابات زودهنگام سال ۲۰۱۷ اگرچه شکست خورد اما توانست جایگاه خود را بهبود ببخشد. جرمی کوربین که به تازگی رهبری حزب را برعهده گرفته بود محافظه‌کاران را به چالش کشید تا جایی که اکثریت مطلق محافظه‌کاران را از آنها گرفت و مجبور به تشکیل دولت ائتلافی شدند و کرسی‌های حزب رشد قابل توجهی پیدا کرد. از همین رو کمتر کسی تصور می‌کرد که شرایط به سمتی سوق پیدا کند که حزب کارگر شکستی بزرگ را متحمل شود.

جانسون پس از مشخص شدن نتایج در نطقی عنوان کرد که مردم به دولت محافظه‌کار یک ماموریت جدید دادند که برگزیت را با قوت انجام دهد. او در ادامه گفت: من می‌خواهم از مردم کشور به خاطر رای در ماه دسامبر تشکر کنم، زیرا ما نمی‌خواستیم این اتفاق در چنین ماهی رخ دهد. اما فکر می‌کنم که انتخاباتی کاملا تاریخی بود. دولت جدید به خواست دموکراتیک مردم بریتانیا برای تغییر بهتر در کشور و رهاسازی پتانسیل کل مردم کشوربرای پیشرفت احترام می‌گذارد. لازم به ذکر است هنگامی که بوریس جانسون در ماه جولای به عنوان جانشین ترزا می‌ معرفی شد شاید کمتر کسی تصور می‌کرد که بتواند موقعیت خود را تثبیت کند. شاید بسیاری بر این عقیده بودند که بهترین فرصت برای حزب محافظه‌کار است تا خود را برای پیروزی آماده کند. اما نکته اینجا بود که جانسون نشان داد می‌تواند مبارزه و از همه ابزارها هرچند محدود برای پیروزی استفاده کند. گفتنی است دفتر نخست وزیری بریتانیا پیش از انتخابات اعلام کرده بود در صورت پیروزی آقای جانسون و ماندگاری وی در ساختمان شماره ۱۰ روز دوشنبه کابینه جدید بریتانیا اعلام خواهد شد.

منبع: روزنامه اعتماد برچسب‌ها بریتانیا اتحادیه اروپا برگزیت جرمی کوربین بوریس جانسون پروندهٔ خبری گام آخر برگزیت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بریتانیا اتحادیه اروپا برگزیت جرمی کوربین بوریس جانسون بریتانیا اتحادیه اروپا برگزیت جرمی کوربین بوریس جانسون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۷۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت گندم مشخص شد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، علیقلی ایمانی، مدیر عامل بنیاد ملی گندم‌کاران کشور و دبیر خانه کشاورز استان گلستان با توجه به بارش‌ها در استان‌های مختلف کشور به کشاورزان توصیه کرد و به مهر گفت: با توجه به بارندگی در برخی مناطق و دمای بالا، فضایی برای آفات گندم از جمله زنگ زرد، لکه سفید، سن زدگی و.... به وجود آمده که ضروری می‌کند کشاورزان رصد دائمی از مزارع داشته باشند.

بیشتر بخوانید: قیمت تضمینی گندم چند شد؟

وی افزود: در برخی مناطق با وجود اطلاع رسانی کشاورزان غفلت کردند و خسارت‌هایی به مزارع گندم وارد شد. اما بیشتر گندم کاران اگر چه سموم به اندازه کافی وجود نداشت به هر ترتیبی سمپاشی را انجام داده و از خسارت‌های سنگین‌تر جلوگیری کردند.

وی ادامه داد: با توجه به پیش آگاهی و هشدارهایی که داده شد تقریباً در بسیاری از استان‌ها زنگ زرد و سایر آفات مهار شده است.

وی تاکید کرد: رصد مزارع با دقت بیشتر انجام شود زیرا در حال حاضر در بیشتر استان‌های کشور شاهد بارش هستیم و پس از آن با رطوبت و گرما هوا رو به رو خواهیم بود که فضای مناسبی برای رشد آفات است.

پیش‌بینی میزان تولید

ایمانی در ادامه سخنان خود به خرید تضمینی گندم در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ اشاره کرد و گفت: سال گذشته کل تولید حدود ۱۳ میلیون تن بود که بیش از ۱۰ میلیون تن خرید تضمینی انجام شد. پیش بینی می‌شود امسال با افزایش تولید خرید تضمینی این محصول استراتژیک به حدود ۱۱ میلیون تن برسد.

وی گفت: اگر عوامل غیرمترقبه طبیعی مهار شود امکان تولید ۱۳ میلیون تن گندم در کشور وجود دارد.

مدیر عامل بنیاد ملی گندم‌کاران کشور یادآور شد: گندمزارهای استان‌های شمالی با توجه به خشکسالی و رطوبت هوا و افزایش دما شرایط مساعدتری برای بروز آفات دارند. همچنین بارش در ۱۵ استان کشور بالا بوده و این باعث می‌شود تا گندم کاران دقت بیشتری به مزارع خود داشته باشند.

دل‌نگرانی گندم‌کاران

ایمانی با اشاره به نگرانی گندم کاران درباره خرید تضمینی محصولاتشان عنوان کرد: یکی از دغدغه کشاورزان مربوط به مطالبات بوده و امیدوارند امسال پرداخت مطالبات کشاورزان همچون سال قبل با دیرکرد چند ماهه انجام نشود.

وی درباره قیمت خرید تضمینی گندم هم گفت: امسال خرید تضمینی گندم هر کیلو گرم ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان بوده و خرید تضمینی گندم دوروم هم که در صنایع غذایی مانند ماکارونی مورد استفاده قرار می‌گیرد ۱۸ هزار تومان است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1229594 برچسب‌ها گندم

دیگر خبرها

  • افزایش چشمگیر ظرفیت انرژی خورشیدی در بریتانیا
  • افزایش چشمگیر ظرفیت انرژی خورشیدی در مارس ۲۰۲۴
  • قیمت گندم مشخص شد
  • افزایش سرعت سقوط آزاد سوناک بعد از انتخابات محلی انگلیس
  • انتقاد روسیه از مواضع نخست‌وزیر انگلیس نسبت به اوکراین
  • بریتانیا بر لبه پرتگاه اقتصادی
  • (ویدئو) بازگشت مجموعه طلای پادشاهی آسانته به غنا پس از ۱۵۰ سال
  • صادق خان با کسب سومین دور شهرداری لندن رکوردشکنی کرد
  • صادق خان باز هم شهردار لندن شد
  • ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...