Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@07:00:33 GMT

اجرای طرح آموزش‌های هنگام ازدواج از 2 هفته آینده

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۸۷۹۱۷

اجرای طرح آموزش‌های هنگام ازدواج از 2 هفته آینده

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: طرح آموزش‌های هنگام ازدواج از 2 هفته آینده در خراسان شمالی اجرا می‌شود.

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، حامد برکاتی مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت در کمیته استانی برنامه همکاری مشترک بین دستگاهی آموزش و مشاوره هنگام ازدواج با اعلام این خبر گفت: استان خراسان شمالی جزو بیست و چهارمین استان و چهل و ششمین دانشگاه های علوم پزشکی کشور است که از این طرح بهره مند می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید حامد برکاتی از بهره مندی تمام استان‌های کشور از این طرح تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: 64 دانشگاه علوم پزشکی در کشور داریم که تا پایان سال دانشگاه‌های باقیمانده نیز از مزایای این طرح بهره مند می شوند.

وی با بیان این که این طرح در 428 مرکز در کشور اجرا می‌شود، تصریح کرد: بیش از 3 هزار مربی برای این طرح در نظر گرفته شده است که همه آن ها آموزش دیده یا در حال آموزش هستند.

برکاتی از تجربه 27 ساله در این زمینه خبر داد و توضیح داد: طبق قانون، انجام آزمایش‌های ژنتیک هنگام ازدواج به منظور بررسی ژنتیک طی سال‌های گذشته اجباری بود و آموزش‌های شش ساعته به عنوان یک پیوست در 4 محور در کنار برنامه قبلی انجام خواهد شد.

وی با بیان این که زوجین چهار مبحث را در این طرح آموزش می‌بینند، اظهار داشت: زوجین در واقع ، سلامت که اصول کلی آن تغذیه صحیح و شیوه زندگی سالم است را آموزش می‌بینند، در این دوره‌ها زوجین، سلامت جنسی، آموزش احکام ازدواج، روانشناسی و تعامل زوجین را آموزش می‌بینند که در تحکیم بنیان خانواده و کاهش طلاق موثر است.

وی از اختصاص اعتبار 400 میلیارد ریالی برای این طرح طی یکسال خبر داد و خاطرنشان کرد: طبق برآوردهای انجام شده پیش بینی می شود با اجرای این طرح از 20 تا 25 درصد طلاق‌ها پیشگیری خواهد شد.

برکاتی اظهار امیدواری کرد: با همکاری خوب دستگاه‌ها به نتایج مطلوب و دلخواهی در این زمینه خواهیم رسید و پایدار بودن منابع مالی موفقیت این طرح را تضمین می‌کند.

وی سواد رسانه را جزو موارد مهم  برای  زوجین اعلام کرد و افزود: آموزش جنسی خانواده‌ها را نیز در مراکز کلینیک‌های خانواده در سال های آینده خواهیم داشت.

مدیرگروه سلامت، جمعیت و خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز گفت: این طرح در کل استان با عنوان ارتقای کلاس‌های مشاوره حین ازدواج به شش ساعت اجرا می‌شود.

مریم پورآدینه افزود: افزایش آگاهی و دانش زوجین در ابتدای ازدواج نسبت به حقوق و وظایف خود و مهارت‌های ارتباطی  زندگی مشترک از اهداف برگزاری این طرح به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش ازدواج وزارت بهداشت سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۷۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه دولت برای چگونگی تداوم کالابرگ تا هفته آینده اعلام می شود

مشاور معاون امور رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اعلام برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ الکترونیک تا هفته آینده خبر داد.    سیدرضا یحیوی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: برای نحوه اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در مرحله جدید تصمیم‌گیری در سطح دولت صورت خواهد گرفت. در این راستا وزارت رفاه مدل‌هایی طراحی و پیشنهاد می‌دهد که تا هفته آینده در خصوص نحوه اجرای مرحله جدید اطلاع‌رسانی خواهد شد.    وی افزود: بنا براین است که تا زمان پایان مرحله اجرای فجرانه، در خصوص اجرای مرحله جدید طرح تصمیم‌گیری و اطلاع‌رسانی صورت گیرد؛ چراکه با راه‌اندازی شبکه ملی اعتبار طرح حمایتی تداوم دارد و قطع نمی‌شود.   مشاور معاون امور رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: سیاست دولت حمایت مضاعف از جامعه است که این موضوع در دستور کار است و در حال انجام برنامه‌ریزی‌های جدیدی هستیم که یا طرح فجرانه اجرا خواهد شد و یا مدل جدیدی طراحی می‌کنیم که مردم بتوانند از مزایای آن استفاده کنند.  کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پوشش کامل فیبرنوری استان قم تا یک هفته آینده انجام می‌شود
  • پوشش کامل فیبر نوری قم ظرف یک هفته آینده انجام می‌شود
  • ضرورت توانمندسازی خانواده‌ها در زمینه سواد سلامت
  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • طلاق از شوهر به‌خاطر خیلی خوب‌بودن!
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان، از امروز
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان در فارس
  • یک مراقب سلامت برای هر کد ملی
  • تفاوت طلاق رجعی و بائن چیست؟
  • برنامه دولت برای چگونگی تداوم کالابرگ تا هفته آینده اعلام می شود