Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@04:22:07 GMT

تظاهرات ضدآمریکایی مردم کره جنوبی

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۸۸۱۸۴

تظاهرات ضدآمریکایی مردم کره جنوبی

معترضان خشمگین نسبت به سیاست‌های ایالات متحده، تصاویر و مجسمه‌های سفیر آمریکا را نابود کردند. ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، گروهی از مردم کره جنوبی که نسبت به درخواست های آمریکا از سئول برای پرداخت بیشتر هزینه های نظامیان آمریکایی در این کشور معترض بودند، تصاویر و مجسمه های مربوط به سفیر آمریکا را نابود کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم خشمگین کره جنوبی با تجمع در اطراف سفارت آمریکا در سئول اقدام به نابود کردن تصاویر و مجسمه های سفیر ایالات متحده کرده اند. پلیس کره جنوبی به معترضان نسبت به هرگونه تظاهرات تحریک آمیز و خشن هشدار داده بود.

هری هریس سفیر آمریکا در کره جنوبی از موضع دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده مبنی بر لزوم پرداخت میلیاردها دلار از سوی کره جنوبی برای ادامه ماموریت نظامیان آمریکایی در این کشور حمایت کرده و این مساله خشم عمومی مردم کره جنوبی را در پی داشته است.

فشار آمریکا بر کره جنوبی و ناتو برای مشارکت بیشتر در هزینه‌های نظامی

آمریکا حدود 28500 نظامی در کره جنوبی مستقر کرده و ترامپ بارها خواستار افزایش سهم سئول در هزینه های نظامی مربوط به ماموریت ارتش آمریکا شده است.

تظاهرات کنندگان کره ای با سردادن شعارهایی خواستار خارج شدن سفیر آمریکا از این کشور شدند. آنها شعار می دادند: ما مستعمره آمریکا نیستیم. ما دستگاه خودپرداز پول نیستیم.

در زمان برگزاری تظاهرات، سفارت آمریکا از سوی پلیس کره جنوبی محاصره شده بود.

کارشناسان و تحلیلگران معتقدند که اتحاد و ائتلاف آمریکا و کره جنوبی به شدت تحت فشار ناشی از اختلافات دو طرف بر سر پیمان های نظامی قرار دارد و اگر سئول و واشنگتن نتوانند به توافق دست یابند، امنیت ملی کره جنوبی در معرض خطر جدی قرار خواهد داشت.

فشار اصلی از آنجا ناشی می شود که مدت اعتبار دو توافقنامه نظامی رو به پایان است: پیمان اشتراک اطلاعاتی سئول با توکیو که 23 نوامبر اعتبارش به پایان می رسد و قرارداد سهیم شدن سئول در هزینه های نظامی با واشنگتن که تا 31 دسامبر معتبر خواهد بود.

سئول تاکنون با درخواست های آمریکا برای بازنگری در تصمیمش در لغو پیمان اطلاعاتی با توکیو مخالفت کرده است.

فشار آمریکا به سئول برای سهیم شدن در هزینه های نظامی و پرداخت 5 میلیارد دلار برای سال آینده و سهیم شدن در هزینه های استقرار 28500 نظامی آمریکایی در خاک کره جنوبی، موجب تشدید این فشارها شده است.

آمریکا این درخواست را در جریان آخرین دور مذاکرات در اکتبر در هونولولو مطرح کرده است و این رقم 5 برابر بیشتر از 924 میلیون دلاری است که کره جنوبی موافقت کرده است تا برای سال جاری پرداخت کند.

به اعتقاد برخی تحلیلگران، آمریکا و کره جنوبی باید برای حل و فصل اختلافات موجود، هدف اصلی یعنی پیونگ یانگ را مد نظر قرار دهند. از بین رفتن ائتلاف و اتحاد نظامی بین آمریکا و کره جنوبی موجب خواهد شد تا کره شمالی بتواند برتری نظامی نسبت به همسایه جنوبی داشته باشد.

دولت کره جنوبی همچنین اعلام کرده است که قصد دارد تعداد سربازان نظامی خود را تا 2020 میلادی به 500 هزار نفر کاهش دهد. این رقم هم اکنون به 599 هزار نفر رسیده است. پیش بینی می شود تعداد نظامیان کره جنوبی تا 2025 میلادی نیز به 225 هزار نفر برسد. بنابر این کره جنوبی باید به دنبال اصلاح ارتش و اتکای بیشتر به فناوری های پیشرفته مثل هواپیماهای بدون سرنشین و پهپادهای مسلح باشد.

انتهای پیام/

R1036247/P/S8,87,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" اخبار "کره شمالی" کره جنوبی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار کره شمالی کره جنوبی اخبار آمریکا اخبار کره شمالی کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۸۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و عکس جاذبه‌های شیراز در سئول

سخنگوی شهرداری شیراز از برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و عکس جاذبه‌های مذهبی، تاریخی و فرهنگی شیراز به مناسبت «هفته شیراز» در دانشگاه هانکوک سئول کره جنوبی به همت اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری این کلان‌شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، رضا جاویدی، امروز_ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ با گرامیداشت هفته شیراز اظهار کرد: نمایشگاه صنایع دستی و عکس جاذبه‌های مذهبی، تاریخی و فرهنگی شیراز در دانشگاه مطالعات و زبان‌های خارجی سئول که از بزرگترین دانشگاه‌های مطالعات خارجی جهان است، برگزار می‌شود.

وی افزود: این نمایشگاه، بیست‌وچهارم اردیبهشت سال‌جاری با حمایت و همراهی سفارت جمهوری اسلامی ایران در سئول و بر اساس هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده توسط اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز و گروه زبان فارسی و ایران‌شناسی دانشگاه هانکوک کره برپا می‌شود و پذیرای دانشجویان و سایر بازدیدکنندگان علاقه‌مند خواهد بود.

سخنگوی شهرداری شیراز با اشاره به جایگاه شیراز به‌عنوان شهر جهانی صنایع دستی، ابراز امیدواری کرد: با تلاش و برنامه‌ریزی مجموعه مدیریت شهری و هم‌افزایی و تعامل سایر دستگاه‌های ذی‌ربط شاهد اقدامات گسترده‌تری در زمینه معرفی توانمندی هنرمندان صنایع‌دستی شیراز باشیم.

جاویدی تصریح کرد: در این نمایشگاه همچنین عکس‌هایی از جاذبه‌های شهر شیراز نظیر حرم حضرت شاهچراغ (ع)، مسجد نصیرالملک، آرامگاه حافظ و سعدی و ارگ کریم‌خان اکران خواهد شد.

وی با بیان اینکه این دانشگاه، زادگاه آموزش زبان‌های خارجی در کره جنوبی محسوب می‌شود، اضافه کرد: اکنون بیش از ۴۵ زبان خارجی در این دانشگاه تدریس می‌شود و بیش از ۱۷ هزار دانشجو در رشته‌های مطالعات علوم انسانی، حقوق، علوم اجتماعی در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: این نمایشگاه به مدت پنج روز از بیست‌وچهارم تا بیست‌وهشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ دایر خواهد بود.

کد خبر 749742

دیگر خبرها

  • تظاهرات حامیان فلسطین در شهر‌ها و دانشگاه‌های آمریکا
  • حمایت دانشجویان آمریکایی از مردم غزه از اثرات عملیات «وعده صادق» بود
  • هراس وزرای اسرائیلی از اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و عکس جاذبه‌های شیراز در سئول
  • شمار دانشجویان دستگیر شده در دانشگاه‌های آمریکا به بیش از هزار نفر رسید
  • مشارکت احتمالی کره جنوبی در پیمان آکوس؛ محور گفت‌وگوهای دو جانبه سئول و کانبرا
  • رژیم صهیونیستی در باتلاق سراشیبی/ خیزش ضدآمریکایی دانشجویان دانشگاه آزاد به روز سوم رسید
  • رژیم صهیونیستی در باتلاق سرآشیبی/ خیزش ضدآمریکایی دانشجویان دانشگاه آزاد به روز سوم رسید
  • خراسان جنوبی از بالاترین ضریب‌های امنیتی برخوردار است
  • فیلم/ تظاهرات دانشجویان دانشگاه راتگرز در نیوجرسی آمریکا