Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی در یازدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری گفت: دو نوع تحقیق داریم که اولی تحقیقات مبنایی و بنیادی است، نوع اول که تحققات بنیادی و نظری است در شهرداری تهران و در مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران چنین پژوهشی را نداریم.خوب است که فکر کنیم آیا می شود در شهرداری تحقیقات مبنایی داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نوع دوم تحقیقات کاربردی است که شامل یک بخش علمی است که برای حل مساله انجام می شود و برای رفع نیازهای بنیادی صورت می گیرد و ما عمدتا این نوع تحقیقات را در شهرداری داریم.

هاشمی تصریح کرد: در شهرداری تهران بودجه تحقیقات بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان است که یک دهم آن به مرکز مطالعات و پژوهش ها می‌رسد در حالی که این مرکز تحقیقات مجموعه پیری است که قبل از انقلاب تشکیل شده است.

وی با اشاره به این جشنواره تصریح کرد: در طی جشنواره هایی که تاکنون برگزار شده نزدیک به چهل هزار اثر ارسال شده است. در این جشنواره نیز ۱۳۰ طرح نوآورانه و ۳۸۰۰ اثر به جشنواره ارسال شده که ۷۰۰ اثر به جشنواره راه یافته است.

هاشمی با بیان اینکه باید از این همه تحقیق و پژوهش نتیجه بهتری می گرفتیم تصریح کرد: باید یک تحقیق و پژوهش انجام دهیم تا بفهمیم چرا این همه مورد پژوهشی اثربخشی خود را در مدیریت شهری نداشته است.

وی افزود: در همایش شهر هوشمند نیز گفتم و در اینجا هم تکرار می کنم که نباید ژست و ویترین پژوهش داشته باشیم و نباید برای پژوهش تحقیق کنیم بلکه پژوهش های ما باید کاربردی باشند.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به میزان تحصیلات کارمندان شهردار تهران گفت: در شهرداری نزدیک به ۶۵ هزار پرسنل داریم که نزدیک به ۴۰۰ نفر تحصیلات دکترا دارند ۸ هزار نفر تحصیلات ارشد و ۲۰ هزار نفر تحصیلات کارشناسی دارند. آقای بوچانی باید گزارشی از این جهت به شورای شهر بدهند که اثربخشی تحقیقات و پژوهش در شهرداری تهران چقدر بوده و به چه میزات در شهرداری تهران استفاده شده است.

وی افزود: در زمینه های مختلفی از جمله آلودگی هوا، ترافیک، آسیب های اجتماعی، چابک سازی بدنه شهرداری، شیوه های تامین درآمدهای پایدار و غیره در مرکز مطالعات پژوهش داشتیم، اما وقتی نگاه می کنیم هرچند تعداد این تحقیقات زیاد بوده، اما در مدیریت شهری به درستی مورد استفاده قرار نگرفته است. باید یک تصمیم اساسی بگیریم و نتیجه این همایش مارا مجبور کند تصمیمات در مدیریت شهری پشتوانه مطالعاتی داشته باشد.

وی تاکید کرد: باید در پژوهش فعال شویم و از مرحله پساتصمیم به پیشا تصمیم برسیم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: آلودگی هوا بودجه رئیس شورای شهر تهران شورای شهر تهران شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۸۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حکمی، دکتر یونس پناهی، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت را به عنوان «رییس هیات اجرایی سی امین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی» منصوب کرد.

در این حکم آمده است:

دکتر یونس پناهی

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت

«نظر به توانمندی های علمی و اجرایی جنابعالی، به موجب این ابلاغ، به عنــوان نایب‌رییس شــورای‌عالی و رییس هیأت اجرایی سی امین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی منصوب می شوید تا ضمن راه اندازی دبیرخانه جشنواره مذکور در آن معاونت، تدبیر سازوکار اجرایی، انتصاب دبیر جشنواره و سایر اقدامات مورد نیاز را پیگیری و عملیاتی کنید.

امید است با توجه به تجربیات ارزشمند و درایت جنابعالی، شاهد برگزاری هر چه با شکوه تر این دوره از جشنواره، با رویکرد توسعه تحقیقات مسأله محور و رعایت عدالت و شفافیت در فرآیندهای ارزیابی و اجرایی باشیم.»

کد خبر 6093038

دیگر خبرها

  • نخبگان جوان برای افزایش قدرت رقابت محصولات تولیدی استان هرمزگان وارد میدان شوند
  • مطالعه استفاده از نانوذرات در درمان سرطان ریه در مرکز لیزر و پلاسمای اهواز
  • رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد
  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند
  • تغییرات بودجه شهرداری تهران در این دو سال | اعتبارات نسبت به دو سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است
  • پاسخ خبرگزاری مجلس به گزارش‌ها درباره مرکز پژوهش‌ها
  • دعوای مجلس و دولت بالا گرفت؛ ماجرا چیست؟
  • واکنش علی ربیعی به هجمه سنگین دولت به مرکز پژوهش های مجلس: با بستن در هر اندیشکده و مرکز تحقیقات، دری به سوی انواع بحران‌ها گشوده می‌شود
  • اختصاص بودجه ۱۵۱ هزار میلیارد تومانی پروژه‌های عمرانی تهران
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان