Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-19@02:57:02 GMT

فصل دوم «حدیث بندگی» کلید خورد

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۸۸۳۹۴

فصل دوم «حدیث بندگی» کلید خورد

فصل دوم مجموعه " حدیث بندگی" در ۱۳ قسمت کلید خورد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، مجموعه مستند «حدیث بندگی» کاری از گروه معارف شبکه قرآن سیما  در 13 قسمت 45 دقیقه ای کلید خورد.

این مجموعه با ساختار  مستند برشی  از زندگی علمی ،فقهی و عرفانی و مبارزاتی  علما است که چهار قسمت از این مستند درباره زندگی مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی (رئیس سابق قوه قضائیه) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عوامل این مستند عبارتند از: کار گردان: رضا ابوفاضلی، محقق و نویسنده سید عباس موسوی مطلق ، مدیر تصویر برداری: عباس عسگری، طراح صحنه و لباس: شهرام قدیری فرد، صدابردار: رضا کنشلو،طراح گریم :ابوالفضل برزگران، تدوین و صدا گذاری: اسماعیل جعفری، برنامه ریز و دستیار: حسین هفته ای، مدیر تولید: رضا الحسین و تهیه کننده: علی مهام .

این مستند از شبکه قرآن سیما پخش خواهد شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شبکه قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۸۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدارک مرکز پویانمایی صبا برای نوروز

با نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال و آغاز عید نوروز مرکز پویانمایی صبا در کنار شبکه‌های مختلف سیما در تلاش است تا طبق سال‌های گذشته با تولید و ارائه انیمیشن‌های متنوع و بکر نوروز باستانی را در کنار مخاطبان به جشن بنشیند. این مرکز همچون سال‌های پیش سعی نموده به نوبه خود در عرصه تولیدات پویانمایی سنگ تمام بگذارد و ساعات مفرحی را برای مخاطبان خود در ایام تعطیلات عید پدید آورد.

مرکز پویانمایی صبا با تولید و پخش فصل‌های جدیدی از مجموعه هایی، چون «فیل کوچولو»، «چی شد این رنگی شدم»، «آنی و مانی»، «دشت پر ماجرا»، «جوانمردان»، «شکرستان»، مجموعه «چیا»، «قصه‌های ریرا»، «مثل نامه»، «کوچولو‌های کنجکاو»، «جنگل فندق»، «موزه»، «خروس زیرک روباه کلک»، «پند پارسی»، «آقا معلم و بچه ها» و «فرآیند» از شبکه‌های مختلف سیما، فرا رسیدن نوروز ۱۴۰۳ را به جشن خواهد نشست؛ بنابراین گزارش مجموعه جدید «آنی و مانی» کاری از گروه خردسال مرکز پویانمایی صبا است که به تهیه کنندگی محمد مهدی نخعی راد و کارگردانی محمد علی بصیری نیک در ۲۶ قسمت ۸ دقیقه‌ای با محتوای آموزشی تهیه و تولید شده است.

داستان این مجموعه جذاب در مورد خواهر و برادری به نام‌های آنی و مانی است که در حال پشت سر گذاشتن اولین تجربیات و آزمون و خطا‌های زندگی شان هستند. بابا خرگوشه و مامان خرگوشه در یادگیری مسائل و چالش‌های زندگی ضمن کمک کردن به آنی و مانی سعی می‌کنند به بهترین شکل آن‌ها را حمایت کنند. در واقع یکی از مهم‌ترین مسائلی که این پروژه را منحصر به فرد کرده، تمرکز بر روی خانواده و همکاری بین آن هاست، تا بدین گونه مخاطب بتواند به راحتی با آن حس همزادپنداری داشته باشد و خود را در آن موقعیت‌ها ببیند.

مجموعه جدید «چی شد که این رنگی شدم» اثر دیگری از مجموعه پویانمایی صباست که به همت گروه خردسال این مرکز و به کارگردانی و تهیه کنندگی فرخ یکدانه در ۱۳ قسمت ۸ دقیقه‌ای تهیه و تولید شده است.

محور اصلی این برنامه کمک به شناخت، کنترل و بیان احساسات و هیجانات خردسالان است. مهارتی که کمک می‌کند آنها بتوانند رفتار‌های درست و سازنده‌ای با اطرافیان و خصوصا گروه همسالان داشته باشند و بازخورد‌های متقابل آنها برایشان قابل درک باشد. همچنین این مجموعه در کنار سرگرمی سازی، یکسری نکات آموزشی را نیز انتقال می‌دهد و این روند با چاشنی فانتزی، اغراق، طنز، انواع خلاقیت‌های بصری، موسیقی و بازی‌های کودکانه همراه خواهد بود. استفاده از بازی‌های حرکتی در این مجموعه، یکی از روش‌های ایجاد الگوی سالمِ بازی برای مخاطب خردسال است (در مقابل بازی‌های رایانه ای) که هم نیاز به جابجایی و تحرک را تامین می‌کند، هم رقابت گروهی را می‌آموزد و ضمن درگیر کردن تمام حواس پنجگانه، به تنظیم گری زیستی نیزکمک می‌نماید.

انیمیشن «دشت پرماجرا» عنوان مجموعه‌ای از گروه نوجوان مرکز پویانمایی صباست که به کارگردانی و تهیه کنندگی امیرحسین صالحی در ۱۴ قسمت ۲۲ دقیقه‌ای تهیه و تولید شده است. این مجموعه با توجه به لزوم آشنایی مخاطب نوجوان با مواردی همچون، دشمن شناسی، نفوذ بیگانه، اهمیت مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمن، استقلال سرزمین و ... تولید شده و مهمترین رویکرد و شاخصه‌ای که این انیمیشن بر مبنای آنها موضوع و سوژه‌ی خود را استوار نموده مبحث اشغال و همچنین اعتماد به نسل جدید است که سعی شده با نگاهی متفاوت و بکر به آنها پرداخته شود.

مجموعه انیمیشن «فیل کوچولو» کاری از گروه خردسال مرکز پویانمایی صبا است که در سری جدید خود سعی می‌کند تا در کنار آموزش‌های رفتاری به کودکان، آموزه‌های چگونگی برخورد صحیح والدین در مواجه با اشتباهات کودکان را نیز ترسیم و ارائه نماید و همچنین در سری جدید این مجموعه سعی شده دامنه روابط اجتماعی و خانوادگی شخصیت‌های اصلی گستره بیشتری یابند و تعاملات بین ان‌ها گسترده‌تر در نظر گرفته شود.

همچنین فصل جدید «شکرستان» که قصه‌های آن برگرفته از فرهنگ، آداب و رسوم و ظرفیت‌های هنر ایرانی است در ۲۶ قسمت ۱۶ دقیقه‌ای برای پخش در نوروز۱۴۰۳ تهیه و تولید شده است. «شکرستان» از قدیمی‌ترین و پرطرفدارترین انیمیشن‌های ایرانی است که تا کنون حدود ۳۵۰ قسمت از آن تولید و پخش شده است. این مجموعه پویانمایی که همه عناصر آن برگرفته از فرهنگ، آداب و رسوم، ظرفیت‌های هنر ایرانی است به تهیه کنندگی سید مسعود صفوی برای پخش آماده شده است.

لازم به ذکر است مجموعه «شکرستان» با سبک قصه گویی اصیل ایرانی با استقبال خوبی همراه بوده و تاکنون به زبان‌های عربی، انگلیسی و زبان برخی از کشور‌های آسیای جنوب شرقی دوبله شده است. «شکرستان» اول با روایت زنده یاد مرتضی احمدی آغاز شد و پس از آن سید شهاب حسینی و علی همت مومی وند روایت قصه‌های آن را برعهده گرفتند.

فصل جدید «جوانمردان» یکی دیگر از برنامه‌های پویانمایی صباست که در ۱۳ فسمت ۲۲ دقیقه‌ای برای مخاطبین کودک و نوجوان تهیه و تولید شده است.

مجموعه «جوانمردان» روایتی از تاریخ ایران است که مغول‌ها با ایرانیان وارد جنگ شدند. در جریان این نبردها، سرداران ایرانی دلاوری‌ها و مقاومت‌هایی از خود نشان می‌دهند که در قالب پویانمایی، ایجاد حس فتوّت، جوانمردی، دلاوری و میهن دوستی را با انگیزه‌های ملی، مذهبی و حماسی به نمایش می‌گذارد.

انیمیشن «جوانمردان» حکایت دلاورانی با ایمان است که دائماً با آزمون مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند تا نشان دهند این جهان، عالم بقا نیست و ایمان تنها راه نجات و بقاست.

سری جدید مجموعه «خروس زیرک، روباه کلک» در ۱۲ قسمت ۱۲ دقیقه‎ای برای پخش در عید نوروز در نظر گرفته شده است. حکایت «خروس زیرک، روباه کلک» داستان مزرعه مادر بزرگی به نام گل بی بی است. گل بی بی یک زن روستایی مهربان و داناست که قصه‌ها و پند‌های بسیاری می‌داند. این مادر بزرگ یک خروس به نام دُم طلا، یک سگ به نام اَبری، یک بز به نام شنگول و یک مرغ به نام حنا دارد. البته یک روباه هم در جنگل زندگی می‌کند که هربار کلکی سوار می‌کند تا بتواند دم طلا را شکار کند.

در جریان بگیر و ببند‌های روباه و خروس، هر دفعه اتفاقی می‌افتد و مادر بزرگ با پند و اندرز و داستان‌های کهن ایرانی، حیوانات مزرعه را هوشیار می‌کند تا راه درست زندگی را پیدا کنند و فریب روباه کلک را نخورند.

سری جدید مجموعه «چیا» در ۱۳ قسمت ۸ دقیقه‌ای برای مخاطبین خردسال تهیه و تولید شده است. این مجموعه به صورت اپیزودیک با تکنیک کات اوت، تهیه و تولید شده و در تمامی قسمت‌ها علاوه بر طرح سوال و رسیدن به پاسخ، به موضوعات فرعی دیگری که در این میان به وجود می‌آیند پرداخته می‌شود. موضوعاتی کوچک، اما مهم که به طور مستمر در طول مجموعه به آنها اشاره می‌شود که گاه با زبان طنز روایت شده و نهایتا راهکار‌هایی نیز ارائه می‌گردد. در «چیا» همچنان تاکید بر این است که از نصیحت مخاطب دوری شود.

مجموعه جذاب «موزه» در ۱۳ قسمت ۱۸ دقیقه‌ای از دیگر تولیدات مرکز پویانمایی صبا برای مخاطبین کودک در ایام نوروز است. این انیمیشن تاریخچه آثار هنری ایرانی را به تصویر می‌کشد و هدف از ساخت آن، آشنا ساختن کودکان با تاریخچه آثار هنری، شناخت هویت‌های تمدنی، اجتماعی و فرهنگی است. همچنین موضوع و دکور‌های این مجموعه با بهره گیری از فضا‌ها و بنا‌های تاریخی ایران ساخته شده تا پیوندی دوباره با نقش کاربردی معماری ایرانی و تزیینات داخلی برقرار کند.

«مثل نامه» مجموعه‌ای برای گروه سنی کودکان است که در ۲۶ قسمت ۱۳ دقیقه‌ای با رویکرد بازگویی و مرور ضرب‌المثل‌های قدیمی ایرانی تهیه و تولید شده و در هر قسمت یک ضرب‌المثل را در قالب داستانی شیرین روایت می‌کند.

مجموعه «قصه‌های ریرا» عنوان مجموعه انیمیشنی برای مخاطبان خردسال است که در ۱۳ قسمت ۱۰ دقیقه‌ای به تولید رسیده در این مجموعه کاراکتر ریرا هر روز با سؤالات متفاوتی در دنیای اطراف خود روبه‌روست. او و دوستانِ هم سن و سالش در هر قسمت از این مجموعه با مسئله‌ای مواجه می‌شوند. آنها ابتدا مسئله را با ذهنیت کودکانۀ خود برانداز کرده و در طول داستان متوجه اشتباهات و توانایی خود می‌شوند.

این مجموعه که از نگاه یک بچه به دنیای بیرون به تولید رسیده، می‌تواند دنیای ذهنی خردسالان را برای پدر‌ها و مادر‌ها ملموس‌تر کند. اتفاقاتِ داستان توسط یک گوینده دنبال می‌شوند.

 مجموعه «پند پارسی» از دیگر برنامه‌های ویژه برای گروه سنی کودک و نوجوان است که در ۲۰ قسمت ۱۰ دقیقه‌ای تهیه و تولید شده است. در سری جدید مجموعه «پند پارسی» تلاش شده تا توأم با به کارگیری از گنجینه‌های ادبی بزرگانی، چون سعدی و مولانا از حکایات برخی ملل مختلف به شیوه نوین بهره گرفته شود؛ بنابراین مجموعه پویا نمایی «پند پارسی» در سری جدید خود کمتر راوی قصه‌های اقتباسی خواهد بود البته با این وجود تیم نویسنده این انیمیشن سعی داشته تا در نگارش ماجرا‌های پند پارسی، فرم پندگونه و حکایتی اثر را تا حدی حفظ کند و وفادارانه به آن روایت کننده قصه‌های دیدنی وشنیدنی این مجموعه باشد.

فصل جدید «جنگل فندق» کاری از گروه خردسال مرکز پویانمایی صباست که در ۱۳ قسمت ۱۲ دقیقه‌ای برای پخش در عید نوروز تهیه و تولید شده است. در تولید این مجموعه انیمیشن سعی شده فردیت خلاق کودک زیر سوال برده نشود و مولفه‌های مهم و تاثیرگذاری همچون همفکری و مشورت با والدین و همچنین ارتباط گیری صحیح و مطلوب با همسالان برای مخاطب کودک به گونه‌ای داستان وار توام با تصاویر زیبا روایت شود.

مهمترین هدف ساخت «جنگل فندق» اهمیت و جایگاه خانواده، و همچنین ترویج بیشتر مبحث اتحاد و تعامل اعضای خانواده با یکدیگر در دستیابی به موفقیت‌ها است.

سری جدید «فرآیند» در ۱۵ قسمت ۱۳ دقیقه‌ای برای مخاطبین کودک و نوجوان تولیده شده است. انیمیشن «فرآیند» با کمک برنامه‌های مستند علمی و آموزشی رئال و استفاده از یک کاراکتر جذاب انیمیشنی، تلاش می‌کند تا طیف متنوعی از موضوعات علمی و آموزشی نظیر علوم و فنون مهندسی، نجوم، دانستنی‌های پزشکی، صنعت، باستان شناسی، شگفتی‌های آفرینش، طبیعت، حیات وحش و ...... به مخاطب خود ارائه کند.

مجموعه جدید «آقا معلم و بچه ها» در ۲۶ قسمت ۱۲ دقیقه‌ای برای مخاطبین کودک تهیه و تولید شده است. «آقا معلم و بچه ها» سعی دارد قصه‌ها و روایت‌های مشترکی که برای کودکان در طول زندگی رخ می‌دهد را به بهانه معرفی روستا برای کودکان بازگو کند و علاوه بر تعامل کودکان با یکدیگر به تعامل دانش آموزان با معلم نیز به عنوان یک الگوی قابل رجوع نگاه داشته باشد. قهرمان داستان این انیمیشن، معلمی است که محل رجوع تمام مشکلات بچه‌ها و فصل الخطاب روایت هاست.

مجموعه «کوچولو‌های کنجکاو» از دیگر تولیدات مرکز پویانمایی صبا برای مخاطبین خردسال است که در ۱۳ قسمت ۸ دقیقه‌ای تلاش دارد با نگاهی متفاوت به مسائل رایج، موثر و کاربردی در زندگی روزمره، مضامین مهمی که سبب برانگیختن حس کنجکاوی در خردسالان می‌شود را برای این قشر الگوسازی کند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • شروع سفر «سرزمین ستاره‌ها» به مناطق دورافتاده ایران
  • پخش مستند «با دیوید بکام تیم ما را نجات دهید» و ۱۱ مستند دیگر
  • «تگرگ» درباره تردید و تحیر کلید خورد/ «دوتایی» آماده نمایش شد
  • ۸ عضو هیات علمی به مرتبه استادی و دانشیاری ارتقا یافتند
  • داستان پرچالش تولد قسمت دوم «آخرین بازمانده از ما» چه بود؟
  • تدارک مرکز پویانمایی صبا برای نوروز
  • مستند‌های متنوع از شبکه افق
  • داستان پرچالش تولد بازی «آخرین بازمانده از ما» چه بود؟ + ویدیو
  • یک شبکه تلویزیونی تا نیمه شب سریال پخش می‌کند
  • یک شبکه تلویزیونی تا نیمه شب سریال‌ پخش می‌کند