Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-04@14:25:50 GMT

حفاظت از قوچ و میش‌ها با بنزین 3000 تومانی

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۸۸۴۰۶

حفاظت از قوچ و میش‌ها با بنزین 3000 تومانی

بعد از اجرای طرح ساماندهی مصرف بنزین، برخی از بخش‌ها که نیاز جدی به بنزین دارند مغفول ماندند و تاکنون نیز فکری به حال آنها نشده است. یکی از این بخش‌ها خودروهای یگان حفاظت محیط زیست است که گاهی مجبورند 24 ساعته در مناطق تحت مدیریت محیط زیست گشت‌زنی کنند.

اگرچه در شرایط معمول هم با توجه به وسعت مناطق تحت مدیریت محیط زیست، همین تعداد خودروها و نیروهای یگان حفاظت جوابگو نیست، اما اکنون به دلیل کمبود سوخت مشکلات آنها مضاعف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجایی‌که به دلیل حساسیت مناطق تحت مدیریت زیست امکان رها کردن آنها وجود ندارد، این خودروها مجبورند حتی اگر شده با بنزین‌ سه هزار تومانی گشت زنی خود را ادامه دهند.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه کرمانشاه نیز مانند همه استان‌های دیگر با معضل عدم تعیین سهمیه سوخت برای خودروهای یگان حفاظت مواجه است، گفت: با این وجود روند گشت زنی در این مناطق تغییر نکرده و حتی گاهی از بنزین آزاد برای ادامه فعالیت‌ها استفاده می‌کنیم.

آذر ولی‌زاده افزود: اینکه برای خودروهای یگان حفاظت محیط زیست که حتی گاهی مجبورند تمام 24 ساعت شبانه‌روز را در مناطق گشت‌زنی کنند، سهمیه سوخت در نظر گرفته نشده ما را با مشکل جدی مواجه کرده است.

وی با اشاره به اینکه این خودروها مصرف سوخت زیادی دارند، یادآوری شد: به صورت معمول بیش از 10 ساعت در شبانه روز به وسیله خودرو و موتورسیکلت گشت‌زنی در مناطق تحت مدیریت صورت می‌گیرد، لذا سهمیه کنونی جوابگوی این میزان مصرف نیست.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه از تعداد بالای این خودورها نیز یاد کرد و افزود: در هریک از مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان بین یک تا سه دستگاه خودرو بسته به شرایط منطقه در حال گشت‌زنی است و این در حالی است که ما در استان چندین منطقه حفاظت شده، شکار و تیراندازی ممنوع و پناهگاه حیات وحش داریم.

به گفته ولی‌زاده تا کنون که مصوبه‌ای برای تعیین سهمیه سوخت خودروهای یگان حفاظت در نظر گرفته نشده این خودروها مجبورند بعد از استفاده از سهمیه سوخت ماهیانه، از بنزین آزاد استفاده کنند.

وی تاکید کرد: اگرچه این وضعیت هزینه زیادی برای محیط زیست دارد، اما روند گشت‌زنی را تغییر ندادیم و به همان شیوه گذشته ادامه می‌دهیم.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه از رایزنی‌های برای تعیین سوخت برای یگان‌های حفاظت محیط زیست یاد کرد و افزود امیدواریم این معضل هرچه زودتر حل شود./ ایسنا

بیشتر بخوانید:

تعیین سهمیه بنزین ۴۰۰ لیتری در ماه برای قایق‌های صیادی

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۸۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از معدن آلبلاغ برکات زیادی برای مردم دارد

دریافت 19 MB

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت استاندار خراسان شمالی در انتهای نشست شورای عالی محیط زیست اظهار کرد: پرونده‌های اکتشاف و بهره‌برداری معدن آلبلاغ با پیش شرط موافقت شورای عالی حفاظت محیط صادر شده بود.

محمدرضا حسین‌نژاد بیان کرد: در جلسه شورای علی حفاظت محیط زیست با صدور مجوز موافقت شد و این اتفاق علاوه بر به عمران و آبادانی باعث درآمد مردم منطقه خواهد شد.

کد خبر 6095380

دیگر خبرها

  • دستگیری متخلفان شکار غیر مجاز در منطقه حفاظت شده هلن
  • پلمب دو واحد شن و ماسه در یزد
  • رئیسی: حفاظت از محیط‌زیست باید مردمی شود
  • تعارضات محیط زیستی ۲ معدن بزرگ زنجان رفع شد
  • نجات ۹ قطعه کبک وحشی از شکارچیان متخلف در سقز
  • بهره‌برداری از معدن آلبلاغ برکات زیادی برای مردم دارد
  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی محیط زیست گیلان در روز ملی موزه‌ها
  • علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟
  • جزئیات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • ساماندهی ۹۰ تن نخاله ساختمانی با اجرای یک پویش در استان مرکزی