Web Analytics Made Easy - Statcounter

هرازگاهی خبرهای پراکنده‌ای از میزان پیشرفت پروژه‌های مترو شهرهای حومه‌ای تهران و زمان افتتاح آن‌ها می‌شنویم، به همین منظور برای بررسی مجدد نتیجه پروژه‌های در دست اجرا به سراغ مسوولان مرتبط رفتیم تا از آخرین جزئیات مربوط به پیشرفت پروژه باخبر شویم.

خبرگزاری فارس؛ سید مهدی حسینی: هرازگاهی خبرهای پراکنده‌ای از میزان پیشرفت پروژه‌های مترو شهرهای حومه‌ای تهران و زمان افتتاح آن‌ها می‌شنویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئولی می‌آید مصاحبه می‌کند و قول افتتاح پروژه را تا قبل از فلان ماه به مردم می‌دهد (بخوانید). بعد که علت عدم افتتاح را جویا می‌شویم از قول آن مسئول و یا دیگری می‌شنویم که «زمان افتتاح پروژه به دلیل عدم تأمین اعتبار تخصیص‌یافته به زمان دیگری موکول شده است»، یا که آن‌طرف قضیه گفته می‌شود «علی‌رغم تأمین مالی پروژه، پیمانکار در زمان افتتاح پروژه خلف وعده کرده (بخوانید)» تا مقصر تمام‌عیار افتتاح نشدن پروژه پیمانکار شناخته شود و بعد هم آن خبر در میان انبوه خبرها گم می‌شود تا روزی دیگر مسئولی با قول جدید افتتاح وارد داستان شود که در آخرین نمونه؛ ترکی،رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان تهران در گفت‌وگو با فارس پیش‌بینی کرد تا سال 1400 پروژه‌های حومه‌ای مترو به بهره‌برداری کامل برسد(بخوانید)!!!

به همین منظور برای بررسی مجدد نتیجه پروژه‌های در دست اجرا به سراغ مسئولان مرتبط رفتیم تا از آخرین جزئیات مربوط به پیشرفت پروژه باخبر شویم.

تهران ورامین در کش‌وقوس وعده زمان افتتاح شرکت راه‌آهن

نقوی حسینی نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: پروژه مترو تهران به قرچک، ورامین و پیشوا مطابق گزارش رسمی مسئولین 79 درصد پیشرفت داشته و تا الآن هم حدود ۵۰۰ میلیارد برای این پروژه هزینه شده و برای تکمیل ۲۱ درصد باقیمانده این پروژه ما نیاز به ۲۷۰ میلیارد تومان دیگر داریم که از این مبلغ ۲۱۴ میلیارد تومان آن به تصویب رسیده.

نماینده مردم ورامین در ادامه عنوان کرد: احساس من این است که نیت و خواسته سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و هم راه‌آهن جمهوری اسلامی به‌عنوان مجری، تکمیل پروژه در زودترین زمان ممکن است اما در خصوص زمان دقیق افتتاح نمی‌توانم پیش‌بینی‌ای داشته باشم.

وی همچنین با ذکر این نکته که تغییری در ماهیت پروژه ایجاد نشده است افزود: قرار بر این است که ایستگاه جوانمرد قصاب به‌عنوان ایستگاه تبادل با مترو شهری تهران عمل کند.

پرند درگیرودار مشکل همیشگی تأمین اعتبار

فریبا مرادپور رئیس شورا شهر پرند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: طول پروژه مترو پرند ۱۷.۵ کیلومتر است که یک‌طرف آن به اتمام رسیده و یک‌طرف دیگر مانده است که برای آن نیازمند مبلغی بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان هستیم و قرار بر این شده که از این میزان ۱۲۷ میلیارد از آن را شرکت عمران شهر جدید پرند بر عهده گیرد که این شرکت نیز تا الآن موفق به پرداخت ۷ از آن به پیمانکار پروژه (قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا) پرداخت‌شده است و ازآنجایی‌که هم خواسته شرکت عمران و هم شهرداری پرند بر اتمام هرچه زودتر پروژه مذکور است پیگیر هستیم تا از طریق تهاتر زمین‌های متعلق به شرکت عمران پرند با پیمانکار مشکل را حل کنیم.

رئیس شورای شهر پرند در خصوص زمان افتتاح پروژه نیز بیان کرد: برآورد ما این است که با توجه به روند کنونی پروژه تا پایان سال ۹۹ شاهد افتتاح پروژه باشیم.

مترو پردیس؛ شهرداری تهران مانع اصلی است

سید مهدی هدایت مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: در حال حاضر در خصوص پروژه مترو ما هیچ‌گونه مشکلی نداریم و تنها مشکل مربوط به اختلافی است که با شهرداری تهران در خصوص تعیین نوع ناوگان است.

وی افزود: متأسفانه علی‌رغم اینکه تأمین مالی پروژه از سوی شرکت شهر جدید پردیس در حال انجام است و بار مالی به گردن سایر دستگاه‌ها نیست، همکاری لازم در این خصوص از سمت شهرداری تهران صورت نگرفته است تا بتوانیم این خواسته اصلی شهروندان محترم شهر جدید پرند را به سرمنزل مقصود برسانیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس همچنین بیان کرد: ما به‌شدت پیگیر این قضیه از سوی شهرداری هستیم و حتی در این خصوص نماینده تهران آقای موسوی نیز پیگیر هستند که مشکلات موجود با شهرداری را حل‌وفصل کنیم.

در ادامه خبرنگار فارس با سید فرید موسوی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تماس گرفت که متأسفانه پاسخگو نبودند.

یک سال و نیم تا دو سال آینده زمان بهره‌برداری ایستگاه چهاردانگه

حسین طلا شهردار اسلامشهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: مطالعات از حدود ۱۲ سال پیش انجام‌شده و قرار بر این بود که ادامه خط سه مترو تهران به مترو اسلامشهر متصل شود. به دلیل اینکه بودجه‌های دولتی کفاف این پروژه را نمی‌داد طی جلسات قرار بر این شد که شهرداری اسلامشهر به‌عنوان مدیر پروژه فعالیت خود را در این زمینه آغاز کند.

وی در ادامه گفت: این پروژه به طول ۱۵.۵ کیلومتر است که شامل ۵ ایستگاه است و در حال حاضر نیز قرارگاه خاتم‌الانبیا مشغول حفاری و سگمنت گزاری است و تا زمانی که عملیات حفاری به اتمام نرسد نمی‌توان در خصوص مراحل بعدی مثل ریل گزاری و زمان افتتاح پروژه تاریخی مشخص کرد اما تمام توان خود را به‌کارگیری می‌کنیم تا بتوانیم به‌صورت مرحله‌ای در مرحله اول ظرف یک سال و نیم تا دو سال آینده ایستگاه چهاردانگه را به بهره‌برداری برسانیم.

ملارد؛ مترو نداریم فعلاً قطار حومه‌ای

محبوب اکبری رئیس شورای شهر ملارد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: چون پروژه فراشهری است دستگاه‌های مختلفی در این قضیه دخیل این قضیه هستند؛ اداره کل راه و شهرسازی بحث مربوط به آزادسازی مسیر را دارد، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بحث خرید و تملک زمین ایستگاه‌ها را پیگیری می‌کنند و شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی بحث خرید و راه‌اندازی واگن‌ها و تجهیزات را بر عهده دارد.

وی با ذکر این نکته که در خصوص مترو فعلاً هیچ پروژه‌ای در جریان نیست و آنچه دارد جلو می‌رود قطار حومه‌ای است افزود: تاکنون از سوی دستگاه‌های متولی زمان دقیق افتتاح پروژه مشخص نشده است.

خلاصه وضعیت پروژه‌های مترو حومه تهران​

با مطالب گفته‌شده اگر بخواهیم نگاهی گذرا به پروژه‌های مترو حومه تهران داشته باشیم به‌صورت زیر خلاصه می‌شود:

انتهای پیام/ی

منبع: فارس

کلیدواژه: مترو تهران مجلس شورای اسلامی افتتاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۸۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح همزمان چند پروژه بهداشتی در شهرستان فیروزکوه

به گزارش جام جم آنلاین تهران،  چندپروژه‌ بهداشتی از قبیل تجهیز و تکمیل پایگاه بهداشتی آل یاسین، مجموع تصویر برداری بیمارستان امام خمینی (ره)، مرکز سراج با حضور علیرضا زالی ریاست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران، فرماندار فیروزکوه، امام جمعه شهرستان ، معاونین فرمانداری فیروزکوه افتتاح شد.

در این مراسم رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران در خصوص افتتاح پایگاه بهداشتی آل یاسین در جمع خبرنگاران عنوان کرد: با توجه به تغییر در ساختار جمعیتی، این پایگاه نیاز به بهسازی و نوسازی داشت که خوشبختانه با کمک مسئولان محترم این شهرستان ظرفیت‌های این پایگاه ارتقا یافت.

وی در رابطه با مجموعه سیتی اسکن این بیمارستان اظهار داشت: مجموع سیتی اسکن بیمارستان امام خمینی در سال گذشته افتتاح شده بود ولی هم اکنون خدمات تصویربرداری به صورت یک بسته خدمتی کامل از نظر ابعاد و استانداردهای تصویربرداری افتتاح شد.

زالی اعتبار تخصیص یافته به این مرکز تصویری را بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان بیان نمود و گفت: با توجه به اینکه این شهرستان  در مسیر سه استان می‌باشد و در تصادفات جاده ای ، این دستگاه نوین رادیولوژی که با روش دیجیتال که اشعه کمترو دقت بالاتری  دارد بسیار مورد نیاز بوده،  افتتاح شده است.

این مقام مسئول در رابطه با مرکز سراج نیز بیان داشت: این مرکز جهت کاهش آسیب‌های روانی و اجتماعی  به صورت ساختارهای یکپارچه هستند ، سازمان‌های چند وجهی محسوب شده و امیدواریم با کمک مسئولین شهرستانی علی الخصوص فرماندار محترم  درمان کامل، غربالگری و پیشگیری در این مرکز صورت پذیرد.

وی در پایان در رابطه با جذب پزشکان متخصص در مراکز درمانی شهرستان ابراز امیدواری کرد و اذعان داشت: با ایجاد جذابیت‌های بیشتر برای شهرستان به کمک مسئولین شهرستانی و همچنین در نظر گرفتن سهمیه جداگانه‌ای برای این شهر انشالله در آینده نزدیک شاهد حضور  هر چه بیشتر پزشکان متخصص جهت ارائه خدمات به مردم عزیز این شهرستان خواهیم بود.

دیگر خبرها

  • افتتاح فاز اول آزادراه شوشتری تا پایان سال
  • افتتاح همزمان چند پروژه بهداشتی در شهرستان فیروزکوه
  • بازدید مدیرعامل سازمان عمرانی شهرداری تهران از سه پروژه
  • بلدیه تهران بعد از ۵۰ سال بازآفرینی شد
  • بازآفرینی بلدیه تهران پس از ۵۰ سال
  • افزایش شمار پروژه‌های خدماتی در نفت و گاز آغاجاری
  • بازآفرینی بلدیه تهران پس از ۵۰ سال + تصاویر
  • شرکت عمران شهر جدید پردیس از سازندگان متعهد حمایت می‌کند
  • افتتاح بیش از ۸۰ درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی
  • بهره برداری از ۱۰ پروژه حیاتی برق گیلان برای عبور موفق از تابستان