Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی با اشاره به برپایی چهارمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و هنرهای سنتی خراسان‌جنوبی و میزان فروش در این نمایشگاه، گفت: فروش صنایع دستی صنعتگران کشور در این نمایشگاه به یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان رسید.

حسن رمضانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: چهارمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و هنرهای سنتی خراسان‌جنوبی از  13 تا 18 آذرماه در محل نمایشگاه بین‌المللی بیرجند برپا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تبیین کرد: چهارمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و هنرهای سنتی خراسان‌جنوبی با 204 غرفه شامل 95 غرفه مربوط به هنرمندان استان خراسان‌جنوبی، 65 غرفه مربوط به هنرمندان سایر استان‌ها و 44 غرفه مربوط به دستگاه‌های اجرایی فعال در حوزه صنایع دستی برپا شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی از حضور هنرمندان 30 استان کشور در این نمایشگاه خبر داد و تصریح کرد: فروش صنایع دستی صنعتگران کشور در نمایشگاه سراسری صنایع دستی در بیرجند به یک میلیارد و 300 میلیون تومان رسید.

رمضانی با تأکید بر اینکه این میزان فروش فقط فروش صنایع دستی بوده و فروش 20 غرفه سوغات محاسبه نشده است، تصریح کرد: بیشترین فروش صنایع دستی مربوط به بافته‌های داری استان خراسان‌شمالی و پیکرتراشی استان مرکزی بوده است.

وی تصریح کرد: فروش صنایع دستی خراسان‌جنوبی در غرفه‌های برپاشده 550 میلیون تومان بوده که بیشترین فروش صنایع دستی استان به حوله‌بافی و تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی اختصاص دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی با یادآوری اینکه سال گذشته در نمایشگاه صنایع دستی 11 میلیارد ریال فروش داشته‌ایم، تصریح کرد: امسال با توجه به افزایش غرفه‌ها و حضور بیشتر استان‌ها، مردم استقبال بیشتری از این نمایشگاه کردند به‌طوری که بیشترین فروش در استان، مربوط به شهرستان بیرجند است.

انتهای پیام/69039/ج         

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خراسان جنوبی صنایع دستی میراث فرهنگی حسن رمضانی برپایی نمایشگاه حضور هنرمندان بافته های داری فروش صنایع دستی میراث فرهنگی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۸۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرستان بروجن میزبان نخستین جشنواره اقوام و سنن ایرانی

فتاح کرمی اظهار داشت: در این جشنواره هنرمندانی از استان‌های گیلان، لرستان، بوشهر، مازندران و چهارمحال و بختیاری حضور دارند.

وی افزود: اتحاد اقوام و مذاهب، ایجاد شور و نشاط اجتماعی و اشتغالزایی، تعامل فرهنگی و گسترش شبکه فروش صنایع دستی و سوغات استان ها، کشف استعداد‌های خلاق و اتصال تولیدکنندگان به زنجیره بازاریابی و فروش و توسعه اقتصادی از اهداف برگزاری این جشنواره است.

بیشتر بخوانید

حضور بیش از هزار و ۵۰۰ تماشاگر در جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی

کرمی اضافه کرد: نمایشگاه سوغات، صنایع دستی، اقتصاد مقاومتی نیز با بیش از ۸۰ غرفه و اجرای موسیقی آیینی و سنتی استان‌ها از جمله برنامه‌های این جشنواره است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • تایید بیمه تأمین اجتماعی ۲۲۴ نفر از شاغلان صنایع‌دستی استان گلستان
  • دریافت مهر اصالت برای پنج اثر از صنعتگران و هنرمندان چابهار
  • بیمه هنرمندان صنایع دستی ابلاغ شد
  • ۱۷۴ هنرمند صنایع‌دستی مازندران بیمه شدند
  • ارسال ۱۱۰ ایده به رویداد ملی «طراحی، بسته‌بندی صنایع خلّاق، محصولات خانگی و صنایع‌دستی»
  • شهرستان بروجن میزبان نخستین جشنواره اقوام و سنن ایرانی
  • روستای تاریخی و کویری اصفهک، در راه جهانی شدن
  • تأیید بیمه تأمین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد مقدس
  • ۱۳۰۰ هنرمند صنایع دستی مشهد بیمه شدند‌
  • غرفه ذوب آهن اصفهان پربازدید ترین در بین صنایع فولادی