Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@06:45:06 GMT

فضاهای شهری نباید آزمایشگاه مدیران باشد 

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۸۸۵۹۹

فضاهای شهری نباید آزمایشگاه مدیران باشد 

به گزارش ایرنا، محمدحسین بوچانی روز شنبه در یازدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری و ششمین جشنواره پژوهش و آموزش در مدیریت شهری و روستایی در برج میلاد اظهار داشت: بررسی‌ها نشان می دهد با وجود تلاش های جمعی که برای روستا ها و شهرها انجام شده باید در بخشی از روش ها و طرح های اجرایی بازنگری انجام شود و در این بازنگری نیاز به تحقیق دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی افزود: کژکارکردی ها و کم توجهی هایی به دستاوردهای علمی و پژوهشی صورت گرفته است که نیاز به مدیریت دارد. 
رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران ادامه داد: این جشنواره تلاش می کند تداوم فرایندهای گذشته که در برخیاز روستا ها و شهرها صورت گرفته که عقلانی نبوده است را مورد توجه قرا دهد. 
وی با تاکید بر اینکه بی توجهی به تحقیقات آفت هایی را در روستاها و شهرها ایجاد کرده است گفت: مدیران شهری به دستاوردهای پژوهش ها باید توجه داشته باشند. 
بوچانی بیان داشت: باید به حوزه علم و پژوهش دقت شود در شرایط سخت اقتصادی مسایل در حوزه اقتصادی، عمرانی و اجتماعی پیچیده شده است از این رو نیازمند بهره مندی از خرد جمعی و پژوهش هستیم. 
وی ابراز داشت: ضعف در جلب مشارکت همه ذینفعان برای ترسیم آینده شهر و روستاو حل مسایل مشکلات مهمترین نقطه ضعف است که باید مورد توجه قرار گیرد. 
رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران  تاکید کرد: کم توجهی به تحقیقات و دستاوردهای علمی مشکلاتی را در مدیریت شهری ایجاد می کند که با اهتمام به مسایل تحقیقی می توان به شکوفایی دست یافت.
به گفته وی، چهار هزار و ١٠٩ اثر طرح به دبیرخانه جشنواره رسیده است.

برچسب‌ها شهرداری تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری تهران شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۸۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکار مدیریت منابع آبی استان‌های کم بارش چیست؟

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا ایران تا پایان هفته اول اردیبهشت به‌طور متوسط ۱۶ درصد بارش بیشتری نسبت به شرایط نرمال دریافت کرده است. با این وجود استان‌های سمنان ۴۴ درصد، تهران ۴۰ درصد، قزوین  ۳۹ درصد و خراسان رضوی ۳۷ درصد کم‌بارشی نسبت به شرایط نرمال داشته‌اند بنابراین دامنه‌های جنوبی البرز بارش کمتری نسبت به سایر مناطق کشور دریافت کرده‌اند. به گفته رییس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور همکاری مردم و توجه به الگوی کشت برای عبور از شرایط کمبود بارش ضروری است.

احد وظیفه در گفت و گو با ایسنا افزود: در هر زمینه‌ای اگر همکاری نباشد آسیب‌ جمعی وارد می‌کند. آب یک عنصر حیاتی است. حدود ۵۰ درصد آب استان تهران صرف شرب و بهداشت می‌شود. این رقم بزرگی است البته در همه کشور این گونه نیست. در خیلی از استان‌ها آب مورد نیاز برای شرب زیر ۱۰ درصد است و حدود ۹۰ درصد آن صرف صنعت و کشاورزی می‌شود ولی در استان تهران به علت سکونت جمعیت متراکم در آن با کمبود منابع آبی مواجه است بنابراین به علت کمبود بارندگی و افزایش تدریجی تقاضا همکاری و توجه مردم بسیار کلیدی و حیاتی است.

وی تاکید کرد: آب را نمی‌توان خلق کرد، اگرچه می‌توان آن را به ‌طور محدود انتقال داد ولی کافی نیست و نمی‌تواند کمبودها را جبران کند بنابراین مهم‌ترین عامل بر کاهش مشکلات موجود همکاری و توجه مردم نسبت به چگونگی‌ مصرف آب به‌ویژه در استان‌های تهران، البرز و خراسان رضوی است چراکه با شرایط بسیار نامطلوبی از نظر تامین آب مواجه هستند.

رییس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور درباره تاثیر توجه به الگوی کشت برای مدیریت مصارف آب گفت: ایران کشوری نیمه‌خشک و بیابانی است و به‌طور نسبی بارندگی آن یک چهارم متوسط دنیاست بنابراین آب کالای گرانبهایی محسوب می‌شود. کشاورزی مهم‌ترین مصرف کننده آب است و نقش بسیار مهمی دارد چون هم امنیت غذایی و هم پایداری سرزمین‌مان باید حفظ شود. با حفظ آب این دو باید به‌گونه‌ای مدیریت شوند که بیشترین بهره‌بروری با کم‌ترین مصرف آب محقق شود.

وی اضافه کرد: هرچه قدر مقدار آب کم شود، شدت آلودگی آن افزایش می‌یابد چون غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه در منابع آب و خاک بیشتر می‌شود. این موضوع مهمی است که باید در نظر بگیریم. در این شرایط در بخش کشاورزی مجبور می‌شوند به دلیل محدودیت آب سطحی، از پساب‌ها استفاده کنند که موجب خدشه دار شدن امنیت غذایی می‌شود.

وظیفه در پایان گفت: با کاهش آب برای تامین آب شرب از منابع دیگری مانند چاه‌های کشاورزی که قبلا استفاده نمی‌شدند، استفاده می‌شود. درست است که آب آن‌ها تصفیه می‌شود ولی کیفیت آب‌های سطحی  را ندارد.  

دیگر خبرها

  • راهکار مدیریت منابع آبی استان‌های کم بارش چیست؟
  • توجه مدیریت شهری به توسعه زیرساختی شهر چالوس
  • مطالبه برخی امتیازات سرمایه‌گذاران در پروژه‌های شهری گرگان منطقی نیست
  • پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز
  • پاسخگویی مدیران شهری شیراز از طریق سامانه ۱۳۷
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • آیا برنامه سلامت خانواده قوی تر از پزشک خانواده است
  • حمایت ویژه مدیریت شهری از تشکل‌های مردم‌نهاد
  • استمرار عملیات‌های عمرانی و اجرایی شهرداری سمنان
  • نقش توجه به پژوهش‌های علمی در مدیریت بلایای طبیعی بی‌بدیل است