Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان گفت: قطعه دوم آزادراه حرم تا حرم به طول ۱۱۴ کیلومتر بالغ بر ۷۲۰‌ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، شماری از مردم در سامانه «فارس من» که مطالبات و مشکلات مردمی را در سراسر کشور پیگیری می‌کند، موضوعی با عنوان «آزادراه حرم تا حرم در مسیر استان سمنان؛ فرصت یا تهدید» مطرح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌ها با انتشار مطالبه‌ای در سامانه «فارس من» تصریح کردند که «آسیب‌های اجتماعی، گردشگری و اقتصادی آزادراه حرم تا حرم در استان سمنان به‌خصوص شهرستان گرمسار را بررسی کنید»؛ خبرگزاری فارس استان سمنان به بررسی موضوع و پاسخ به این خواسته مردمی پرداخته است.

حسین دهقان، مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان درباره وضع راه‌های استان می‌گوید: قطعه دوم آزادراه حرم تا حرم به طول ۱۱۴ کیلومتر از شهر گرمسار تا سمنان در حال اجراست که بالغ بر ۷۲۰‌ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی تصریح کرد: راه‌های ارتباطی امروز یکی از مؤلفه‌های اصلی توسعه‌یافتگی به شمار می‌روند و یکی از هشت راهبرد محوری توسعه استان، تکمیل کریدورهای عبوری از استان است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان تصریح کرد: سه هزار و 838 کیلومتر طول راه‌های ارتباطی در استان سمنان است. کریدور شرق به غرب از تهران شروع و به مشهد ختم می‌شود که بالغ بر ۵۰ درصد طول این مسیر در استان سمنان قرار گرفته است.

دهقان بیان کرد: تعریض محور ارتباطی در منطقه ایوانکی (سر دره) به طول 8.5 کیلومتر ازجمله اقدامات در خصوص ایمن‌سازی مسیر در این کریدور است.

وی تصریح کرد: تقاطع غیرهمسطح شرقی گرمسار نیز به طول 4.5 کیلومتر با اعتبار ۶۰ هزار میلیون ریال در حال انجام بوده که در سال جاری، ۱۲ هزار میلیون ریال به آن اختصاص یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان تصریح کرد: در حوزه شهرستان آرادان، عملیات احداث باند دوم به طول دو کیلومتر و بهسازی تقاطع آرادان به‌منظور اصلاح هندسی و افزایش سطح ایمنی مسیر نیز در دست اقدام است.

دهقان بیان کرد: عملیات باند دوم محور سرخه به سمنان در ضلع جنوبی باند موجود به طول 11.5 کیلومتر آغاز شده و با پیشرفت خوبی در حال انجام است که ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و تاکنون هشت میلیارد ریال اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: کنارگذر شمالی سمنان حدفاصل پل مؤمن‌آباد تا پل شهید ترحمی در شرق شهرستان سمنان به طول ۱۴ کیلومتر با هدف ساماندهی ورودی‌ها و خروجی‌های شمالی، شرقی و غربی شهرستان با احداث سه تقاطع غیرهمسطح انجام شده که اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال اعتباری نیاز دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان اضافه کرد: تقاطع غیرهمسطح شهرک صنعتی سمنان نیز به طول دو کیلومتر با هدف ساماندهی ورودی شهرک صنعتی و تسهیل در دسترسی به فرودگاه سمنان ازجمله اقدامات مؤثر است.

دهقان اضافه کرد: احداث محور فیروزکوه به سمنان نیز به طول ۴۹ کیلومتر از دیگر پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی استان است که ۱۲ کیلومتر در حال بهره‌برداری بوده و از ۳۷ کیلومتر باقی مانده و ۱۰ کیلومتر انتهایی پس از ایمن‌سازی قابل بهره‌برداری است.

وی تصریح کرد: مسیر ارتباطی سمنان به معلمان نیز یکی دیگر از مواردی است که در بحث کریدور شمال به جنوب در محدوده استان بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان گفت: احداث کمربندی مهدی‌شهر و سرخه، احداث باند دوم سرخه به کوهدشت (تقاطع محور ارتباطی سمنان- سرخه - فیروزکوه به طول 6.5 کیلومتر)، بهسازی و ایمن‌سازی شهمیرزاد به مهدی‌شهر و محور دامغان به فولاد محله از دیگر پروژه‌های حوزه راه‌سازی این مجموعه است.

انتهای پیام/2249/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: سمنان آزادراه حرم شهرسازی حسین دهقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۹۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ کیلومتر از محور رامشیر به ماهشهر به تا پایان سال چهار خطه می شود

تین نیوز

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: ۲۰ کیلومتر از مسیر رامشیر به رامهرمز در حال چهارخطه شدن است که در صورت تزریق به موقع اعتبارات ۱۰ کیلومتر از مسیر تا پایان سال چهار خطه می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزرات راه و شهرسازی، رحمان بهرامی با اشاره به اینکه محور رامشیر به ماهشهر یکی از محورهای مهم حمل کالا و بار از بندر ماهشهر به مرکز کشور است، بیان کرد: محور رامشیر به ماهشهر ۴۰ کیلومتر است که ۲۰ کیلومتر از آن در قالب ۲ قطعه ۱۰ کیلومتری عملیات چهارخطه شدن آن در دست انجام است.

بهرامی افزود: در صورت تخصیص اعتبار تا انتهای سال جاری حداقل ۱۰ کیلومتر از این محور پرتردد به بهره برداری می رسد.

 وی با بیان این که چهارخطه کردن محور رامشیر ماهشهر یک پروژه ملی است، عنوان کرد: افزایش ایمنی، کاهش حوادث جاده ای، کاهش مدت زمان سفر و تسهیل تردد در محور از مهم ترین اهداف اجرای این طرح است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: محور رامشیر رامهرمز با تلاش و پیگیری های انجام شده از سوی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل وزرات راه و شهرسازی، قراردادی با قرارگاه سازندگی خاتم به مبلغ یک هزار میلیارد ریال منعقد شده که اکنون در حال اجرا است.

بهرامی در ادامه گفت: محور رامشیر ماهشهر ۴۰ کیلومتر است که ۷.۵ کیلومتر از این مسیر در سال های گذشته چهار خطه شده و زیر بار ترافیک رفته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • افزایش ترانزیت جاده‌ای کشور
  • قطعه پنج باند دوم مسیر خاش به زاهدان در حال اجرا است
  • ساخت یک کیلومتر راه اصلی به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
  • ◄ تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه های آذربایجان شرقی
  • توسعه و بهسازی بزرگ‌راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است
  • ۱۰ کیلومتر از محور رامشیر به ماهشهر به تا پایان سال چهار خطه می شود
  • تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه‌های آذربایجان شرقی
  • وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد
  • آسفالت ریزی ۵ کیلومتر از آزادراه زنجان قزوین به اتمام رسید