Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیش فروش ۴ محصول فاقد استاندارد یورو ۵ ایران خودرو بدون توجه به مخالفت سازمان حفاظت محیط زیست امروز آغاز می‌شود.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ پیش فروش خودرو‌های یورو ۴ شرکت ایران خودرو از ساعت ۱۰ صبح امروز (شنبه ۲۳ آذر ماه) آغاز می‌شود، این در حالی است که سازمان حفاظت محیط زیست پیش فروش ۴ محصول دارای استاندارد آلایندگی یورو ۴ را ممنوع کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان حفاظت محیط زیست در تاریخ ۱۲ آبان سال جاری پیرو نامه‌ای از وزارت صمت درخواست کرده بود که از فروش محصولات یورو ۴ برای سال آینده جلوگیری به عمل آورد.

بر اساس ماده ۴ قانون هوای پاک خودروسازان باید قبل از هر گونه اقدام به فروش و پیش فروش خودرو نسبت به اخذ مجوز آلایندگی برای محصولات خود اقدام کنند، در حالی که تاکنون در جهت ارتقای استاندارد آلایندگی ۴ محصول مذکور به یورو ۵ اقدامی صورت نگرفته است.

بر همین اساس سید مهدی میرزایی قمی رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست برای جلوگیری از پیش فروش محصولات مذکور برای سال آینده به مهندس مقیمی مدیر عامل شرکت ایران خودرو نامه‌ای ارسال کرد، اما وزارت صمت تاکنون نسبت به این اقدام واکنشی نشان نداده است و همین موضوع منجر شد که امروز پیش فروش خودرو‌ها را آغاز کند.

بدیهی است در صورت اجرای عملیات پیش فروش محصولات ایران خودرو، سازمان حفاظت محیط زیست پیگیری قانونی را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

منبع:yjc

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استاندارد ایران خودرو سازمان حفاظت محیط زیست محیط زیست یورو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۹۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک

سید سعید موسوی رئیس اداره حفاظت محیط زیست باغملک گفت: طی گشت و کنترل یگان حفاظت اداره محیط زیست باغملک در رودخانه سد جره به دو نفر صیاد غیر مجاز ماهی برخورد نموده که برخلاف قوانین شکار و صید و در فصل ممنوعه اقدام به صید ماهی نموده که متخلفین دستگیر و ماهی‌های صید شده و ادوات صید از متخلفین کشف و ضبط گردید. 

او می‌گوید: با توجه به فصل تکثیر و تخم ریزی ماهیان و سایر آبزیان در زیستگاه طبیعی هرگونه صید غیرمجاز با استفاده از تور یا قلاب ماهیگیری و ... ممنوع است و یگان این اداره به صورت شبانه روزی در حفظ و حراست از این ذخایر الهی بدون خستگی در تلاش هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم/ معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک
  • رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: تنها ۲۰ حکم قانون هوای پاک اجرا شده است
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • بد عهدی در تجهیز محیط‌بان‌ ها |‌ از هزار خودروی مورد نیاز محیط بان‌ها تنها 25 خودرو تحویل شد
  • محیط زیست عرصه تقویت بنیان‌های اجتماعی با بهره گیری از توان بانوان است
  • تحویل خودرو‌های عملیاتی به محیط بانان کشور