Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@09:17:56 GMT

۱۱۰ هزار تن روغن خوراکی در بندر کاسپین تخلیه شد

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۹۰۳۲۸

۱۱۰ هزار تن روغن خوراکی در بندر کاسپین تخلیه شد

ایسنا/گیلان مدیر روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد انزلی اعلام کرد: تاکنون بیش از ۱۱۰ هزار تن انواع روغن خام خوراکی در مجتمع بندری کاسپین تخلیه شده که از این بین سه کشتی در سه ماهه آخر سال ۹۷ و ۱۸ کشتی از آن در سال جاری بوده است.

مهدی کاظمیان در گفت وگو با خبرنگاران در تشریح این خبر اظهار کرد: با تخلیه محموله بیست ویکمین کشتی حامل روغن خوراکی خام به مجتمع بندری کاسپین، ظرف یکسال اخیر بالغ بر۱۱۰ هزار تن روغن خوراکی جهت بهره برداری واحدهای تولیدی، از طریق این مجتمع بندری وارد کشور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد انزلی افزود: در راستای تامین مواد اولیه تولید روغن های خام خوراکی در واحدهای تولیدی و تامین مستمر کالاهای اساسی کشور، محموله های روغن خوراکی از طریق این مجتمع بندری وارد کشور شده تا پس از تصفیه، تکمیل و بسته بندی در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد.

وی افزود: تاکنون بیش از ۱۱۰ هزار تن انواع روغن خام خوراکی در مجتمع بندری کاسپین تخلیه شده که از این بین سه کشتی در سه ماهه آخر سال ۹۷ و ۱۸ کشتی از آن در سال جاری بوده است.

کاظمیان بیان کرد: احداث مخازن فله مایع و یک پست اسکله دلفین توسط سرمایه گذار بخش خصوصی به منظور پهلوگیری کشتی های تانکر حمل مایعات در مجتمع بندری کاسپین، به همراه فاصله کم مخازن تا اسکله های این مجتمع بندری یکی از مزیت های مخازن موجود و در حال ساخت در بندر کاسپین است که به نوعی به عنوان یک مزیت رقابتی محسوب شده و باعث کاهش مدت زمان تخلیه کشتی های حمل روغن و هزینه های مرتبط بر آن شده است.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد انزلی بیان کرد: از سوی دیگر نزدیکی مجتمع بندری کاسپین به تهران و کارخانجات تولید روغن کشور از مزایای ترانزیت این مواد اولیه از طریق این مجتمع بندری است که زمینه کاهش هزینه های حمل کالا را فراهم می کند.

وی ادامه داد: براثر تلاش های معاونت امور بندری و دریای خزر سازمان منطقه آزاد انزلی، تاکنون این بندر استراتژیک کشورمان در دریای خزر میزبان ۹۹ کشتی به منظور تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی و مواد اولیه مورد نیاز کارخانجات کشورمان بود که ۲۰ فروند در سال گذشته و ۷۹ فروند کشتی تجاری نیز در سال جاری در اسکله های این بندر پهلوگیری کردند، آماری که بیانگر تمایل روز افزون فعالین اقتصادی و تولیدی برای استفاده از خدمات و واردات و صادرات کالا از مجتمع بندری کاسپین است.

به گزارش ایسنا؛ مجتمع بندری کاسپین به عنوان یک بندر نسل سوم کشورمان، با مساحت پسکرانه عملیاتی و پشتیبانی حدود ۵۰۰ هکتار و آبخور بالا که در سال آینده به راه آهن سراسری نیز متصل خواهد شد، با هدف گسترش صادرات کالا به کشورهای حاشیه دریای خزر و کشورهای اتحادیه اوراسیا و همچنین فعالسازی کریدورهای عبوری از کشور راه اندازی شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی واردات گردشگری دریایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۰۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلیه ساکنان چهار مجتمع مسکونی - تجاری به علت گودبرداری غیراصولی

یاسر شکوری افسر کشیک سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین گفت: در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ مبنی بر گودبرداری غیراصولی وسازه نگهبان، در میدان میرعماد، کوچه کاروان بلافاصله آتش نشانان ایستگاه ۲ شهید بابایی به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: در این حادثه سه مجتمع مسکونی تجاری در قالب ۱۳ واحد مسکونی به علت گودبرداری غیراصولی، وسازه نگهبان، بخشی از سازه آن تخریب شده بود که در معرض خطر ریزش قرار داشت.

شکوری ادامه داد: آتش نشانان با ایمن سازی مکان ضمن هشدار به ساکنان مبنی بر تخلیه واحد‌های خود، نسبت به ایمن سازی مکان اقدام کردند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر اقدامات پیشگیرانه و مدیریت حوادث در این مکان صورت گرفته است.

شکوری یادآور شد: با ایمن سازی مکان حادثه، این ساختمان را برای انجام اقدامات قانونی تحویل عوامل ذی‌ربط شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تخلیه غلات 101 فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد
  • علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بندر چابهار هستیم
  • ◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی
  • انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۸ میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی​
  • تخلیه ساکنان چهار مجتمع مسکونی - تجاری به علت گودبرداری غیراصولی
  • تخلیه ساکنان چهار مجتمع مسکونی_تجاری به علت گودبرداری غیراصولی
  • انعقاد تفاهم‌نامه هشت میلیون دلاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام (ره)
  • کشف ۴۰ تن روغن خوراکی قاچاق و دستگیری یک متخلف در زاهدان