Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-05@08:01:45 GMT

ماجرای تبادل مردم سوریه با اسرای داعش در جشنواره سینما حقیقت

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۹۱۴۰۳

ماجرای تبادل مردم سوریه با اسرای داعش در جشنواره سینما حقیقت

‍‍‍‍‍‍

فراهانی:تصمیم گرفتیم تا درباره آزادسازی شهرهای شیعه نشین فوعه و کفریا که در جنوب غرب حلب قرار دارند اثری بسازیم. این دو شهر 2سال و نیم در محاصره کامل تروریست­های جبهه‌النُصره بودند

به گزارش مشرق، فیلم مستند «با صبر زندگی» به کارگردانی وحید فراهانی در سیزدهمین جشنواره سینماحقیقت به نمایش در خواهد آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مستند «با صبر زندگی» در بخش جایزه شهید آوینی در سیزدهمین جشنواره سینماحقیقت حضور دارد. این اثر مستند به کارگردانی وحید فراهانی در گروه مستند روایت فتح تولید شده است و داستان آن به ماجرای تبادل اهالی فوعه و کفریا با اسرای داعشی می پردازد و روایتی از محاصره و تبادل اهالی این دو شهرک در سوریه است.

این مستند عشق و روابط انسانی میان خانواده‌های سوری و شرایطی که برای کودکان جنگ به وجود آمده است را نشان می‌دهد. خانواده‌­هایی که بعد از تحمل رنج و درد فراوان محاصره و جنگ مقرر شده بود تا با گروه‌های دیگری از خانواده‌های مسلحین تبادل شوند و به منطقه‌ای امن انتقال پیدا کنند.

بیشتر بخوانید:

«رابعه» یا «طاهره»، مساله این است! / وقتی شاعره‌ی فرهیخته، رقاصه‌ی لاله‌زاری می‌شود +عکس

مستند با نمایش کسانی که با شوق و امید منتظر دیدن خانواده­های خود هستند در کنار چهره‌ معصوم کودکانی که بی‌صبرانه منتظر انجام تبادل بودند آغاز می­شود. اما بازماندگان «شمر» و «حرمله» های زمان نقشه‌های شومی در سر می‌پروراندند. از دقایق میانی مستند تراژدی رخ می دهد و کودکان بی‌گناه، گرسنه و تشنه به سمت خودروی حامل مواد خوراکی و چیپس می­دوند و اتفاق هولناکی به وقوع می پیوندد.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

وحید فراهانی کارگردان این مستند گفت: بعد از پروژه «با مرگ زندگی» که به 4 سال مبارزه مردم برای آزادسازی نبل و الزهراء و درگیری آنها با مرگ و زندگی می­‌پرداخت، تصمیم گرفتیم تا درباره آزادسازی شهرهای شیعه نشین فوعه و کفریا که در جنوب غرب حلب قرار دارند اثری بسازیم. این دو شهر 2سال و نیم در محاصره کامل تروریست­های جبهه‌النُصره بودند و هیچ کمکی جز از طریق هوایی به آنها نمی‌رسید. تا اینکه مطلع شدیم قرار است خانواده‌ها و اهالی فوعه و کفریا با خانواده‌های گروه‌های مسلح در جنوب سوریه تبادل شوند، در پی این خبر، راهی حلب شدیم تا داستان تبادل، آزادی و شادی مردم آنجا را ثبت کنیم و در حد بضاعتمان و در حیطه انسانیت برای آنها کاری انجام دهیم.

وی با بیان سختی کار و درگیر شدن عواطف در بازنمایی این­گونه حوادث، افزود: زمانی که قرار بود بحث تبادل صورت بگیرد، ما هم در یک هفته و در هر ثانیه مثل خانواده‌هایی که آن جا بودند، چشم‌انتظار بودیم و این  ذره‌ای از صبر و اضطرابی بود که در جریان تبادل وجود داشت. درک این چشم‌انتظاری خیلی سخت و دردناک بود و ما آن را در همراهی با خانواده‌هایی که منتظر بودند، عمیقأ حس کردیم و هنوز هم آن روزها را فراموش نکرده‌ایم.

این مستندساز با اشاره به روح صبر و میل به زندگی در مردم فوعه و کفریا، درباره علت انتخاب نام این مستند اظهار داشت: در مستند قبلی به علت نزدیکی مردم به مرگ و شهادت عنوان «بامرگ زندگی» را انتخاب کردم و در این اثر به علت صبوری بی‌اندازه خانواده‌هایی که توانستند حدود دو سال‌ونیم حصر را تاب بیاورند و در فیلم این صبر کاملاً حس می‌شود، عنوان «با صبر زندگی» را انتخاب کردیم.

علاقمندان می توانند این مستند را در روز شنبه 23 آذر، ساعت 20-22 در پردیس سینمایی چارسو تماشا کنند. سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» که از 18آذر 1398 در تهران آغاز شده است تا بیست و پنجم آذر ماه در حال برگزاری است.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق سلبریتی ها سهمیه بندی بنزین داعش گروه مستند روایت فتح سیزدهمین جشنواره سینما حقیقت جایزه شهید آوینی سیزدهمین جشنواره سینماحقیقت با صبر زندگی کفریا غرب حلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۱۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس

آمریکایی ها با پشتیبانی گسترده تر از هسته های مخفی و مزدور داعش در تلاش هستند دولت سوریه را زیر فشار قرار دهند تا حملات نیروهای مقاومت علیه مواضع تحت اشغال آنان متوقف شود.

سرویس جهان مشرق - در هفته های اخیر درگیری های پراکنده میان نیروهای ارتش سوریه و عناصر گروهک تروریستی که به صورت مستقیم از سوی ائتلاف غربی، عبری، عربی حمایت می شوند، افزایش یافته و بیشترین تنش ها از استان های حلب، الرقه و دیرالزور گزارش شده است.

براساس اطلاعات به دست آمده، حومه جنوبی شهر الرقه (در جنوب استان الرقه) یکی از مناطقی به شمار می آید که هسته ها و عناصر مخفی داعش تحرکات دارند و حملات غافلگیرانه ای را علیه مواضع نیروهای ارتش و دفاع ملی سوریه در منطقه الرصافه و المنصوره ترتیب دادند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای سوری مستقر در منطقه پس از چند ساعت درگیری موفق شدند حملات تروریست ها را در این محور دفع کنند؛ شماری از عناصر تروریستی داعش در جریان درگیری ها کشته و زخمی شدند و تعدادی دیگر هم پس از متحمل شدن خسارت از منطقه متواری شدند.

جنگنده های روسی همزمان با درگیری ها، مواضع تروریست ها را در این محور هدف قرار دادند؛ در جریان دفع حملات عناصر تروریستی داعش در منطقه الرصافه در حومه جنوبی شهر الرقه، ۷ تن از نیروهای ارتش و دفاع ملی سوریه شهید و زخمی شدند.

برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

منطقه راهبردی الرصافه در ۴۰ کیلومتری مرکز استان الرقه واقع شده و یکی از دروازه های جنوبی شهر الرقه محسوب می شود و شهر حماه را به شهر الرقه متصل می‌کند و از شمال غرب هم به فرودگاه الطبقه و از محور جنوبی و جنوب شرقی هم به استان های دیرالزور و حمص متصل می شود و حومه این منطقه سرشار از منابع نفتی است.

یک منبع میدانی که تحولات را در سوریه از نزدیک دنبال می کند به چرایی افزایش حملات عناصر مخفی داعش اشاره کرد و گفت: حملات تروریست ها واکنشی به عملیات های نیروهای مقاومت علیه مواضع و پایگاه ارتش ارتش رژیم تروریستی آمریکا در شرق سوریه (مناطق اشغالی در استان دیرالزور) و هم مرز با عراق (منطقه اشغالی التنف) است.

این منبع میدانی افزود: در هفت ماه گذشته نیروهای مقاومت در عراق و سوریه خسارت های سنگینی را به آمریکایی ها در مناطق اشغالی شرق سوریه و نقاط مرزی مشترک با عراق وارد آورده اند و حالا واشنگتن با حمایت بیشتر از تروریست ها در تلاش است میزان آسیب پذیری نیروهای خود را کاهش دهد.

به گفته این منبع میدانی، آمریکایی ها با پشتیبانی گسترده از نیروهای نیابتی خود (تروریست های داعش) قصد دارند به نیروهای مقاومت و دولت سوریه فشار وارد کنند تا عملیات علیه نیروهای آنان در مناطق اشغالی متوقف شود اما تاکنون ناکام مانده و به نتیجه ای نرسیدند.

به گزارش مشرق، عناصر تروریستی که از ابتدای جنگ علیه دولت سوریه از سوی ائتلاف غربی، عبری، عربی حمایت می شدند حالا در قالب هسته های مخفی مزدور در قبال دریافت پول و تجهیزات نظامی بیشتر از آمریکایی ها، حملاتی را علیه مواضع نیروهای سوری و مقاومت انجام می دهند.

دیگر خبرها

  • مست عشق، ماجرای یک تابوشکنی در سینما
  • خانواده‌های اسرای صهیونیست: جنگ را متوقف کنید
  • هفته پررنگ فیلم کوتاه و مستند/ از یک شایعه تا وظیفه جدید سینمایی
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • تندیس‌های طلایی در دست راویان حقیقت
  • از آغاز پیش‌فروش بلیت یک نمایش تا «مدرسه در دست بچه‌ها»
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • نمایش مستند «مدرسه در دست بچه ها» در موزه سینما
  • تجربه حضور «رویاباف و قاضی» در کانادا/ ماجرای خانم قاضی چیست؟
  • جزئیات چارچوب توافق تبادل اسرا و آتش‌بس در غزه