Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از آغاز عملیات آبخیزداری در حوزه‌های مختلف شهر خرم‌آباد خبر داد.

شیرزاد نجفی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عملیات آبخیزداری در حوزه‌های مختلف شهر خرم‌آباد در مناطق سرمَرغ، ریمله و آبشارطلایی در حال اجرا است.

وی ادامه داد: مساحت حوزه سرمَرغ ۴۸۰۰ هکتار بوده و یکی از سرشاخه‌های خرم رود شهر خرم‌آباد محسوب می‌شود که نقش مهمی در عدم ایجاد سیلاب رودخانه خرم رود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول محل تأمین اعتبار این پروژه را صندوق توسعه ملی سال ۹۸ با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: حجم این عملیات شامل ۶۴۰۰ مترمکعب بوده که عملیات سنگی ملاتی آن شامل ۴ بند سنگی ملاتی با حجم آبگیری ۱۸۳ هزار مترمکعب و اخذ رسوب به حجم ۳۳ هزار مترمکعب است.

نجفی ادامه داد: حوزه آبخیز ریمله با مساحت ۸۰۰۰ هکتار یکی از زیر حوزه‌های حوزه آبخیز شمال خرم‌آباد بوده که به همراه زیر حوزه‌های سرمَرغ و بسطام باعث عدم ایجاد سیلاب‌های مخرب در رودخانه خرم رود و سطح شهر خرم‌آباد می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان بیان کرد: اعتبار این پروژه را صندوق توسعه ملی سال ۹۸ با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد و ۸۶۰ میلیون تومان اعلام کرده که در آن، احداث بندهای خاکی با حجم خاک‌ریزی ۱۰۳ هزار مترمکعب، حجم خاک‌برداری ۸۴ هزار مترمکعب و با حجم مخزن ۲۳۰ هزار مترمکعب در دستور کار قرار دارد.

وی عنوان کرد: همچنین در این زیر حوزه تا منطقه رباط شش بند سنگی ملاتی با حجم عملیات ۸۴۰۰ مترمکعب و ظرفیت آبگیری ۱۳۴ هزار مترمکعب و حجم رسوب‌گیری ۲۳۴۰۰ مترمکعب در حال اجرا است.

نجفی با اشاره به حوزه آبخیز آبشار طلایی خرم‌آباد که ۱۵ هزار و ۵۰۰ هکتار مساحت دارد، گفت: تمام رواناب‌های خارج‌شده از این حوزه وارد خیابان‌ها و جداول شهری می‌شود که به‌منظور کاهش حجم رواناب‌ها و افزایش زمان تأخیر سیلاب، این پروژه با اعتباری بالغ بر ۲.۸ میلیارد تومان عملیات مکانیکی و ۵۰۰ میلیون تومان عملیات بیومکانیکی و بیولوژیکی در پارسِل‌های آبشار طلایی، کوی امام رضا و کلاً زیر حوزه شمال شهر خرم‌آباد در حال اجرایی شدن است.

وی حجم آبگیری این حوزه را ۸۱ هزار مترمکعب و حجم رسوب‌گیری را ۸۰۰۰ مکعب عنوان کرد و یادآور شد: این بندها و سازه‌های آبخیزداری از ورود رواناب و رسوبات بالادست به داخل شهر جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آبخيزداري لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۱۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایروبی و رسوب برداری ۲۸۰ هزار مترمکعب از بند‌های تغذیه مصنوعی استان یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، جواد محجوبی در مورد تلاش این شرکت جهت نگهداری ازبند‌های تغذیه مصنوعی استان، ابراز کرد: عملیات لایروبی و رسوب برداری از چندین بند در سطح استان از ابتدای سال تاکنون، آغاز شده است.
وی ادامه داد: تاکنون عملیات لایروبی و رسوب برداری بند‌های صادق آباد تفت، مروست، بهاباد ۲ و بهادران ۲ به میزان ۲۸۰ هزار متر مکعب انجام شده است.

دیگر خبرها

  • کاهش منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های لرستان
  • تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود
  • انهدام باند سارقان و کشف ۲۶ فقره سرقت در شهرستان خرم‌آباد
  • ابعاد مختلف عملیات «وعده صادق» برای نسل جوان تبیین شود
  • لایروبی و رسوب برداری ۲۸۰ هزار مترمکعب از بند‌های تغذیه مصنوعی استان یزد
  • کاهش ۳۳ میلیون متر مکعبی حجم آب حوضه کارون بزرگ در لرستان
  • انسداد ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان
  • ضبط و معدوم‌سازی ۷۰۰ کیلوگرم مواد خام دامی در مرکز لرستان
  • تزریق ۲۰۷ میلیون مترمکعب آب به سفره زیر زمینی
  • فعال کردن ۳۵۰ هزار میلیارد ریال صنایع راکد لرستان نگاه ویژه دولت را می‌طلبد