Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@07:48:22 GMT

نرخ سرویس مدارس تهران افزایش پیدا نکرده است

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۹۲۰۴۸

نرخ سرویس مدارس تهران افزایش پیدا نکرده است

سیدصدرا خوش‌قدم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: با توجه به سخنان وزیر آموزش و پرورش مبنی بر مجاز نبودن افزایش نرخ سرویس مدارس، به دلیل حمایت از خانواده‌ها اجازه ندادیم افزایشی در این زمینه اعمال شود و همان نرخ مصوب شورای اسلامی شهر تهران از خانواده‌ها اخذ می‌شود.

وی گفت: نرخ سرویس حمل و نقل دانش‌آموزان براساس نوع خودرو، تورم، بار ترافیکی داخل شهر، طرح زوج و فرد و اعمال آن در مناطق، بعد مسافت (یک تا پنج کیلومتر، پنج تا ۱۰ کیلومتر، .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.... و بیش از ۳۵ کیلومتر مسیر رفت و برگشت به صورت توافقی بین شرکت پیمانکار و خانواده) تعیین می‌شود که امسال این نرخ براساس مصوبه شورای شهر ۲۰ درصد افزایش یافته است.

خوش‌قدم با اشاره به سهمیه‌بندی بنزین افزود: پیمانکاران و رانندگان سرویس مدرسه اظهار می‌کنند با بنزین یکهزار تومانی با آموزش و پرورش قرارداد منعقد کردند اما با سهمیه‌بندی، قیمت بنزین افزایش یافت.

وی ادامه داد: سرویس مدارس در شهر تهران ماهانه به لیتر بنزین بیشتری از سهمیه در نظر گرفته نیاز دارد که این مشکلات اعتراض بسیاری از پیمانکاران و رانندگان خودروها را در پی داشت.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه این نهاد متولی سهمیه‌بندی بنزین نیست، اظهارداشت: آموزش و پرورش نمی‌تواند اقدام مستقیم برای تامین سوخت سرویس مدارس انجام دهد اما تمام سعی و تلاش خود را می‌کند تا با نهادها و سازمان‌های مربوطه در جهت تسریع در روند تخصیص یارانه بنزین مذاکره شود.

خوش‌قدم گفت: همچنین این نهاد از شهرداری و سازمان تاکسیرانی درخواست کرد در این شرایط خاص درصد بیشتری از ناوگان خود را به سرویس مدارس اختصاص دهند تا دغدغه پیمانکاران در تامین خودرو مناسب کمتر شود.

وی با اشاره به برگزاری کارگروه سرویس مدارس با حضور مدیرکل آموزش و پرورش و نماینده پیمانکاران افزود: در این جلسه مشکلات رانندگان و پیمانکاران که بیشتر در حوزه تامین سوخت بود، مطرح شد و مقرر شد که دغدغه پیمانکاران و رانندگان را به اطلاع وزیر آموزش و پرورش برسانیم تا با همکاری نهادهای دیگر اقدامی برای حل این مشکل کنیم.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش شهر تهران گفت: با وجود این مشکلات، سرویس مدارس فعال هستند و رفت و آمد دانش‌آموزان انجام می‌شود که امیدواریم تمام نهادهای مرتبط در حوزه سرویس مدارس؛ وزارت کشور، شهرداری، شورای شهر و انجمن اولیا برای رفع مشکلات به آموزش و پرورش کمک کنند.

ساماندهی سرویس مدارس

خوش‌قدم درباره چگونگی ساماندهی سرویس حمل و نقل دانش‌آموزان بیان کرد: دستورالعمل اجرایی آیین‌نامه حمل و نقل دانش‌آموزی در کارگروه ماده ۱۹ متشکل از وزرای کشور، آموزش و پرورش، راه و شهرسازی تهیه و به کارگروه ماده ۱۸ متشکل از آموزش و پرورش، نماینده شهرداری (سازمان تاکسیرانی) و نماینده اولیا وظایفی خاص را محول کرده است.

وی افزود: در کارگروه ماده ۱۸، یکسری از تصمیم‌ها از جمله چگونگی عقد قرارداد با پیمانکار، پیشنهاد هزینه‌های حمل و نقل دانش‌آموزی که توسط شورای شهر تصویب می‌شود و تعیین مبلغ اختصاص داده شده به پیمانکار اتخاذ می‌شود و آموزش و پرورش و تاکسیرانی به نمایندگی از شهرداری و نماینده اولیا حق رای دارند.

سامانه سپند

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به راه‌اندازی سامانه «سپند» (سامانه پایش ناوگان دانش‌آموزی) توسط وزارت کشور در سال جاری گفت: همه استان‌های کشور موظف شدند که برای ساماندهی حمل و نقل دانش‌آموزی از این سامانه استفاده کنند.

خوش‌قدم با اشاره به اینکه تاکنون اطلاعات۵۱ هزار دانش‌آموز تهرانی در سامانه سپند ثبت شده است، افزود: این سامانه سال گذشته به صورت آزمایشی در چند استان اجرا شد و امسال هم در سراسر کشور لازم اجرا شد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش شهر تهران از اولین استان‌هایی بود که از سپند استقبال کرد، هر چند که سپند هنوز مشکلاتی دارد اما تنها سامانه در حوزه اجرای سرویس مدرسه است.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه در سامانه سپند پایش و نظارت بر خودروها و رانندگان سرویس مدارس تاکید شده، اظهارداشت: علاوه بر این موضوع‌های مدنظر آموزش و پرورش از جمله تعیین نرخ رفت و آمد هر دانش‌آموز و بارگذاری قراردادهای منعقدشده با پیمانکاران نیز در این سامانه باید مورد توجه قرار گیرد.

خوش‌قدم گفت: مسئولان سپند اعلام کردند که امکانی را برای بارگذاری اطلاعات مورد نیاز آموزش و پرورش فراهم خواهند کرد اما پیش از این باید اطلاعات خودروها، راننده‌ها و دانش‌آموزان در سامانه سپند بارگذاری شود تا آن سامانه بتواند موضوعاتی مانند بحث قراردادها و نرخ‌ها را به نمایش بگذارد.

وی خاطرنشان کرد: خانواده‌ها به خاطر مشکلات اولیه‌ای که برای ثبت نام در سامانه سپند داشتند تمایل کمتری به استفاده از این سامانه دارند، با این وجود آموزش و پرورش موظف به استفاده از این سامانه است و از مدیران مدارس و خانواده‌ها تقاضا داریم برای تسهیل در روند سرویس مدارس در سامانه سپند ثبت‌نام و اطلاعات را تکمیل کنند.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش شهر تهران درباره نظارت این نهاد بر عملکرد سرویس مدارس گفت: امسال با دستور وزیر آموزش و پرورش وقت، نظارت بر سرویس مدارس به سازمان دانش‌آموزی محول شد و ساماندهی سرویس مدارس و انعقاد تفاهم نامه با پیمانکار برعهده انجمن اولیا و مربیان است.

خوش‌قدم با اشاره به ساماندهی بیش از ۱۳هزار خودرو برای سرویس مدارس اظهارداشت: تاکنون ۱۷۰ هزار نفر از دانش‌آموزان تهرانی از سرویس مدرسه استفاده می‌کنند که این آمار نسبت به سال گذشته ۱۰درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: اولیا در صورت مشاهده مشکلاتی در حوزه حمل و نقل دانش‌آموزی؛ راننده، پیمانکار، مدرسه می‌توانند این مسائل را از طریق اداره انجمن اولیا و مربیان اعلام کنند و همچنین می‌توانند این مشکلات را به سازمان دانش‌آموزی و یا اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش شهر تهران اعلام کنند.

تعلیق نصب مسیریاب

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش شهر تهران درباره نصب مسیریاب (GPS) در سرویس حمل و نقل دانش‌آموزان گفت: سه سال گذشته برای نظارت بیشتر بر حمل و نقل دانش‌آموان و راننده، نصب این سیستم در کارگروه ماده ۱۸ مصوب شد که هر سال ۳۰ درصد خودروها به مسیریاب مجهز شوند.

خوش‌قدم افزود: در این زمان بسیاری از شرکت‌ها و پیمانکاران اعتراض و اعلام کردند که تهیه مسیریاب و شارژ مجدد هر ساله آن هزینه‌بر است و باید مبلغ اضافه‌ای برای آنان درنظر گرفته شود که این موضوع هزینه‌های بیشتری را برای خانواده‌ها تحمیل می‌کرد.

وی بیان کرد: از سویی آموزش و پرورش به دنبال این بود که حمل و نقل دانش‌آموزان با حداقل منابع مالی انجام شده و مشکلاتی برای خانواده‌ها ایجاد نشود که مجددا در کارگروه ماده ۱۸ مصوب شد که نصب مسیریاب در خودروهای سرویس مدارس فعلا به حالت تعلیق درآمد.

خوش‌قدم افزود: همچنین سامانه سپند به دنبال این بود که برنامه‌ای را برای کنترل و نظارت بر راننده و خودرو راه‌اندازی کند که امیدواریم هر چه زودتر انجام شود.

چرایی حذف‌ نشدن خودرو پراید

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش شهر تهران درباره چرایی حذف‌نشدن خودرو پراید از سرویس حمل و نقل دانش‌آموزان گفت: موضوع حذف‌ پراید زمانی مطرح شد که پراید ۷ میلیون تومان بود و با توجه به اینکه اقشار ضعیف جامعه از این خودرو استفاده می‌کنند برای ایجادنشدن مشکل برای این قشر، مقرر شد پراید طی روند سه تا چهار ساله؛ به تدریج سالی ۲۰ درصد یا ۳۰ درصد از ناوگان حمل و نقل دانش‌آموزی حذف شود.

وی با اشاره به اینکه حفظ امنیت دانش‌آموزان در طرح حذف پراید مدنظر قرار داشت، افزود: در این طرح به سازمان تاکسیرانی اعلام شد که پراید مدل ۸۵ به پایین به استثنای خودروی زنان سرپرست خانوار برای حمل و نقل دانش‌آموزان استفاده نشود.

خوش‌قدم اظهارداشت: طی مذاکراتی با سازمان تاکسیرانی و ارائه آمار و ارقامی از ناوگان حمل و نقل اعلام شد که با توجه به شرایط موجود و افزایش قیمت خودرو حذف پراید از ناوگان حمل و نقل دانش‌آموزی با مشکل مواجه می‌شود و خودروی جایگزینی برای آن وجود ندارد و فعلا این طرح به صورت تعلیق درآمده است.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش شهر تهران گفت: با توجه به شرایط این نهاد موضوع سلامت خودروی پراید و راننده آن را مورد تاکید قرار داد و به  سازمان تاکسیرانی اعلام کرده که خودروی باکیفیت با تاییدیه معاینه فنی و راننده سالم از لحاظ اخلاقی و عدم اعتیاد به مواد مخدر به آموزش و پرورش معرفی کند.

برچسب‌ها مدارس سرویس مدارس اداره کل آموزش و پرورش تهران دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس سرویس مدارس اداره کل آموزش و پرورش تهران دانش آموزان مدارس سرویس مدارس اداره کل آموزش و پرورش تهران دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۲۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، اختتامیه دومین دوره آموزشی و توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس استعداد‌های درخشان کشور با حضور مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی از کارشناسان و معلمان اداره کل اموزش و پرورش و مدارس استعداد‌های درخشان امروز در مجتمع یاوران مهدی جمکران قم برگزار شد.

در این دوره مربیان پرورشی از سراسر کشور به مدت سه روز با سر فصل‌های مهارت‌های پاسخگویی به شبهات در مدارس، طراحی برنامه‌های اردویی دانش آموزان، مدل تربیتی سمپاد و مشاوره آسیب‌های اجتماعی آشنا شدند.

تجلی نیا مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش در آیین اختتامیه این دورا با اشاره به نقش و جایگاه مهم امور تربیتی در مدرسه تصریح کرد: همه ارکان تعلیم و تربیت در مدرسه نقش تربیتی دارند و اداره این فرایند تربیتی در مدرسه به عنوان تنظیم گر فعالیت‌های پرورشی برعهده مدیر آموزشگاه است.

وی گفت: باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است که در راستای ارتقای آن باید گام برداشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم هم ضمن گرامی داشت یاد و خاطر هزار شهید دانش آموز و ۱۰۰ شهید فرهنگی قم، پیروزی‌های اخیر جبهه‌ی مقاومت و حرکت مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را مایه افتخار و عزت برشمرد و به معلمان یادآور شد که دانش آموزان مهم‌ترین سرمایه‌های کشور و جمهوری اسلامی ایران هستند که برای تعالی و پیشرفت کشور و رسیدن به آرمان‌های انقلاب اسلامی باید به بهترین شکل از این ظرفیت‌ها بهره برد.

رحیمی توانمند سازی معلمان در هدایت، آموزش و تربیت صحیح دانش اموزان به طور خاص دانش اموزان استعداد‌های درخشان را لازم برشمرد و افزود: دوره‌های آموزشی معلمان گام بسیار مهمی در به روز رسانی روش‌های آموزشی و تربیت نسل جدید برای پیشرفت کشور است.
در پایان این مراسم شرکت کنندگان در آزمون ضمن خدمت دوره آموزش و توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس استعداد‌های درخشان شرکت کردند.

دیگر خبرها

  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجرا ست
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی