Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@23:34:58 GMT

تفت در مسیر پیری/ ۲۰ درصد جمعیت ساکن سالمند هستند

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۹۲۲۳۰

تفت در مسیر پیری/ ۲۰ درصد جمعیت ساکن سالمند هستند

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمود واعظ پور، صبح شنبه در نشست مجمع سلامت شهرستان تفت با اشاره به شاخص های جمعیتی این شهرستان اظهار داشت: رشد جمعیت شهرستان تفت هفت دهم درصد است که این میزان نسبت به نرخ رشد جمعیت استان بسیار کم و نصف این میزان است.

وی با اشاره به اینکه میزان رشد جمعیت در استان یزد به طور میانگین ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد است، افزود: علاوه بر این، شهرستان تفت در حال پیر شدن است به نحوی که ۲۰ درصد جمعیت ساکن فعلی در این شهرستان سالمند هستند.

واعظ پور میزان تولدها در تفت را رو به کاهش خواند و بیان کرد: در عوض آمار فوتی ها در این شهرستان رو به افزایش است ضمن اینکه پدیده مهاجرت نیز جمعیت این شهرستان و شاخص های آن را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفت در بخش دیگری از سخنان خود در مورد شاخص های سلامت این شهرستان نیز عنوان کرد: تفت رتبه دوم در زمینه ثبت اطلاعات در سامانه سیب را دارد که بر اساس این اطلاعات، ۸۳ درصد مردم شهرستان به لحاظ قلبی و عروقی، مشکل خاصی ندارند اما ۶۳ درصد آنها دارای اضافه وزن هستند.

واعظ پور همچنین از نوسازی چند خانه بهداشت روستایی در این شهرستان خبر داد و یادآور شد: در دهه فجر امسال از خانه های بهداشت در دو روستای زردین و نصرآباد بهره برداری می شود.

به گزارش مهر، شهرستان تفت در فاصله ۱۵ کیلومتری از مرکز استان قرار گرفته و هم اکنون حدود ۴۰ هزار نفر جمعیت دارد.

کد خبر 4797229

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد دانشگاه علوم پزشکی یزد کاهش جمعیت انتخابات مجلس شورای اسلامی بوشهر ایلام مجلس شورای اسلامی قزوین گرگان بارش برف یاسوج ثبت نام کاندیداها تعطیلی مدارس خطبه های نماز جمعه بیرجند انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۲۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) سخاوت باورنکردنی جوان ساکن غزه در بحبوحه جنگ

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در خوشاب
  • خدمات بسیار خوبی به عشایر تنگستان ارائه شد
  • امکانات حوزه سلامت خوشاب فقط برای ۲۵ درصد جمعیت کفایت می‌کند
  • پیری جمعیت نشاط اقتصادی و اجتماعی را کاهش می‌دهد
  • ویزیت رایگان ۷۴ سالمند ساکن در سرای سالمندان تربت حیدریه
  • بهره مندی هشتاد درصدی جمعیت روستایی ارومیه از شبکه آب و فاضلاب
  • بسته شدن مسیر فرعی مهرستان به ایرانشهر
  • حل معضل پیری جمعیت و افزایش نسل نیازمند تلاش همگانی است
  • (ویدئو) سخاوت باورنکردنی جوان ساکن غزه در بحبوحه جنگ
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در خنک ترین روز بهاری | نقشه میزان آلاینده ها در هر منطقه را ببینید