Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@19:17:36 GMT

عمرالبشیر به ۱۰ سال زندان محکوم شد

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۹۲۳۰۸

عمرالبشیر به ۱۰ سال زندان محکوم شد

بر اساس این گزارش، این دادگاه پس از چند بار تفهیم اتهام او طی ماه های اخیر مبنی بر نگهداری شش میلیون یورو در منزل و کسب مال نامشروع و در عین حال بارها استماع دفاعیات متهم در این خصوص نتوانست به نتیجه مطلوبی برای تبرئه او از این اتهام دست یافته و سرانجام امروز این حکم را علیه او صادر کرد.

ماه آوریل (فروردین) گذشته سرلشکر "عبدالفتاح البرهان" از کشف ۱۱۳ میلیون دلار (آمریکا) در منزل البشیر خبر داد و حتی اعلام کرد که یک تیم از اطلاعات نظامی و دستگاه اطلاعاتی و پلیس و دادستانی این کشور موفق شدند بعد از تجسس در اقامتگاه رئیس جمهوری مخلوع مبالغی پول ملی و ارز خارجی از جمله ۷ میلیون یورو، ۳۵۰ هزار دلار و ۵ میلیارد پوند سودانی (حدود ۱۰۵ میلیون دلار) کشف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آخرین جلسه دادگاه البشیر در خصوص این پرونده در ۱۶ نوامبر (۲۵ آبان) برگزار شده بود که قاضی در آن جلسه هم نتوانسته بود بعد از استماع اظهارات حسابرس کل دولت و اظهارات شاهدین حکم خاصی علیه او صادر کند.

در واقع دادگاه اصلی او در ۱۹ اوت (۲۸ مرداد) دو روز بعد از امضای قرارداد تاریخی میان شورای نظامی و رهبران مخالفان نظام البشیر برای تقسیم قدرت در این کشور برگزار شده بود.

البشیر در آوریل گذشته (اواخر فروردین ماه ۱۳۹۸) پس از تظاهراتی که چند ماه طول کشید و چندین کشته نیز در پی داشت و در اعتراض به بیکاری و فساد برگزار می‌شد از قدرت کنار زده شد تا به پایان مسیر ۳۰ ساله در قدرت در سودان برسد.

او از سال ۱۹۸۹ (۱۳۷۸) حاکم این کشور بود که در  ۱۹ دسامبر سال گذشته (۲۰۱۸) با برپایی تظاهرات‌هایی در خارطوم و تعدادی از ایالت‌های این کشور در اعتراض به گرانی و اوضاع بد معیشتی کشور در ۱۱ آوریل ۲۰۱۹ مجبور شد از قدرت کنار زده شود و در نتیجه یک دولت دولت انتقالی مورد حمایت عربستان سعودی و امارات متحده عربی قدرت را در این کشور در دست گرفت که ریاست دولت موقت آن را "عبدالله حمدوک" به عهده دارد.

برچسب‌ها سودان زندان عمر البشیر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سودان زندان عمر البشیر سودان زندان عمر البشیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۲۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی را محکوم کرد

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی در خصوص فعالیت‌های سایبری را قویا رد و محکوم کرد.

کنعانی تصریح کرد: نهاد‌های آمریکایی نمی‌توانند با برچسب زدن‌های مختلف بی‌اساس به اشخاص و نهاد‌های ایرانی، موج انتقادات جهانی نسبت به سیاست‌های حمایتی نامحدود آمریکا از جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری فلسطین و نیز سرکوب‌های خشونت‌آمیز معترضان در داخل آمریکا را منحرف سازند. 

وی افزود: سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد؛ به دولت آمریکا توصیه می‌کنیم به جای اتهام زنی‌های بی اساس به دیگر کشور‌ها و ملت‌ها به حمایت‌های تسلیحاتی، نظامی، مالی و سیاست‌های بین‌المللی خود از رژیم آپارتاید و اشغالگر صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین پایان داده و در سیاست‌های مداخله جویانه و نیز تهدیدآفرین خود نسبت به حقوق بشر، حقوق بشردوستانه بین‌المللی، حقوق بین الملل و صلح و امنیت بین‌المللی بازنگری نموده و مسئولانه رفتار نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • صدور حکم بمبگذار میدان تقسیم استانبول
  • (ویدئو) روایت تلخ فریدون زندی از افزایش قیمت نجومی دلار در ایران
  • اقدام زیبا و تحسین‌برانگیز یک پاکبان در زنجان
  • جهاد اسلامی کمک‌های آمریکا به اشغالگران را محکوم کرد
  • آمریکا برای این سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد
  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است
  • فارن افرز: چرا قدرت بزرگ‌تر همیشه در ژئوپلیتیک بهتر عمل نمی‌کند؟
  • کنعانی ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی را محکوم کرد
  • قاتل گربه ها به ۱۴ ماه زندان محکوم شد !
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را/ دود این سیاستها به چشم صادر کننده‌ها می‌رود