Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان استاندار خوزستان با تاکید بر توجه به پژوهش در دانشگاه‌ها و مدارس گفت: باید درصد بیشتری از درآمد ناخالص کشور به پژوهش اختصاص داده شود.

غلامرضا شریعتی در آیین نواختن زنگ استانی هفته پژوهش و فناوری که امروز (۲۳ آذر) در مدرسه شهید زهره بنیانیان اهواز برگزار شد، اظهار کرد: آغاز هفته پژوهش را به پژوهشگران، اساتید و دانش‌آموزان محقق تبریک می‌گویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوشبختانه دانش‌آموزان خوزستانی در زمینه پژوهش، کارهای بسیار ارزشمندی انجام دادند.

 وی افزود: میزان رشد، توسعه و ثروت هر کشوری، بر خلاف دهه‌های گذشته بر اساس میزان منابع طبیعی نیست بلکه بر اساس تولید علم و دانشی است که نهایتا منجر به خلق ثروت می‌شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: هر کشوری که در تولید علم و دانش موثر باشد، نسبت به سایر کشورها غنی‌تر خواهد بود. کشورهایی که در تولید علم و تکنولوژی موثر هستند، نسبت به سایر کشورها پیشرفته‌تر و ثروتمندتر هستند.

شریعتی با بیان اینکه خلق علم و دانش نقش حیاتی در جامعه بشری دارد، گفت: تولید علم تنها با پژوهش و تحقیق محقق می‌شود. در گذشته تحقیقات بسیاری در سطح دانشگاه‌ها انجام می‌شد که مورد استفاده نبودند اما امروزه پایان‌نامه‌ها به این سو رفته‌اند که نهایتا منجر به تولید تکنولوژی و دانش می‌شوند. تلاش ما بر این است که پژوهش هدفمند باشد. در غیر اینصورت تنها باعث اتلاف سرمایه می‌شود.

وی ادامه داد: در دانشگاه‌های استان و دانشگاه شهید چمران اهواز یکی از تجهیزات مهم صنعت نفت تولید شد. همچنین در سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان مته‌های حفاری تولید و بومی‌سازی شدند که تنها با امر پژوهش میسر شد.

استاندار خوزستان تاکید کرد: روحیه تحقیق باید در دانش‌آموزان تقویت شود و تشویق شوند که مسائل را تنها با جستجوگری بپذیرند تا در آینده تبدیل به محقق شوند. در این صورت است که کشور پیشرفت می‌کند اما در غیر اینصورت وابسته به منابع طبیعی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه امروزه در مدارس، پژوهش جایگاه خوبی پیدا کرده است، گفت: دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش به پژوهش بپردازند. همچنین باید درصد بیشتری از درآمد ناخالص کشور به این امر اختصاص داده شود. دانشگاه تنها محل آموزش نیست بلکه محل آموزش، پژوهش و تبدیل پژوهش به فناوری و کارآفرینی است. نمی‌توان از دانشجویی که تنها آموزش دیده باشد، انتظار داشت که تبدیل به محقق شود بلکه باید از دوره دانش‌آموزی با پژوهش آشنا شود.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی پژوهش استاندار خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۳۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درآمد مردم لرستان افزایش یابد/ رفاه اجتماعی را ارتقا دهیم

استاندار لرستان به فراهم‌کردن زیرساخت‌های عمرانی و اقتصادی و برقراری رفاه اجتماعی در این استان تأکید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، ابوطالب شفقت در مراسم گرامی‌داشت روز شورا که در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی لرستان برگزار شد، اظهار داشت: اعضای شورای اسلامی شهر و روستا باید بدون دغدغه و با آرامش دوره شناخت را بگذرانند.

او اضافه کرد: اعضای شورا برای جمع‌آوری اطلاعات از اقدامات انجام‌شده، ادامه‌ کارهای نیمه‌کاره و همچنین ایجاد زیرساخت‌های لازم در توسعه و پیشرفت لرستان منابع شناخت هستند.

اولتیماتوم استاندار لرستان برای مصوبات سفر رئیس‌ جمهور

استاندار لرستان با تأکید به خدمت شوراها به حوزه‌های شهری و روستایی، عنوان کرد: اصول عدالت رفتاری و ارتباطی در شوراها و ارگان‌های دولتی این استان در برقرار شود.

شفقت بیان کرد: مشکلات موجود در لرستان به فعالیت و توسعه در حوزه زیرساخت‌ها و آمادگی برای دعوت سرمایه‌گذار و ایجاد اشتغال و فعالیت  کسب‌وکار نیاز دارد.

او خاطرنشان کرد: محور اصلی کار خود را توجه به کسب‌‌وکار و اشتغال گذاشته‌ام و باید تلاش کنیم تا با ارتقای سطح درآمد مردم رفاه اجتماعی را بالا ببریم.

استاندار لرستان با اشاره به فراهم‌کردن زیرساخت‌های عمرانی و اقتصادی در این استان، تأکید کرد: تشکیل اتحادیه‌های اقتصادی از جمله تعاونی‌های روستایی  و مشارکت مردم بسیار مهم است.

شفقت لازمۀ پیشرفت لرستان را اتحاد عمومی و یکپارچگی همه اقشار و آحاد جامعه عنوان کرد و گفت: به همه ارگان‌ها به‌ویژه معاونان خود عدالت رفتاری را تذکر می‌دهیم.

انتهای پیام/645/.

دیگر خبرها

  • سهم اقتصاد روسیه از اقتصاد جهانی به پایین‌ترین سطح می رسد
  • ۲۰ شرکت برتر تولید کننده تسلیحات نظامی در سال ۲۰۲۴؛ از Rheinmetall تا Leonardo
  • ایرنا : دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • دولت سیزدهم کم خرج ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • دولت ایران کم‌ خرج‌ ترین دولتِ در حال‌ توسعه معرفی شد + جدول
  • بیش از ۱۲ هزار پزشک امروز با هم رقابت کردند/ ظرفیت پذیرش آزمون دستیاری ۱۲ درصد افزایش می یابد
  • ۵۰ هزارتن شیرخشک در کارخانجات دپو شده است
  • درآمد مردم لرستان افزایش یابد/ رفاه اجتماعی را ارتقا دهیم
  • سهم ۲۴ درصدی محصولات کشاورزی در تولید ناخالص استان مازندران