Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@01:23:59 GMT

مسیر پرپیچ و خم و دشوار غیبت با ظهور هموار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۹۳۱۳۲

مسیر پرپیچ و خم و دشوار غیبت با ظهور هموار می‌شود

حجت‌الاسلام آقامیری با بیان‌اینکه طبیعت بشر در دوران غیبت با ظهور یکسان است اما مسیر آن متفاوت است، گفت: اینگونه نیست که امام زمان(عج) با تصرف در وجود انسان‌ها، آن‌ها را کامل کند که در این صورت دیگر اختیار انسان بی‌معنا و فاقد ارزش خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید حسین آقامیری» در دانشگاه امام صادق(ع)‌ به سخنرانی پرداخت و گفت: امیرمومنان امام علی(ع) می‌فرمایند: به گونه‌ای تاریخ را یافتم که گویی با گذشتگان خود زندگی کرده‌ام زیرا که تاریخ برای ما تکرار شدنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این استاد حوزه علمیه افزود: برای طراحی آینده باید به گذشته نگاه کرد. جامعه‌ای که مبانی نداشته باشد به راحتی می‌توان تاریخ و مقاصد آن را تحریف کرد چراکه این جامعه فقط ظواهر را می‌بیند و به این دلیل حرف‌های غلط را درست تصور می‌کند، ولی اگر مبنا را بداند هر حرفی را با آن مبنا ارزیابی کرده و صحیح و غلط بودن آن را تشخیص می‌دهد.

 

حجت‌الاسلام آقامیری ادامه داد: با صرف بیان تاریخی نمی‌توان شمر و هارون زمانه را برای جامعه معرفی کرد و این گونه می‌شود که برخی هنوز در شمر و یزید آن زمان متوقف مانده‌اند و این به دلیل نداشتن مبنا است. در واقع داشتن مبنا چگونگی استفاده از تاریخ را آموزش می‌دهد.

 

این استاد حوزه علمیه با استناد به فرمایش دیگری از امیرمومنان امام علی(ع) تاکید کرد:‌ انسان عاقل کسی است که برای آینده‌ خود از گذشته‌اش عبرت بگیرد.

 

وی افزود: طبیعت بشر در دوران غیبت با ظهور یکسان است اما مسیر آن متفاوت است؛ به تعبیر رهبر معظم انقلاب مسیر دوران غیبت بسیار پرپیچ و خم و طاقت فرسا است و این مسیر در دوران ظهور مسیر همواری می‌شود.

 

حجت‌الاسلام آقا میری در ادامه بیان کرد: ائمه معصومین(ع) با علم به سختی مسیر برای هزاران سال بعد برنامه‌ریزی می‌کردند و فرزندانشان را به مناطقی از ایران قدیم با گستره فراوان می‌فرستادند که آن مناطق در شهرهای کنونی نیز است و هر کدام در گوشه‌ای وظیفه تربیت انسان‌ها را بر عهده گرفتند و در این مسیر به شهادت رسیدند.

 

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان باید با اختیاری که خداوند به او داده به امام زمان خود ایمان بیاورد، ابراز کرد: اینگونه نیست که امام زمان(عج) با تصرف در وجود انسان‌ها، آن‌ها را کامل کند که در این صورت دیگر اختیار انسان بی‌معنا و فاقد ارزش خواهد بود.

 

وی ادامه داد: از شیوه حضرت معصومه(س) و امامزاده‌ها درمی‌یابیم که باید به گونه‌ای زندگی کرد که دشمن از وجود ما احساس خطر کند و سعی در به شهادت رساندن ما داشته باشد، این بدان معنی است که آنها سعی در رفع موانع داشتند؛ اگر غیر این بود مامون آنها را به شهادت نمی‌رساند.

 

حجت‌الاسلام آقامیری در ادامه بیان کرد: سختی در این مسیر نباید منجر به ناامیدی شود و ناامید شدن در جریان توحیدی جایی ندارد، ناامید نشدن نکته کلیدی سیره امامزاده‌ها از جمله حضرت معصومه(س) است و باید توجه داشته باشیم نتیجه این مسیر ظهور است.

 

این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: برای ناامید نشدن در این مسیر باید عقبه توسل و اتصال قوی وجود داشته باشد و در صورتی که نباشد انسان دچار ترس و سستی می‌شود. کسانی که در مسیر توحیدی آگاهانه حرکت می‌کنند متوجه می‌شوند حتی یک نماز شب را نباید از دست داد.

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد مسجد خبرگزاری شبستان اجلاس نماز استان بوشهر مسجد نماز جمعه اردبیل عصر غیبت تاریخ انقلاب مهدویت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۳۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعار سال یک دستور عملیاتی است

حجت الاسلام علی خاتمی روز سه شنبه در جلسه شورای اداری استان زنجان گفت: مسوولان باید در خصوص تحقق مشارکت مردم در تولید، طرح بدهند.

وی ادامه داد: ریل گذاری برای تحقق شعار سال وظیفه مهم مدیران و صاحب نظران است.

امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به قانون جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: تبیین و اهمیت این موضوع به صورت مکرر بیان شده و نیاز است تا نتیجه اقدامات و فراهم کردن زمینه ها پیگیری شود.

حجت الاسلام خاتمی بر لزوم تشویق جوانان به فرزند آوری تاکید و اظهار کرد: اصل تشویق، رفع نگرانی هایی است که جوانان مطرح می کنند، از طرفی نگران معیشت بودن شک کردن به وعده خدا برای روزی رسانی به بندگان است.

وی به عملیات وعده صادق و موفقیت آن اشاره کرد و گفت: در این خصوص دوست و دشمن به اقتدار ایران اعتراف کردند از این رو نباید بگذاریم این موضوع فراموش شود.

امام جمعه زنجان گفت: عملیات وعده صادق که پاسخ مشروع ایران بود، حس غرور ملی را تقویت و دل مردم را شاد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • امام جمعه شهر «شروینه» منصوب شد
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • برکت عمر انسان در سایه عمل حسنه است
  • معارفه امام جمعه جدید شهر میانرود دزفول
  • حرکت به سمت بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه اصلی فرماندار کاشان
  • مراسم معارفه امام جمعه بخش سردشت دزفول
  • اژه‌ای: مسیر تحول و تعالی در دستگاه قضا مسیری سخت و دشوار است
  • رسیدن به سن تکلیف آغاز مرحله جدید زندگی است
  • عقل سیاسی باید مردم را به سمت بندگی خدا هدایت کند
  • شعار سال یک دستور عملیاتی است