Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام و المسلمین حمیدرضا ارباب سلیمانی مشاور وزیر و دبیر شورای اقامه نماز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه برای سومین سال پیاپی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دستگاه برتر در امر نماز شد، گفت: بیست و هشتمین اجلاس سراسری نماز ۲۱ آذرماه جاری در استان گلستان برگزار و باتوجه به گزارش‌های مستند این وزارتخانه در مورد اقامه نماز به عنوان یکی از دستگاه‌های موفق در این عرصه شایسته تقدیر شناخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در سال ۹۸ برای اولین بار گزارش‌های مرتبط با نماز در سامانه «سجاده» بارگذاری شد. این سامانه از سوی سازمان امور اداری و استخدامی راه‌اندازی شده است و براساس آن تمام ادارات موظفند با ثبت‌نام در آن گزارش اقدامات خود در حوزه نماز را ارسال کنند، با وجود دشواری فرآیند بارگذاری تمام گزارش‌های یک ساله در این سامانه باید بپذیریم که این سامانه داوری بهتر و دقیق‌تری دارد.

دبیر شورای اقامه نماز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: خوشبختانه ۴۵۰ اداره از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این سایت ثبت‌نام و گزارش‌های خود را بارگذاری کردند و با وجود دقت بیشتر در داوری‌ها، این وزارتخانه به موجب اقدامات خود در حوزه اقامه نماز در یک سال گذشته شایسته تقدیر شناخته و لوح تقدیر به زوارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اهدا شد.

در بخشی از متن لوح تقدیر برای این وزارتخانه آمده است: «هیات عالی داوری ستاد اقامه نماز کشور با الهام از رهنمودها و فرامین مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) به سیزدهمین اجلاس سراسری نماز و در اجرای ماده ۲۰ آیین‌نامه ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز مصوبات هیات محترم وزیران، عملکرد سال ۱۳۹۷ دستگاه‌های اجرایی کشور در زمینه ترویج و توسعه فرهنگ نورانی نماز را براساس ماموریت‌ها و تکالیف حاکمیتی و قانونی و برنامه‌های مصوب هریک از دستگاه‌ها مورد ارزیابی قرار داده و براساس نتایج بدست آمده از بین دستگاه‌های عضو گروه فرهنگی و ورزشی عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شایسته تقدیر می‌باشد.»

مشاور وزیر در امور روحانیت یادآور شد: رتبه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اقامه نماز نشان می‌دهد این وزارتخانه در امر نماز به وظیفه قانونی خود عمل کرده است، البته در همین راستا باید از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکر کنیم که به این حوزه اهتمام داشته و فضا را برای تلاشگران این عرصه فراهم کرد که نتیجه آن جایگاه امروز این وزارتخانه در موضوع اقامه نماز است.

وی افزود: هر اندازه برای نماز و ترویج نمازخوانی کار کنیم کم است، فرهنگ‌سازی برای نماز نیازمند یک برنامه بلندمدت است و در این راستا باید هدف‌گذاری درست و برنامه مدون داشته باشیم، به همین منظور همه تلاشگران عرصه فرهنگ باید برای اثربخشی نماز تلاش کنند و این کار ابتدا باید از کارمندان و خانواده‌های آنها آغاز و سپس به عموم جامعه تسری پیدا کند.

دبیر شورای اقامه نماز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه نماز از موارد اختصاصی برای اسلام نیست، گفت: نماز در تمام ادیان و انبیاء مورد اهتمام بوده است، برای رسیدن به این حقیقت می‌توان به آیات ۴۰ سوره ابراهیم، ۱۴ طه، ۳۱ و ۵۵ مریم، ۱۷ لقمان و ۸۷ هود اشاره کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ارباب سلیمانی ابراز داشت: رسول خدا (ص) در روایتی می‌فرمایند«خَیْرُ اَلدُّنْیَا وَ اَلْآخِرَةِ فِی اَلصَّلاَةِ وَ بِهَا یَتَبَیَّنُ اَلْمُؤْمِنُ مِنَ اَلْکَافِرِ وَ اَلْمُخْلِصُ مِنَ اَلْمُنَافِقِ » خیر دنیا و آخرت در نماز است، به وسیله نماز مرز بین کافر و مومن، مخلص و منافق جدا و آشکار می‌شود.

وی در پایان گفت: یکی از مشکلات جوامع بشری انحرافات فکری و آسیب‌های فردی و اجتماعی است، برای نجات از این مشکلات امیرالمومنین علی بن ابی‌طالب (ع) می‌فرماید «الصَّلاةُ حِصنٌ مِن سَطَواتِ الشَّیطانِ» نماز دژ مستحکم در برابر حملات شیطان است.

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ستاد اقامه نماز کشور ستاد اقامه نماز کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ستاد اقامه نماز کشور ستاد اقامه نماز کشور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ستاد اقامه نماز کشور ستاد اقامه نماز کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۳۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت معصومه حائری

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت معصومه حائری (عروس امام خمینی (ره)) را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متن پیام محمدمهدی اسماعیلی به شرح زیر است:

"إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

در گذشت بانوی مومنه سرکار خانم معصومه حائری را به خاندان‌های معزز و مکرم امام راحل (ره)، حائری یزدی و فرزندان گرامی‌شان تسلیت عرض می‌کنم.

مجاهدت این بانوی گرامی در همراهی با آیت‌الله حاج آقا مصطفی خمینی(ره)  در سال‌های مبارزه و تبعید، ان شاءالله توشه و همراه مناسبی برای سفر آخرتشان خواهد بود."

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام
  • راه اندازی سومین مرکز تخصصی نماز کشور در استان؛بزودی
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت معصومه حائری
  • اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله مهدوی
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت الله مهدوی
  • خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد
  • اختتامیه جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل