Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب،  علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در بدو ورود به کشور ترکیه برای حضور در دوازدهمین مجمع عمومی اجلاس مجالس آسیایی در جمع خبرنگاران اهداف سفر به ترکیه و اهمیت اجلاسی که امروز بعدازظهر برگزار می شود را تشریح کرد و گفت: به دلیل دو مسئله اقتضا می کرد که این سفر انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کشور ترکیه که کشور دوست و برادر ماست، با ما مراودات تجاری خوبی دارد. همچنین در مسائل مختلف منطقه ای رایزنی نزدیکی با این کشور داریم. از سوی دیگر در سطح پارلمان هم ارتباط خوبی با کشور دوست ترکیه داریم.

وی با بیان اینکه مجمع عمومی مجالس آسیایی فرصتی است تا با توجه به شرایط منطقه ، گفتگویی با ترکیه داشته باشیم، اظهار داشت: این اجلاس متشکل از مجالس کشورهای آسیایی است، کشورهای آسیایی در قرن معاصر جهش خوبی در موضوعات مختلف از جمله اقتصادی، علمی و فناوری داشته اند.

لاریجانی افزود: در اینگونه اجلاس ها سازوکارهایی که بشود از پتانسیل کشورهای آسیایی استفاده شود، فراهم می شود.

رئیس قوه مقننه کشورمان با تاکید بر اینکه اجلاس مجالس آسیایی با نگاه چندجانبه گرایی انجام می شود، گفت: باید این نگاه تقویت شود و با هیات های پارلمانی کشورهای دیگر نیز مذاکره داشته باشیم.

وی عنوان کرد: بین ما و کشورهای عضو اجلاس از جمله ترکیه، همکاری های اقتصادی و برخی مسائل دیگر مطرح می شود و زمینه برای سرمایه گذاری در کشورهای دیگر نیز فراهم خواهد شد.

لاریجانی همچنین در پاسخ به این سوال که مصوبات اجلاس های سال گذشته مجمع عمومی مجالس آسیایی پیگیری می شود یا خیر؟ گفت: در اجلاس ها هماهنگی مصوبات و موضوعات مطرح می شود و بیشتر مصوبات برای پایه گذاری در راستای همکاری دولت هاست تا بتوانیم تجارت بین کشوری را بین اعضای اجلاس ایجاد کنیم. در اجلاس های گذشته سازوکارهای بین دولت ها تا حدودی بحث و فراهم شده است و اجلاس هایی که بین دولت ها برگزار می شود، در این زمینه بحث می کنند تا همکاری علمی و فناوری بیش از گذشته فراهم شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه پارلمان ها کار اجرایی نمی کنند و بیشتر بسترها را فراهم می کنند، گفت: با این حال در اجلاس ها نکات خوبی مطرح شده که اگر پیگیری شود ، با توجه به شرایطی که کشورهای آسیایی دارند، ارتباطات را نزدیک تر می کند و می تواند در آینده برای جایگاه آسیا مهم و مفید باشد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۳۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنده پلی‌آف آخرین مسافر آسیایی جام‌جهانی / افغانستان و قرقیزستان به‌دنبال کسب سهمیه پنجم

تیم‌های ملی فوتسال افغانستان و قرقیزستان به فینال پلی‌آف جام ملت‌های ۲۰۲۴ آسیا رسیدند و برای کسب سهمیه پنجم جام‌جهانی تلاش خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، صعود تیم ملی فوتسال ازبکستان به جمع چهار تیم نهایی جام ملت‌های فوتسال ۲۰۲۴ آسیا و استفاده از سهمیه صعود به جام‌جهانی که همین تیم میزبان مسابقات جام‌جهانی است باعث برگزاری دیدارهای حذفی برای انتخاب تیم پنجم به‌انجام برسد تا اینگونه شانس‌مجدد به تیم‌های حذف شده در مرحله قبلی (یک‌چهارم نهایی) برای تلاش در مسیر رفتن به جام‌جهانی داده شود.

در نخستین بازی مرحله حذفی برای انتخاب تیم پنجم قاره آسیا، افعانستان از ساعت ۱۰:۳۰ امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ به مصاف عراق رفت و در روزی که گلر بازی گذشته خود و چپ پای اصلی‌اش را به‌دلیل مصدومیت بر روی نیمکت خود نشانده بود، با انگیزه ظاهر شد و با پیروزی پنج بر سه راهی دور بعد شد.

تیم مجید مرتضایی باوجود اینکه ابتدا از حریف خود عقب افتاد هرگز ناامید نشد و توانست با ارائه یک فوتسال زیبا خصوصاً در نیمه اول در نتیجه فاصله ایجاد کرده و در نیمه دوم نبض بازی را در دست بگیرد. عملکرد دروازه بان افغانستان در این بازی نیز یکی از نقاط عطف پیروزی و صعود این تیم بود.

دیگر دیدار این مرحله هم از ساعت ۱۲:۳۰ بین تیم‌های ملی فوتسال ویتنام و قرقیزستان برگزار شد که با پیروزی سه بر دو قرقیزها همراه شد و بنابراین تیم های افعانستان و قرقیزستان برای انتخاب پنجمین تیم قاره‌کهن به جصاف هم خواهند رفت.

در نهایت تیم برتر این بازی‌ها می‌تواند آخرین سهمیه باقی مانده قاره آسیا برای جام‌جهانی ۲۰۲۴ را که به میزبانی ازبکستان برگزار خواهد شد کسب کند. گفتنی است از پنج سهمیه آسیا در جام‌جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان، چهار سهمیه مربوط به منطقه آسیای‌میانه (CAFA) و یک سهمیه مربوط به منطقه جنوب شرق (ASEAN) است.

کد خبر 748139

دیگر خبرها

  • به برکت نگاه اسلام، شاهد ارتقای جایگاه کار و کارگر پس از انقلاب هستیم
  • برنده پلی‌آف آخرین مسافر آسیایی جام‌جهانی / افغانستان و قرقیزستان به‌دنبال کسب سهمیه پنجم
  • ویدیو/ ارتقای اقتصاد مکمل میان ایران و کشورهای آفریقایی
  • اجلاس روسای FIU کشورهای عضو بریکس در کشور روسیه برگزار شد
  • وحیدی: سفر رئیس‌جمهور به کشورهای همسایه و منطقه فرصت سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند
  • اصفهان دهم اردیبهشت میزبان اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD)
  • جوانان و امیدهای بوکس ایران در رینگ آسیایی
  • اصفهان؛ میزبان دومین اجلاس مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا
  • جوانان و امید‌های بوکس ایران در رینگ آسیایی
  • ارتقای ۱۳ پله‌ای جایگاه پارک علم و فناوری خراسان شمالی در کشور