Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-27@20:44:44 GMT

راه‌اندازی ۵ هزار مگاوات نیروگاه کلاس F در ایران

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۹۴۲۹۵

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت نیرو، علی‌رضا نصراللهی با اشاره به انعقاد قرارداد احداث پنج هزار مگاوات نیروگاه کلاس F میان گروه مپنا و شرکت زیمنس آلمان و انتقال تکنولوژی ساخت این توربین‌ها به داخل کشور، گفت: هشت ساختگاه به منظور راه‌اندازی توربین‌های کلاس F یاد شده در نظر گرفته شده که هم اکنون اقدامات اجرایی چهار ساختگاه بندرعباس، اندیمشک، سهند و رامین اهواز آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: چهار ساختگاه بعدی نیز برای راه‌اندازی نیروگاه‌های کلاس F مربوط به لرستان، تهران، اصفهان و بوئین‌زهرا خواهد بود که پس از ساخت نیروگاه‌های یاد شده و انتقال تکنولوژی این عرصه به داخل کشور، ایران نیز صاحب تکنولوژی ساخت توربین‌های کلاس F به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین توربین‌های جهان خواهد شد.

مجری طرح‌های نیروگاهی سیکل ترکیبی افزود: ارزش کل قرارداد راه‌اندازی پنج هزار مگاوات نیروگاه کلاس F در کشور بالغ بر 2.2 میلیارد یورو است که حدود 500 میلیون یورو (6 هزار میلیارد تومان) از این مبلغ برای راه‌اندازی نیروگاه 906 مگاواتی هنگام اختصاص یافته است.

نصراللهی تاکید کرد: نیروگاه هنگام دارای دو واحد گازی 307 مگاواتی و یک واحد بخار به ظرفیت 292 مگاوات است که واحد نخست گاز نیروگاه هنگام به عنوان اولین نیروگاه کلاس F دولتی ایران اواسط بهمن‌ماه امسال در قالب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران به بهره‌برداری خواهد رسید.

مجری طرح‌های نیروگاهی سیکل ترکیبی راندمان این نیروگاه را بالغ بر 58 درصد برشمرد و افزود: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته واحد دوم گاز این نیروگاه نیز پیش از پیک تابستان سال 99 وارد مدار خواهد شد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران جهان زهرا گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۴۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توان نیروگاهی نکا برای تولید برق افزایش یافته است

ایسنا/مازندران استاندار مازندران پسروی و کاهش تراز آب دریای خزر را موجب اختلال در توان نیروگاهی دانست و گفت: برای افزایش تولید برق لایروبی حوضچه‌ها و نیروگاه دیگری آماده شده است که به‌زودی بهره‌برداری می‌شود.

یوسف نوری ۶ اردیبهشت در بازدید از نیروگاه برق شهید سلیمی نکا، به قدمت نیروگاه تولید برق نکا اشاره کرد و افزود: تجهیز، تعمیر و به روز رسانی نیروگاه برق نکا با توان داخلی و استفاده از شرکت‌های دانش بنیان نوسازی شده است.

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به دانش فنی و برخورداری از ابزار و تکنیک‌های جدید، خاطرنشان کرد: منابع انسانی در نیروگاه نکا دارای مهارت ویژه‌ای در بخش فنی هستند.

این مسئول افزود: تامین نقدینگی و اجرای برنامه کوتاه مدت در اولویت کاری ما قرار دارد از این رو لازم است روش مالی جدید برای نیروگاه در نظرگرفته شود و در پروژه‌ها از توان و مشارکت مردم نیز استفاده شود.

مدیرعامل نیروگاه برق نکا نیز با ابراز خرسندی از اینکه استاندار مازندران از توان و تجربه خود پیگیر مسائل مالی و فنی نیروگاه است، گفت: تامین نقدینگی و اجرای برنامه کوتاه مدت اعم از تعمیر ۱۱ واحد بخار از ۱۴ واحد برنامه‌ای است که در دستور کار قرار دارد.

ادبی فیروزجایی با بیان اینکه امسال علی‌رغم سال گذشته ۲ واحد بخار از محدودیت خارج می‌شود، افزود: در استان مازندران مشکل ناترازی تامین برق را داریم که امیدواریم با رفع محدودیت واحدهای بخار شاهد حل مشکل تامین آب دریای خزر باشیم و با آمادگی کامل در پیک تابستان خدمت رسانی کنیم.

وی با اشاره به اینکه هیچ کوتاهی در تامین برق مازندران انجام نمی‌شود از مردم استان درخواست کرد تا با صرفه‌جویی در مصرف برق فرهنگ سازی لازم انجام شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق
  • خروج از مدار واحد ۳ بخار نیروگاه نکا
  • اجرای طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق در مازندران
  • از تولید توربین تا توسعه گلخانه‌های تولید بذر ودام اصلاح شده
  • توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت
  • استاندار مازندران؛ گره کور طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برقِ نیروگاه شهید سلیمی نکا را باز کرد
  • توان نیروگاهی نکا برای تولید برق افزایش یافته است
  • راه‌اندازی ۴ نیروگاه خورشیدی در سال جدید
  • فراهم شدن مقدمات احداث چهارمین هنرستان انرژی اتمی کشور در هرمزگان
  • اختصاص زمین برای احداث ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در تهران