Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

مخترع ربات خورشیدی موانع جاده‌ای گفت: رباتی که توسط بنده طراحی‌ شده است به‌صورت سه ولت کار می‌کند و حتی با باتری موبایل می‌توانند در برابر باد و طوفان از آن استفاده کنند اما متأسفانه توسط اداره راه و شهرسازی مورد حمایت قرار نگرفته است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، محمد کیامهر فناور و مخترع ربات خورشیدی موانع جاده‌ای با اشاره به ثبت این طرح، تصریح کرد: ربات طراحی‌شده توسط من ربات خورشیدی با مصرف برق پایین به انداز سه ولت است و می‌تواند وجود موانع در جاده‌ها را به رانندگان هشدار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر نمونه‌هایی از این طرح در بازار وجود دارد که توسط اداره راه استفاده می‌شود اما با توجه به مصرف بالای برق آن سریع انرژی‌اش تخلیه می‌شود و از کار می‌افتد در نتیجه پیمانکاران دچار مشکل می‌شوند.

این مخترع اظهار کرد: رباتی که توسط من طراحی‌شده است به‌صورت سه ولت کار می‌کند و حتی رانندگان با باتری موبایل می‌توانند در برابر باد و طوفان از آن استفاده کنند اما متأسفانه توسط اداره راه و شهرسازی موردحمایت قرار نگرفت.

وی یادآور شد: عدم‌حمایت مسئولین به‌قدری من را دلسرد کرد که نمونه اولیه ساخته‌شده را در سطل آشغال انداختم، از مسئولین می‌خواهم که از این طرح حمایت کنند چراکه به نفع مردم است، همان‌طور که می‌دانید در سال‌های اخیر چندین خودرو و اتوبوس دچار آتش‌سوزی شده بودند.

کیامهر تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین دلیل آتش‌سوزی اتصال باتری با بدنه است چراکه برق زیادی دارد و باعث انفجار می‌شود، طی سه سال گذشته تحقیقات زیادی انجام دادم و توانستم محافظی بسازم که در برابر ضربه و حرارت مقاوم باشد.

وی تأکید کرد: ربات طراحی‌شده مورد تأیید متخصصین قرارگرفته است اما هیچ ارگانی کمک نمی‌کند، پارک علم و فناوری طرح را قبول کرده است اما باید دفتری در پارک اجاره کنم که از پس اجاره آن برنمی‌آیم چراکه من محقق هستم و درآمدی ندارم.

پارک علم و فناوری قزوین قول حمایت داده است

این فناور یادآور شد: وقتی ما می‌توانیم کاری انجام دهیم و نمونه‌سازی کنیم باید از ما حمایت کنند و درآمدی برای ما در نظر بگیرند تا بتوانیم مجدد تحقیق کنیم نه اینکه با موانع روبه‌رو شویم، پارک علم و فناوری قول داده است که این طرح را اجرایی کنیم و حمایت کنند.

وی تأکید کرد: کولر خورشیدی ویژه ادارات طرح دیگری است که در دست اقدام دارم، در این طرح کولر می‌تواند از برق ۱۲ ولت و در طول روز از نور خورشید استفاده کند این طرح برای منازل نیز مفید است.

کیامهر یادآور شد: همچنین برق توربین‌های کوچک در مسیر رودخانه‌ها را می‌توانیم تأمین کنیم تا به کوهپایه‌هایی که برق ندارد برق برسانیم، این کار هزینه زیادی ندارد؛ اگر مسئولین حمایت کنند طرح‌های متنوعی در این حوزه وجود دارد.

وی بیان کرد: از نوجوانی ماکت هواپیما درست می‌کردم و طرح‌های مختلفی اختراع می‌کردم و هر مشکلی را که می‌بینم تلاش می‌کنم برای رفع آن طرحی بسازم؛ یکی از مشکلات ما در این راه دارایی و مالیات است که باید در این حوزه نیز موردحمایت قرار بگیریم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۴۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت‌ها باید همه جانبه و یکپارچه باشد

 امین میرزازاده ملی پوش کشتی فرنگی روز گذشته در مسابقات کشتی فرنگی جام تختی که در اهواز برگزار می‌شود، تماشاگر مسابقات بود.

او درباره کسب عنوان مرد ورزش ایران، عنوان کرد: خدا را شکر می‌کنم که این توفیق را به من داد. این عنوان به من تنها نیست متعلق به کل جامعه کشتی است که برای اعتلای پرچم کشورمان تلاش می‌کنم.  

دارنده مدال طلای جهان در پاسخ به این سوال که پنج خوزستانی مسافر المپیک هستند، گفت: جای تشکر دارد که برای دومین سال اهواز میزبانی را برعهده گرفته است. این میزبانی‌ها به پیشرفت بیشتر کشتی کمک می‌کند.  

میرزازاده درباره اینکه توقعات از شما در المپیک پاریس بالاست، انتظار چه مدالی از خود دارید؟ تصریح کرد: تلاش می‌کنم با خوشرنگ‌ترین مدال دل مردم را شاد کنم. هیچ کس با ناامیدی به المپیک نمی‌رود. همه بچه‌ها شرایط خوبی دارند. اردو‌ها از ۱۸ اردیبهشت اردو‌ها شروع می‌شود و چند ماه اردوی پرفشار داریم. امیدوارم بهترین نتایج را در المپیک کسب کنیم.  

این فرنگی‌کار سنگین‌وزن کشورمان درباره اینکه در آستانه المپیک درخواست شما از مسئولان چیست، یادآور شد: اولین درخواست من این است بتوانیم با آرامش تمرینات را دنبال کنیم و مسئولان هم با ما و فدراسیون کشتی همراه باشند. این حمایت از شهرستان و استان شروع می‌شود و به کشور می‌رسد. ما انتظار داریم این حمایت‌ها همه جانبه و یکپارچه باشد.

میرزازاده در پاسخ به این سوال که حسن رنگرز اولین سال حضور خود را به عنوان مربی در المپیک خواهد داشت، نظر شما در این باره چیست؟، گفت: او شخصی است که بدون برنامه به مسابقات نمی‌رود و قطعا برنامه‌ریزی خوبی انجام خواهد گرفت تا حضوری موفق و خوب در المپیک داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی کشتی و رزمی

دیگر خبرها

  • محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ فرزندتان را به ربات آزمون دهنده تبدیل نکنید!
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است
  • حمایت‌ها باید همه جانبه و یکپارچه باشد
  • کارگران زحمت کشور نیازمند توجه مسئولان هستند
  • حل معضل پسماند در استان نیازمند هم افزایی مردم و مسئولان مرتبط است
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است
  • جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است