Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین باشگوه « جشن تکلیف دانش آموزان » به همت کانون فرهنگی هنری امام حسین(ع) در شهرک مسکونی توانیر بندرعباس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، دانش آموزان مقطع متوسطه اول پسرانه شهدای خلیج فارس با حضور در مسجد امام حسین(ع) شهرک مسکونی توانیر، طی آیینی رسیدن به سن تکلیف خود را جشن گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این آیین با حضور اولیاء دانش آموزان و با هدف ترویج فرهنگ دینی، ترغیب دانش آموزان به انجام فرایض دینی، توسعه عفاف و حجاب و همچنین باقی ماندن خاطره‌ای خوب در ذهن دانش آموزان برگزار شد. 

 

حجت الاسلام « علی اصغر ملایی »، مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری امام حسین(ع) در این آیین که در مسجد امام حسین(ع) شهرک مسکونی نیروگاه بندرعباس برگزار شد، گفت: رسیدن به سن تکلیف، آغاز دور جدیدی در زندگی یک نوجوان مسلمان است.

 

وی با بیان اینکه  نوجوانان باید در این سن با الفبای بندگی و معبودیت آشنا شوند، افزود: دانش آموزان در آیین جشن تکلیف به زیبایی الهی و معنوی جهت شناخت پروردگار و درک بالای کمال انسانی دست پیدا می کنند.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری امام حسین(ع) به تبیین ضرورت توجه مکلفین به احکام شرعی پرداخت و اظهار کرد: احکام شرعی همگی متناسب با توانایی ها و قابلیت های انسان وضع شده است.

 

وی عنوان کرد: وجود قابلیت های انسانی با رسیدن به مرز بلوغ و به تبع آن تشریع سن تکلیف در حقیقت زمینه ساز رسیدن به اهداف متعالی خلقت است.

 

 

در ادامه نماز جماعت ظهر و عصر به امامت حجت الاسلام ملایی با حضور دانش آموزان و اولیای آنها برگزار شد.

 

در پایان برنامه نیز هدایایی به رسم یادبود به دانش آموزان ملکف اهدا شد.

 

« جشن تکلیف چیست؟»؛ وقتى پسر يا دختر به سنّ معيّنى رسيدند و بالغ شدند، به آنان «مكلّف» گفته مى شود.

 

كسى كه به سنّ تكليف مى رسد، بايد دستورهاى دينى را انجام دهد و به واجبات عمل كند و از آنچه خداوند ممنوع ساخته (يعنى محرّمات) پرهيز كند.

 

جشن تکلیف برای دختران مسلمان، در پایان ۹ سالگی و آغاز ۱۰ سالگی و برای پسران، پایان ۱۵ سالگی و آغاز ۱۶ سالگی می‌باشد.

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد قرآن کریم فعالیت های مسجدی کانون های مساجد مسجد کانون های مساجد اجلاس نماز استان بوشهر کانون فرهنگی هنری امام حسین ع جشن تکلیف بندرعباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۴۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سعید غفاریان، از برگزاری مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم دانش‌آموزی خبر داد و گفت: این مسابقات ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ماه جاری با حضور دانش‌آموزان برگزیده مرحله ناحیه‌ای در مجتمع فرهنگیان یزد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۶۵۰ نفر از دانش‌آموزان توانستند به این مرحله راه یابند، که دانش‌آموزان پسر در ۱۱ رشته و دختر در ۱۰ رشته طی دو روز به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت اظهار کرد: مسابقات امسال متفاوت از گذشته برگزار می‌شود به نحوی که مرحله غیر حضوری حذف و متسابقان در مرحله حضوری به رقابت می‌پردازند.

غفاریان با اشاره به اینکه مسابقات از حالت پایه‌ای خارج و در مقاطع تحصیلی برگزار می‌شود افزود: در مسابقات گذشته پس از برگزاری مسابقات، مراسم اختتامیه در همان روز برگزار و برترین‌ها تجلیل می‌شدند، اما امسال بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، مراسم واحد برای اختتامیه خواهیم داشت که با حضور مسئولان استان از برگزیدگان و راه یافتگان به مرحله کشوری تجلیل خواهد شد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن فرهنگیان گفت: این مسابقات نیز ۱۳ اردیبهشت‌ماه برگزار و ۴۰ نفر از فرهنگیان که توانستند در مرحله غیر حضوری رتبه برتر را کسب کنند، در پنج رشته در مرحله حضوری به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

دیگر خبرها

  • گزیده از سخنان ائمه جمعه شهرهای استان قم
  • قدردانی امام جمعه تکاب از اجرای طرح نور
  • آیین بزرگداشت ورزش پهلوانی در بندرعباس
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم جشن تكليف دانش آموزان دختر در شهر نسر  
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد + فیلم
  • هزار هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • رسیدن به سن تکلیف آغاز مرحله جدید زندگی است
  • تکلیف افزایش قیمت برق روشن شد