Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@02:44:59 GMT

به دنبال رشد کیفی و صادرات محصولات کشاورزی هستیم

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۹۴۹۳۱

به دنبال رشد کیفی و صادرات محصولات کشاورزی هستیم

ایسنا/اصفهان رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان گفت: در سایه تبلیغات و بازاریابی به دنبال صادرات محصولات کشاورزی هستیم.

مهرداد مرادمند ظهر امروز (شنبه) در نشست خبری هجدهمین نمایشگاه بین المللی جامع صنعت کشاورزی اصفهان، اظهار کرد: اصفهان به دلیل شرایط خاص آن، یکی از استانی های تاثیرگذار در صنعت کشاورزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اصفهان یکی از قطب های اصلی تولید محصولات کشاورزی در بخش های گلخانه ای، باغی، دامی، پروتئینی و ... است، تاکید کرد: تنوع اقلیمی و موقعیت استان اصفهان موجب پتانسیل بالای بخش کشاورزی آن شده است.

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان با تاکید بر اینکه نمایشگاه موجب رشد صنعت کشاورزی می شود، تصریح کرد: نمایشگاه موجب برقراری ارتباط و شناسایی شرکت های معتبر در حوزه کشاورزی، رقابت سالم و تبادل اطلاعات بین آنها و ... می شود.

وی تصریح کرد: تنها به دنبال افزایش کمی تولید محصولات کشاورزی نیستیم و در پی رشد کیفی تولید هستیم، به همین منظور در سایه تبلیغات و بازاریابی به دنبال صادرات محصولات کشاورزی هستیم.

مرادمند در ادامه با اشاره به وضعیت کشاورزی استان اصفهان، گفت: اصفهان در آبیاری تحت فشار، استان دوم کشور است اما به نسبت سطح اراضی کشاورزی، استان نخست است.

وی با اشاره به اجرای سامانه های نوین آبیاری در ۱۷ هزار و ۶۰۰ هکتار، اظهار کرد: از ابتدای این طرح تاکنون ۱۲۹ هزار هکتار اراضی استان به سامانه های نوین آبیاری تجهیز شده ایم، همچنین بالغ بر ۹۰ هزار هکتار شبکه های آبیاری کشاورزی استان بازسازی و زهکشی شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه ۷۴ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی استان زیر کشت محصولات باغی است، تاکید کرد: در این اراضی ۴۵۰ هزار تن محصول در سال تولید می شود، البته به دنبال باغات سازگار با کم آبی همچون پسته، انار، انگور، گیاهان دارویی، قارچ خوراکی، زعفران و ... هستیم.

وی با اشاره به ۱۸۴۰ هکتار کشت گلخانه ای در استان اصفهان، اظهار کرد: ۱۶۷۴ هکتار کشت گلخانه ای سبزی و صیفی و بقیه کشت گلخانه ای گیاهان زینتی است، همچنین به دنبال افزایش ۲۰۰ هکتاری کشت گلخانه ای تا پایان سال جاری هستیم.

مرادمند با اشاره به کشاورزی در حوضه زاینده رود، اظهار کرد: در سال آبی جاری ۶۰ هزار و ۵۰۰ هکتار گندم آبی، ۱۸ هزار و ۲۷۰ هکتار گندم دیم، ۴۶ هزار و ۴۰۰ هکتار جو آبی و ۲۴۱۰ هکنار جو دیم کشت شده است.

وی همچنین تاکید کرد: به دنبال انتقال فصل کشت از بهار به پاییز جهت سازگاری با شرایط آبی استان هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی کشاورزی نمايشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۴۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز آلودگی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست اصفهان، شاخص میانگین کیفی هوای این کلانشهر سومین روز از اردیبهشت با ۸۳ AQI در وضعیت قابل قبول است.
همچنین شاخص کیفی هوا براساس سامانه‌های برخط ۲۴ ایستگاه در منطقه پروین با ۱۵۶ و زینبیه ۱۶۲ AQI در وضعیت ناسالم برای عموم در حالیکه در منطقه میرزا طاهر با ۲۹ وشهر مبارکه با ۳۸ AQI در وضعیت پاک است.
همچنین شاخص کیفی هوا در مناطق شهر سگزی با ۱۰۸، زرین شهر با ۱۴۶، دانشگاه صنعتی اصفهان با ۱۲۶ AQI ناسالم برای گروه‌های حساس است.
کیفیت هوای همچنین در مناطقی از شهر اصفهان از جمله ۲۵ آبان با ۷۴ ف احمدآباد ۸۲، انقلاب ۶۴، پارک زمزم ۹۷، خرازی ۵۸، رهنان ۷۷، سپاهان شهر ۶۰، ولدان ۸۸، کردآباد ۶۶، کاوه ۱۰۰، قهجاورستان ۸۱ و فیض ۵۱، و شهر‌های شاهین شهر با ۷۸ و خمینی شهر با ۵۳، کاشان ۶۳ ونجف آباد ۷۲ AQI در وضعیت قابل قبول است.
شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

دیگر خبرها

  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان
  • زیمبابوه به صنعت کشاورزی و دارویی ایران نیازمند است
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار عبور کرد
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار گذشت
  • حضور بازرگانان محصولات کشاورزی و شیلات در نمایشگاه ایران اکسپو
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز آلودگی
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز