Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-07@10:26:44 GMT

رفع موانع سرمایه گذاری اولویت ماست

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۹۵۹۳۴

رفع موانع سرمایه گذاری اولویت ماست

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان گفت: تسهیل و رفع موانع دست و پا گیر برای سرمایه گذاران اولویت ماست و در راه گرفتن مجوزها سرمایه گذاران، در حوزه های مختلف گردشگری را یاری خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ امیر ارجمند اعلام داشت: ما در میراث بنا را بر حمایت از سرمایه گذاری گذاشته ایم، چه سرمایه گذاران داخلی و چه سرمایه گذاران خارجی، پس در این راستا در رفع موانع موجود در این حوزه فروگذار نخواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر ارجمند ادامه داد: حوزه های بسیاری در زنجان بکر و کار نشده است و مجموعه میراث استان بر آن است تا با تسهیل تمام قوانین و ضوابط دست و پاگیر به توسعه گردشگری استان سرعت ببخشد.

ارجمند گفت: ما در زنجان مجموعه ای از خاص ترین جاذبه های تاریخی و طبیعی را داریم ، گنبد سلطانیه بزرگترین بنای آجری جهان ، مجموعه بی نظیر مردان نمکی، طولانی ترین بازار سرپوشیده جهان، غار آهکی کتله خور و یا بنای رختشویخانه جاذبه های منحصر به فرد استان زنجان است .

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان با اشاره به اینکه این استان 823 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست میراث ملی دارد، افزود:اگر کسی در استان فکر می کند بنای تاریخی واجد ارزش دارد به میراث بیاید تا با مشارکت هم آنرا برای تبدیل به اقامتگاه مرمت کنیم.

امیر ارجمند تصریح کرد: توسعه سرمایه گذاری در بخش های مختلف احیا و مرمت بناهای تاریخی، احداث مجتمع های بین راهی-گردشگری ،هتل ها، اقامتگاه های ارزان قیمت و اقامتگاه های بومگردی برای ما از اهمیت فراوانی برخوردار است .

وی خبر از ایجاد 10 اقامتگاه بومگردی در 10 روستای خرمدره را داد و گفت: یکی از برنامه های میراث، توسعه اقامتگاه های بومگردیست به گونه ای که از 15 روستای شهرستان خرمدره به خاطر طبیعت زیبای آن، در 10 روستا اقامتگاه بومگردی ایجاد خواهد شد.

ارجمند در خصوص پروژه های مهم استان اظهار کرد: توسعه هتل بزرگ زنجان، احداث یک هتل سه ستاره، تعیین تکلیف مجتمع بنانور زنجان، احداث پارک آبی خرمدره و تکمیل دو مجتمع بین راهی از جمله پروژه های بزرگ در دست اجرا در بخش گردشگری زنجان هستند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان در پایان با اشاره به مکانیزه شدن اخذ مجوز موافقت اصولی عنوان کرد: مکانیزه شدن فرایند اخذ مجوز موافقت اصولی برای متقاضیان ایجاد تاسیسات گردشگری  با ثبت درخواست در پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در راستای تسریع و تسهیل امر سرمایه گذاری و ایجاد تعاملات دو سویه در سال 98 اجرائی شده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان زنجان رفع موانع سرپرست اداره کل میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۵۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعلیق و لغو مجوز فعالیت ۲ دفتر خدمات مسافرتی در گیلان

سید محمدعلی حسینی‌نسب، سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گیلان گفت: پروانه بهره‌برداری یک دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان در ماه اردیبهشت به حالت تعلیق درآمد و یک دفتر نیز لغو مجوز شده است. 

او افزود: پرونده دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در کمیته نظارت بر این دفاتر بررسی شد که مجوز یکی از دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری با توجه به تخلفات صورت گرفته از جمله ارائه اطلاعات غیرواقعی در خصوص اجزای بسته سفر تعلیق شد. 

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گیلان تصریح کرد: مجوز فعالیت دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری دیگر نیز به دلایلی از جمله نداشتن فعالیت، دریافت اخطار تعلیق و تعطیلی مکان شرکت بدون اطلاع به اداره کل میراث فرهنگی استان لغو شده است.

به گفته حسینی نسب، شرکت‌ها و دفاتری که پروانه فعالیت آنها لغو شده یا به حالت تعلیق در آمده است، به استناد قانون، حق هیچ‌گونه ثبت نام و برگزاری تور‌های داخلی و خارجی و هرگونه خدمات ایرانگردی و جهانگردی را ندارند.

او همچنین گفت: مسافران و گردشگران در هنگام دریافت خدمات مسافرتی به دفاتر گردشگری مجاز و دارای پروانه بهره‌برداری مراجعه کنند و در صورت مشاهده واحد‌های متخلف و بدون مجوز، مراتب را به معاونت گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی استان گیلان اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • نشست سراسری مدیران، گروه‌ها و اعضای هیات علمی«گردشگری، میراث و شهرسازی»
  • کشور نیازمند «سرمایه انسانی آموزش دیده» است
  • تعلیق و لغو مجوز فعالیت ۲ دفتر خدمات مسافرتی در گیلان
  • یک کشف دیواره تاریخی در همدان حین عملیات پیاده‌راهسازی
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • ثبت ملی روستای «نوسنگی» در درفک رودبار
  • ابلاغ سرفصل‌های دوره توانمندسازی بهره‌برداران بوم‌گردی
  • ابلاغ سرفصل‌های دوره توانمندسازی بهره‌برداران بوم گردی
  • ۹۴۰ اثر تاریخی زنجان در فهرست آثار ملی ثبت شده است
  • تور‌های بازدید از نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشور‌ها را فعال کنیم