Web Analytics Made Easy - Statcounter

استیون منوچین با بیان اینکه حضور ما در عربستان دفاعی است، گفت:اگر ایران شروط لازم را بپذیرد آمریکا تمام تحریم‌ها را بر می دارد وی همچنین تاکید کرد که حمله به پالایشگاه‌های نفت سعودی حمله به اقتصاد جهان بود. ناطقان: به نقل از شبکه العربیه، استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا که برای شرکت در "کنفرانس دوحه" به قطر سفر کرده است، گفت: اگر ایران شروط لازم را بپذیرد آمریکا تمام تحریم‌ها را بر می دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در رابطه با حضور نیروهای آمریکایی در عربستان گفت: حضور ما در عربستان دفاعی است.

منوچین همچنین تاکید کرد که حمله به پالایشگاه‌های نفت سعودی حمله به اقتصاد جهان بود.

برایان هوک، رئیس گروه اقدام علیه ایران نیز که به قطر سفر کرده است، در گفت وگویی در حاشیه سمینار دوحه، گفت: اگر ایران فعالیت‌های خصمانه خود را متوقف کند ما آماده رفع تحریم‌ها و از سرگیری روابط دیپلماتیک با این کشور خواهیم بود. تحریم ایران به منظور مجازات این کشور نیست بلکه برای تضمین امنیت ملی ما است.

یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن روز ۱۴ سپتامبر با ۱۰ پهپاد دو پالایشگاه نفت بقیق و خریص در شرقی‌ترین نقطه عربستان را در قالب عملیات دوم "توازن بازدارندگی" هدف گرفته بودند. مقامات عالی رتبه سعودی از جمله ملک سلمان بارها جمهوری اسلامی ایران را به دست داشتن در این حملات متهم کرده بودند.

این سخنان درحالی مطرح می‌شود که سیاست جمهوری اسلامی ایران همواره تلاش برای برقراری صلح و ثبات و امنیت در منطقه بوده و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بارها خواهان امضای معاهده عدم تعرض به همسایگان شده است. منبع: ایسنا برچسب ها: وزیر خزانه داری آمریکا ، ایران ، تحریم ها ، شروط

منبع: ناطقان

کلیدواژه: وزیر خزانه داری آمریکا ایران تحریم ها شروط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۶۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جروزالم پست: موفقیت 25 درصدی سامانه های پدافندی آمریکا در رهگیری موشک های ایرانی

روزنامه اسراییلی " جروزالم پست" از ناکامی سامانه های پدافندی ارتش آمریکا مستقر در منطقه در رهگیری موشک های بالستیک ایرانی در جریان عملیات تنبیهی وعده صادق در شامگاه 25 و بامداد 26 فروردین 1403 خبر داده است.

به گزارش عصرایران و بر اساس گزارش این روزنامه اسرائیلی به نقل از رادیو ارتش اسرائیل، در شب عملیات وعده صادق از میان 8 موشک سامانه های پدافندی آمریکا که از دریا و با هدف مقابله با موشک‌های بالستیک ایرانی شلیک شدند، تنها 2 مورد توانستند موفق عمل کرده و به موشک های ایرانی اصابت کنند.

جروزالم پست بر این اساس، از موفقیت 25 درصدی سامانه های پدافندی آمریکایی در رهگیری و انهدام موشک های بالستیک ایرانی خبر داده است.

این در حالی است که منابع و مقامات اسرائیلی ساعاتی پس از اتمام عملیات وعده صادق مدعی شده بودند که با موفقیت توانسته اند 99 درصد از پرتابه های ایران را رهگیری و منهدم کنند.

اما پس از انتشار تصاویر ویدئویی و ماهواره ای طی روزهای بعد از عملیات وعده صادق، برخی منابع رسانه ای اسرائیل از جمله روزنامه "معاریو" گزارش دادند که اسرائیل و متحدان غربی و عربی آن موفق به رهگیری و انهدام 84 درصد از پرتابه های ایرانی شده اند.

روزنامه واشنگتن پست آمریکا نیز در گزارشی با استناد به تصاویر ماهواره ای از اصابت دستکم 9 موشک بالستیک ایرانی به اهدافی نظامی در عمق اسرائیل خبر داد.

نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که مسئول طراحی و اجرای عملیات وعده صادق بوده، اعلام کرده در حمله تنبیهی به اسرائیل، از موشک های قدیمی خود استفاده کرده و از زرادخانه های جدید خود استفاده نکرده است.

سردار حاجی زاده فرمانده این نیرو اخیرا در مصاحبه ای گفت تنها با 20 درصد از ظرفیت تهاجمی این نیرو، تمامی کشورهای غربی متحد و ارتش رژیم اسرائیل با تمامی قوا و توان وارد عمل شدند تا پرتابه های ایرانی را خنثی کنند با این حال اهداف نظامی هدف قرار گرفته در عمق اسرائیل با موفقیت مورد اصابت قرار گرفته است.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: حمله ایران به اسرائیل/ برآورد اولیه: 500 پهپاد و 220 موشک شلیک شده است/ پایگاه هوایی اسرائیل که کنسولگری ایران را زد، موشک باران شد/ بایدن از اسرائیل خواست به حمله ایران پاسخ ندهد حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل نخستین تصاویر از اصابت موشک‌های ایرانی به اسرائیل (فیلم)

دیگر خبرها

  • جروزالم پست: موفقیت 25 درصدی سامانه های پدافندی آمریکا در رهگیری موشک های ایرانی
  • تل‌آویو به شکست سامانه‌های آمریکا دربرابر موشک ایرانی اعتراف کرد
  • گروه‌های جهادی تحریم‌ها را بی‌اثر کرده‌اند
  • جمهوری اسلامی با جنگ‌ها و تحریم‌ها قوی‌تر می‌شود | حمله به اسرائیل همه جهان را آرام کرد | در عملیات وعده صادق هیچ ایرانی از واکنش دشمن نترسید
  • انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران
  • اعتراف تل‌آویو به شکست پاتریوت آمریکا در برابر موشک ایرانی
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • رحیم‌پور ازغدی: یهودی‌ها اصلا تمام شدند | در آمریکا می‌گفتند «مارگ بار اسرائیل» +فیلم
  • شروط حضور دانش‌بنیان‌ها در معادن
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟