Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی دبیراجرایی نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری خراسان رضوی گفت: در طول این نمایشگاه ۲۰ تفاهم نامه بین مراکز علمی و صنعت به ارزش ۲۳ میلیارد تومان منعقد شده است.

امیر ملک‌زاده، در گفت‌گو با ایسنا در خصوص نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری خراسان رضوی  اظهار کرد: در این نمایشگاه یک ستاد و پنج کمیته وجود دارد که کمیته علمی را دانشگاه علوم پزشکی مشهد، کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی را شهرداری مشهد، کمیته فن بازارها را شرکت شهرک‌های صنعتی، کمیته اجرایی دانشگاه فردوسی و کمیته نظارت و ارزیابی را  دفتر برنامه ریزی و تحول اداری برعهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نمایشگاه هفته پژوهش همه ویژگی‌های نمایشگاه‌های دیگر را دارد و یک ماراتن همکاری بین دستگاه های مختلف در بخش خصوصی و دولتی است. ۴۰ دستگاه دولتی و غیردولتی در این کارگروه ها حضور دارند و جهاد دانشگاهی در کمیسون‌های مختلف عضو است.

دبیراجرایی نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری خراسان رضوی بیان کرد: سعی کردیم از تجارب سال قبل در این نمایشگاه استفاده کنیم و در این نمایشگاه کارگروه نظارت و ارزیابی را  اضافه کردیم. در این نمایشگاه بیش از آنکه وجهه نمایشگاهی مورد نظر باشد مارتن همکاری میان‌بخشی و میان‌دستگاهی اهمیت دارد.

ملک‌زاده خاطرنشان کرد: ۴۰ دستگاه اجرایی، دانشگاهی، مراکز فناوری و بخش خصوصی در برگزاری این نمایشگاه سهیم هستند. امسال ۱۱ هزار متر مربع سطح زیربنای نمایشگاه است که ۶ هزار و ۳۰۰ متر غرفه‌بندی شده و فضای آن نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. از این مساحت ۴۶ درصد دانشگاه ها و مراکز علم و فناوری، ۳۲ درصد اجرایی و ۲۲ درصد بخش خصوصی را شامل می‌شود.

وی اضافه کرد: یکی از ویژگی‌های نمایشگاه پیش‌بینی امتیازها و فضا برای ارائه تقاضای صنعت است. در حال حاضر تقاضاهایی از جانب صنایع معدنی، شیلات، ربات، مترو و صنایع دفاعی مطرح شده است. همچنین در کنار توانمندی‌هایی که در نمایشگاه ارائه شده، نشست‌های زیادی نیز در حاشیه این نمایشگاه برگزار شده.
 
دبیراجرایی نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری خراسان رضوی تصریح کرد: در طول این نمایشگاه ۲۰ تفاهم نامه بین مراکز علمی و صنعت به ارزش ۲۳ میلیارد تومان منعقد شده است. همچنین  ۹۲ طرح رونمایی و ۳۰۰   نشست انتقال دستاورد و تعیین تقاضا و سفارش نیز برگزار شده و این به معنای اقتصاد مقاومتی است زیرا در این نمایشگاه علاوه بر عرضه و تقاضا، کارگزارانی این دو را با یکدیگر ارتباط می‌دهند. 
  
ملک‌زاده گفت: ۲۶۲  شرکت در طول سه روز نمایشگاه در قالب عرضه دستاورد و سفارش پژوهش ارتباطات خود را مدیریت کردند. ذی‌نفعان اصلی این رویداد  دانشگاه‌ها، مراکز علمی و فناوری، صنایع  و شرکت‌های بخش خصوصی هستند و دستگاه‌های پشتیبان نیز به اندازه‌ای که از آنان انتظار داشتیم، با ما همکاری داشتند.

وی افزود: علت عدم حضور بانک‌ها در نمایشگاه ایرادی است که به  نظام بانکی کشور وارد است و بانک‌ها و نظام بانکی هنوز وارد کارهای ریسک‌پذیر نشده اند و حوزه پژوهش و فناوری نیز دارای ریسک است. یکی از مشکلات اقتصادی کشور نظام بانکی است و این موضوع خودش را در اینجا نشان می‌دهد و به معنای دیگر بانک‌ها انگیزه ای برای حضور در این فضاها را  ندارند. 

دبیراجرایی نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری خراسان رضوی بیان کرد: ارزش نحوه ارائه دستاورد  اهمیت زیادی دارد و ممکن است یک کار بد به شکل خوبی ارائه شود و ارزش آن به مراتب افزایش باید و بالعکس در حال حاضر در نمایشگاه  مراکزی هستند که دستاوردهای  بسیار خوبی دارند  ولی در ارائه حق مطلب ارائه نشده است وهمانطور که میدانید  بازار و بازاریابی علم است و از محقق نباید انتظار داشت بازاریاب خوبی باشد. در فرایند ایده تا بازار اگر همه سرجای خود قرار بگیرند این روند به خوبی اجرا خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی پژوهش نمایشگاه هفته پژوهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۶۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز پر اتفاق اتاق تبریز در نمایشگاه ایران اکسپو

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: استان آذربایجان شرقی و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز در سومین روز از ششمین نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی ایران، ایران اکسپو ۲۰۲۴، رویدادهای مهم و متنوعی را پشت سر گذاشتند.

 با حضور احمد وحیدی، وزیر کشور، مالک رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی، یونس ژائله، رئیس اتاق تبریز و مقامات اقتصادی از کشور سوریه، تفاهم‌نامه‌های همکاری فی‌مابین استانداری آذربایجان شرقی، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز و فدراسیون اتاق‌های بازرگانی سوریه و ستاد اقتصادی ایران در کشور سوریه برگزار شد. در پی امضای این تفاهم‌نامه اتاق بازرگانی تبریز ‌همکاری‌های خود با این کشور را گسترش می‌دهد و توانایی مشارکت در ظرفیت‌های تازه‌ و استفاده نشده کشور سوریه را به دست خواهد آورد.

همچنین در رویدادی دیگر با حضور استاندار آذربایجان شرقی آیین افتتاح واحد تولید انواع کفش و کفی ورزشی با سرمایه‌گذاری مشترک شرکت تکین فراوران راه ابریشم و برند نینوس ژاپن در منطقه ویژه اقتصادی سهلان برگزار شد.

همچنین با حضور مقام عالی استان تفاهم‌نامه همکاری برای تولید اکسل خودرو بین کارخانه محورسازان نورمک از استان آذربایجان شرقی با یک شرکت از کشور ترکیه در منطقه آزاد ارس برگزار شد.

از سوی دیگر تفاهم‌نامه ایجاد شهرک صنعتی ویژه شیشه استان آذربایجان‌شرقی هم در روز دوشنبه در ایران اکسپو ۲۰۲۴ امضا شد.

لازم به ذکر است ششمین نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی ایران، ایران اکسپو ۲۰۲۴، از ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است.

 

دیگر خبرها

  • روز پر اتفاق اتاق تبریز در نمایشگاه ایران اکسپو
  • مبادله ۴۰ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری فارس و هیئت‌های خارجی
  • مبادله بیش از ۴۰ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری بین استان فارس و هیات‌های خارجی
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • امضای تفاهم‌نامه تکمیل زنجیره ارزش راهبردی بادام
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • تفاهم‌نامه اجرای فیبر نوری بیرجند امضا شد
  • تفاهم نامه اجرای فیبر نوری بیرجند امضا شد
  • احداث سردخانه ۲ هزار تنی در استان خراسان جنوبی
  • امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث