Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل آکادمی فیزیک و نجوم بندرعباس عصرشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این خورشید گرفتگی کلی بودن که در ایران به صورت جزیی دیده می‌شود.

محمد امین پاسلار ادامه داد: یکی از بهترین مناطق برای رویت در جنوب کشور است به خصوص بندرعباس و جزیره های خلیج‌فارس است.

وی بیان کرد: در این پدیده نجومی ۸۵ درصد قرص خورشید توسط ماه پوشانده خواهد شد و خود پدیده در همزمان با طلوع خورشید آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: خورشید گرفتگی در ساعت شش و ۳۲ دقیقه آغاز می‌شود و تا ساعت ۸ و ۲۵ دقیقه ادامه می‌یابد که نقطه اوج آن در ساعت هفت و هفت دقیقه است.

دبیرکل آکادمی فیزیک و نجوم بندرعباس خاطر نشان کرد: افراد از نگریستن به این پدیده، حتی با دوربین‌های عکاسی حرفه‌ای خودداری کرده و چنانچه تمایل به این‌کار دارند از تلسکوپ‌های خورشیدی و یا فیلترهای مخصوص آن استفاده کنند.

پاسلار یادآور شد: این پدیده نجومی توسط گروهی از اعضای آکادمی که دوره مخصوص آنرا گذرانده اند انجام می‌شود و اکنون به دلیل محدودیت در تعداد تلسکوپ‌ها امکان رصد عمومی وجود ندارد.

وی در خصوص شهاب باران هم گفت: به دلیل حضور ماه در آسمان امکان رویت این پدیده نجومی که دیشب بود و امشب هم رخ می‌دهد وجود ندارد.

برچسب‌ها خورشید هرمزگان بندرعباس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خورشید هرمزگان بندرعباس خورشید هرمزگان بندرعباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۷۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی تیم‌های برتر مسابقات هندبال گرامیداشت روز ملی خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، در پایان مسابقات هندبال پنج نفره بانوان کیش تیم‌های خلیج فارس، المپیک و موج‌های خروشان رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.

این مسابقات در سالن چند منظوره دهکده ورزشی المپیک برگزار شد.

دیگر خبرها

  • برنامه‌های دهه کرامت با حضور پرچم متبرک و خادمین حرم در همدان
  • خبر جدید پتروشیمی خلیج فارس درباره تغییر نام استقلال
  • طرح مطالعاتی جزایر لارک و بوموسی آغاز می شود
  • پایان یک شایعه؛ نام استقلال تغییر نمی‌کند
  • تکلیف تغییر نام استقلال مشخص شد
  • نام استقلال تغییر نمی‌کند
  • تغییر نام استقلال به «استقلال خلیج فارس» منتفی شد
  • تغییر نام استقلال به «استقلال خلیج فارس» منتفی شد
  • شبکه آبرسانی جزیره هرمز نوسازی می‌شود
  • معرفی تیم‌های برتر مسابقات هندبال گرامیداشت روز ملی خلیج فارس